Wij vliegen met kerst met z'n 4en Business via CGD naar HKG. Mijn vrouw en ik zijn beiden FB Platinum, de kinderen zijn Silver. Op CDG hebben we 2x toegang tot de lounge in Terminal 2E, mogen beide kinderen dan gewoon mee of moet ik voor hun ook nog toegang regelen?
Als je BC vliegt hebben de kinderen sowieso toegang tot de liunge, onafhankelijk van status. Maar als plat kan je ieder nog een gast hosten, dus ook van die kant gezien geen probleem.
Door status heb je inderdaad toegang, maar met de Light tickets is dat niet meer van toepassing voor alle J pax. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd voor welke bestemmingen de Light tickets momenteel worden verkocht.
Inderdaad wel een beetje bijzonder weergegeven zo, alsof de kinderen op CDG opeens er niet meer zijn…
Precies dat, alleen die standard business tickets van 100 euro per enkele reis duurder geven loungetoegang en stoelkeuze. Met status kun je dan nog wel de lounge in, voor Air France geldt dat platinum kids tot 18 jr gratis mee mag nemen en gold of partner airline status tot 12.jr.
Duidelijk verhaal, dank allen! Ik heb inderdaad Light tickets gekozen omdat we met status sowieso al lounge toegang hebben, de app zou dit wel wat duidelijker kunnen aangeven. Maar dan komen we bij het verhaal over KLM en IT...
Zelfs KLM haalt de termen Premium Economy, Economy Comfort en Premium Comfort dus constant door elkaar.
Wat zijn de KLM app en website toch weer traag vandaag... Laden van boeking en boardingspass duurt minuten!
Dit is ook één van mijn ergernissen… Zo stelt de app gewoon voor om je reis te verrijken met loungetoegang, terwijl je daar met een status al zonder meer recht op hebt. Zeker als je met jonge kinderen vliegt, is mijn ervaring. Als je dat niet zo weten, en je wilt naar de lounge, dan zou je per abuis zomaar een kaartje kunnen kopen.
AF/KL heeft 20% van de aandelen SAS gekocht. Ben benieuwd of dat op termijn betekent dat SAS ook bij FB gaat komen. Edit: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/consortium-met-air-france-klm-neemt-sas-over-scandinaviers-treden-toe-tot-skyteam Lijkt mij dus van wel.
Wow!! Zag deze niet aankomen. Wel fijn dat AFKL wint en niet dat Lufthansa een Star Alliance muur in europa kon bouwen van zweden tot aan Italië.
Als AF/KLM nu ook nog TAP overneemt hebben ze een mooie footprint op het continent. De consolidatie komt dan uiteindelijk op 3 partijen (IAG, AF/KLM en Lufthansa).
Wel benieuwd of dit de prijzen gaat laten stijgen tussen Zweden en Nederland. Nu al erg duur door beperkte concurrentie – als alles Skyteam wordt is er praktisch geen concurrentie meer (op Norwegian na).
Ik vlieg vaak AMS-CPH en daar is SAS structureel goedkoper dan KLM. Ik sluit niet uit dat dat gaat veranderen, want als KLM in één ding goed is gebleken de afgelopen jaren, is het de hoogst mogelijke prijs vragen voor hun stoelen.