Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bedankt voor jullie snelle reacties heren!

    Het gaat hier om miles die reeds op FB account zijn bijgeschreven. Kan dit dan alsnog (zonder de significante fee die je hier normaal gesproken voor moet betalen).
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Houd dan wel rekening met een prijs van €3 per 250 miles.. Het is vrij duur helaas.:(
     
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    De ene manier die ik nu kan bedenken, zonder dat je daar iets voor hoeft te betalen, is toch echt met de FB AMEX. Goed dichtgespijkerd door Flying Blue uiteraard..:rolleyes:
     
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Maar hoe doe je dat dan? Heb die mogelijkheid niet gezien ofzo. Moet je die miles dan overboeken voor ze gepost worden ofzo?
     
  5. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Nee, juist wanneer ze al gepost zijn!
    Als je vriendin of jij medekaarthouder is van de ander, dan kan je via de telefoon of via Facebook opdracht geven om miles tussen de twee accounts te laten overboeken. Dit moet je bij KLM zelf regelen. Ik deed het altijd via Facebook; als je onderstaande gegevens meldt, dan staan ze binnen een half uur op je account als ze de procedure af hebben gerond!
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2016
    jongesander vindt dit leuk.
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dank voor de nuttige info @BWempe. Ik zal mezelf eens medekaarthouder maken en kijken of het werkt.
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  7. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    @jongesander @BWempe Mocht je nou echt een aversie van menselijk contact hebben en niet sociaal genoeg zijn voor Facebook of Twitter: je kunt (wanneer zowel jij als je vriendin een FB AMEX hebben en deze gelinkt zijn aan jullie FB accounts) miles ook zelf gratisch en voor niets overschrijven binnen je Share&Fly kaarthouders via https://www.klm.com/ams/account/#/transfer-miles :)
     
    SVDH, jongesander en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  8. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Goede toevoeging, klopt! Helemaal vergeten te melden.
    Toen ik nog een AMEX had kreeg ik steeds een error als ik de miles via de website over wilde laten schrijven. Daarna eigenlijk standaard op de automatische piloot via Facebook gedaan. Wellicht heb jij meer geluk, @jongesander!
     
    jongesander vindt dit leuk.
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bedankt! Jullie hebben me weer een mooi stuk op weg geholpen. Het lijkt er op dat een business class ticket in de Dreamliner er dit jaar nog wel van gaat komen. Tevens een mooie gelegenheid om voor de terugweg mijn laatste AA miles op te maken.
     
    FlyRicky en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  10. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Just curious: heeft iemand een idee hoelang AFKLM de mijlendatabase van haar FB leden bewaart ? M.a.w. tot hoeveel jaar terug zou men je vlucht- en overige mijlenspaargeschiedenis kunnen terugkijken ?
     
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Commercieel kan je het laatste jaar inzien maar ik kan me niet voorstellen dat ze die data wissen.
     
  12. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Toevallig heb ik het gisteren ook online gecheckt. Ik kon terug tot juli 2014. Ik heb geen contact gehad met FB.
     
  13. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik doe het 'altijd' via de website. Gaat simpel en de mijlen zijn vrijwel direct overgeschreven. Er moet inderdaad wel een link bestaan tussen beide accounts via een FBAMEX.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Dreamliner is leuk! Richting AUH, of andere bestemming?
     
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dat denk ik wel ja. Heb nog 20/k AA miles over ongeveer, dus die probeer ik nog aan te vullen tot 30/K voor 22/03. Met een J richting midden oosten haal je toch vrij veel waar uit je geld, zeker als je binnen Europa nog een widebody kunt plakken.

    En dat combineert dan mooi, aangezien KL met de Dreamliner die kant op gaat. Eerder in 2015 meen ik me zelfs eens een promo award te herinneren in J die kant op. Ik boek m dan denk ik vanaf Dus ofzo, zodat ik nog eens met de F70 kan vliegen richting Amsterdam.

    Maaaaaar het is redelijk lastig plannen momenteel, nu AA de C space open heeft gegooid lokt het ook om nog een MR te plannen voor 1/07. Vakantiedagen en funding zijn niet oneindig.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  16. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Weet iemand of het mogelijk is om een Classic-Award ticket ( klasse X) op enig moment met mijlen te upgraden. bijvoorbeeld je boekt AUH of DXB voor 20.000 miles en je wil daarna op enig moment toch upgraden.
     
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Die berekening kun je gewoon maken op de Klm site. Daarnaast de check in offers.
     
  18. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Dat kan je hier (klik) bekijken!
    Ik heb even een sample voor je gedaan, no luck this time..:(
    Schermafbeelding 2016-01-28 om 19.58.24.png
     
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Vandaag gematcht naar Alata Plus. Iemand ervaring om dit bij een boeking in het systeem te krijgen zodat je gratis een economy comfort stoel kunt kiezen? Of lukt dit überhaupt niet?
     
  20. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Denk niet dat dat kan om eerlijk te zijn. Is gewoon STE+ voor het KL systeem.
     
    jongesander vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina