Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Een update vanuit mijn kant over de FB Silver en zijn vernieuwde benefits na mijn eerste drie retourtjes dit jaar. Tijdens een snel belletje naar de Flying Blue lijn en bij navragen bij de ticket balie werd mij verteld dat zowel bij vertrekhal 1 en 2 ik geen priority security meer kon gebruiken. Dit moest ik natuurlijk even checken. Als je zonder koffer reist vanuit vertrekhal 2, staat er in eerste instantie Skyteam Elite bij de priority security maar bij meneer de controleur staat er alleen nog maar Elite Plus. Ondanks dat, mag je gewoon braaf met de roltrap naar boven door de priority security. Als je wel een koffer incheckt bij de Elite Check-in loop je sowieso direct de roltrap op en kan er eigenlijk geen probleem ontstaan. Bij vertrekhal 1 mocht ik telkens doorlopen (1x stond er niemand) bij de priority security maar werd mij wel verteld dat dit ''eigenlijk'' niet meer de bedoeling is. Op de borden bij de het boarden staat nu netjes Elite Plus (1) en Elite (2) bij de priority rij. Na een praatje met de ground stewardessen werd mij duidelijk dat zij helemaal niet zaten te wachten om nog meer verschillende groepen in te zaten instappen aangezien dit het instappen volgens hen vertraagde en onduidelijker maakte (met name voor de dringende non-elites). Elite Plus of Elite, maakte hier dus geen enkel verschil bij al mijn 6 vluchten. Op luchthaven VIE kan ik tevens ook nog steeds gebruik maken van de priority security. Helaas op KIX en AGP (via MAD) bestaat er niet eens een priority security lane voor FF dus kon ik dit hier niet testen. Qua bagage zijn de regels (aangezien dit geautomatiseerd is) wel strikter geworden. Al met al, voor mij weinig veranderingen. Andere ervaringen?
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Als FB Silver had je tot 2016 alleen op Schiphol recht op priority bij de security. Op andere luchthavens niet, dus je hebt veel geluk gehad op VIE.
     
  3. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ben ik cfm het programma helemaal met je eens. Echter bij menige luchthaven stond er op de bordjes van Sky Priority 'tevens FB Silver' of 'FB Elite leden'.
     
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    komt mij wel goed uit dat al die silver members niet meer door de skypriority kunnen. Gister was het zo druk bij de handbagage controle dat er na 3 provisorische rijen niemand meer door de boardingpass hekjes kon
     
    Arjan69 en Flying doc vinden dit leuk.
  5. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Hey guys,

    Heb voor mijn moeder een award ticket geboekt met GA naar CGK. Op het ticket staat 40k baggage. Op de site van Garuda staat dat ze extra baggage van 20k mag meenemen aangezien ik skyteam-elite+ ben. Geldt echter nog steeds dat degene die vliegt ook geniet van de voordelen van de Elite-Status van degene die heeft geboekt? Ik kan echter ook geen piece concept vinden voor die 40K dus neem aan dat 3 stuks geen probleem moeten zijn?

    thanks :)
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    De gewone toelage plus jouw elite plus toelage geld in dit geval. Vergeet niet om jouw elite plus nummer in de boeking te laten staan, anders vervalt dit weer. 40K in 3 koffers is dus geen probleem verwacht ik.
     
    Ipponmaster vindt dit leuk.
  7. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik weet alleen niet zeker of ik de regels van GA of KL moet gebruiken. Op de website van GA staat alleen 40K. Niet het aantal stuks wat ik mag meenemen. Ik heb nog wel een screenshot van @TheFlyingDutchboy met een cabin bulletin dat ik dus die voordelen kan gebruiken op een award ticket voor iemand anders. Echter staat dit nog niet in de boeking. Is een screenshot bij het inchecken voldoende of is het beter of ze even te contacten?
     
  8. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Als het goed is, staat jou FB status ook op het award ticket dat je hebt geboekt. Ik heb laatst een award ticket geboekt voor iemand anders dan mijzelf, en daar staat mijn FB Silver status netjes op vermeld:)
    Mocht dit niet het geval zijn, dan denk ik dat een screenshot tijdens het inchecken genoeg zal zijn.
     
    Ipponmaster vindt dit leuk.
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Het is alleen tricky dat deze vlucht door GA operated is. Ik weet niet of het KLM beleid dan ook geldt bij GA, daar dit wel een FB boeking is.
     
    Ipponmaster vindt dit leuk.
  10. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Pffff...het ging wel erg lastig hoor. Ik heb een half uur met ze staan babbelen. Heb ze ook het screenshotje laten zien etc. Ze hadden meerdere malen gebeld met verschillende mensen maar kwamen er niet uit. Uiteindelijk hadden ze iemand bij KLM gebeld etc en toen kwam er ineens wel een akkoord. Er mocht bovenop de 40kg nog 15kg extra mee worden genomen. Blijkbaar was dit dus nog niet doorgevoerd bij Garuda in het systeem. Het vrouwtje achter de Garuda-balie op schiphol zou deze kwestie echter meenemen naar het hoofdkantoor om dit soort situaties in de toekomst te kunnen vermijden. Eind goed al goed, noujah....op het moment dat ik de luchthaven wou verlaten werd ik via een oproep naar de schiphol-infobalie geroepen. Mijn moeder was haar telefoon kwijt en beweerde dat wij hem nog hadden. Echter konden wij hem ook niet vinden en bleek hij achteraf nog bij de security te liggen. Ze werd heel netjes door een medewerker weer teruggebracht naar de security om daar haar telefoon en tablet op te halen. Uiteindelijk zat ze om 15:30 in het vliegtuig. Ruim op tijd als departure om 15:45 is :D
     
    FlyRicky, Flying doc en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Delta Comfort+ on Delta Air Lines flights || Free of charge at time of booking⁶

    hoe krijg je dit voor elkaar? kan je inloggen bij delta met je flying blue nummer alvorens je de booking maakt?
     
  12. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    vergis ik me nou.. KLM was toch altijd 24/7 te bellen?
     
  13. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    KLM wel maar FB niet geloof ik.
     
    high_class vindt dit leuk.
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Klopt. Maar misschien de Plat line niet?
     
    high_class vindt dit leuk.
  15. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    dat was het inderdaad. iemand voor mij nog dat fb gold nummer?
     
  16. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij kun je het gewone nummer bellen en vervolgens je FB nummer invoeren. Heb het idee dat ik altijd een stuk sneller wordt geholpen dan als ik het invoeren van FB nummer oversla.
     
  17. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    klopt. maar dat gold nummer wat ik eerst gebruikte was ook altijd vrij rap
     
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Confrères,

    Mijn vriendin en ik hebben beide een Flying Blue account. Nu dacht ik ergens een keer gelezen te hebben dat je deze kunt samenvoegen. Voor mij zou dat handig zijn voor het boeken van een award ticket.

    Klopt de informatie, en zo ja, hoe doe je het?
     
  19. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Samenvoegen gaat helaas niet, dat zou mooi zijn:D
    Ik denk dat je bovenstaande hebt gelezen, in referentie tot de FB AMEX. Hoofdkaarthouder en mede kaarthouders kunnen miles naar elkaar laten overschrijven, waardoor je alles dus uiteindelijk wel op 1 hoop kan gooien.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Of samenvoegen kan weet ik niet, je kunt wel miles overboeken van de ene naar de andere account.
     
    jongesander vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina