Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.395
    Trofeepunten:
    508
    KLM en IT. Prachtig aanbod voor een vriend van me zonder status: toegang tot de KLM Schengen Crown lounge! Super handig voor een vlucht die vertrekt in Curaçao!

2F79F156-CBAC-4B4F-90C1-14C7326452E6.jpeg

loualex1399, westi, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    Dit had ik dus ook, bij mij was overigens de 4de keer wel raak, de overige 3 keer werden exact dezelfde documenten afgewezen.
    Maar toen kreeg ik nog reactie tenminste, de laatste keer kreeg ik geen enkele reactie, maar was ik wel ready2fly klaarblijkelijk, want de incheckmedewerker hoefde niets te zien en stond mooi als logo op de boarding pass.

Vandaag naar CDG niets te hoeven laten zien, terug stond er geen ready2fly op want heb geen moeite genomen, gaat de medewerker aan de gate moeilijk doen over de Duitse Corona app, ik vraag me af waar de EU gedachte is, want de Duitse app is natuurlijk gewoon geldig, en ik ben de helft van de tijd in Duitsland, grootste voordeel van die app is namelijk dat deze geen actieve internetverbinding nodig heeft, en gezien de status van mijn batterij is dat op dit moment even handig dat 4G niet aan staat.

Ruut vindt dit leuk.
  3. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik zit ook weer in een lekker zwart gat. Vlucht gaat om 14.35. Ik kom aan om 13.45, precies op tijd.

Echter, krijg ik de melding dat er iets mis is met het ticket en ik moet bellen.

"All our agents are busy"

Ambtenaruh en Ruut vinden dit leuk.
  4. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    857
    Trofeepunten:
    348
    Welke app gebruik je dan? Die van mij heeft namelijk ook geen actieve internet verbinding nodig... ;-)

Overigens zal ik wel weer een uitzondering zijn, maar ik heb m'n 'covid documentatie' geupload naar KLM (trip naar BCN), bevestiging van ontvangst en goedkeuring gekregen, en inmiddels al een boarding pass in de app. Helaas zit ik nu nog op GVA, en moet ik hier eerst nog wel een boarding pass ophalen... :rolleyes:

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  5. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    KLM en IT, komt het ooit eens goed.
    Komt een mail binnen om in te checken, maar dan in de app dat inchecken niet mogelijk is en dat ik de operating airline moet benaderen

Bijgevoegde bestanden:

6. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Even de copa app downloaden.
    Succes met de 4 uur durende overstap op PTY, ik moet daar over 2 weken ook aan geloven

7. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Voor die (waarschijnlijk) ene keer (in mijn leven)?

Ik moest niet, maar scheelde bijna 400 EUR en bovendien wat extra XPs

8. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Nou een app downloaden kost geen geld he, ik kon in de KLM app ook geen plekken selecteren voor dit segment, in de copa app wel.

Ik doe het idd ook voor die redenen ja.

9. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Klopt, maar al die apps die dan alle rechten op je telefoon willen hebben en allerlei ongewenste notifications sturen....

Via website manage my booking koń ik geen stoel selecteren, maar via web check-in wel.

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  10. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Toch nog een keer geprobeerd mn documenten te uploaden om zo in aanmerking te komen voor Ready 2 Fly... binnen 5 min reactie..

Ik geef het op... Waarom iets uploaden als je het toch alsnog gaat controleren...

#update: 5 min later krijg ik van AF de volgende mail over mijn trip:
    DIE HEB IK NET GEUPLOAD!!!! :mad:

Laatst bewerkt: 24 nov 2021
    Ruut vindt dit leuk.
  11. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.329
    Trofeepunten:
    558
    Gelukkig ben ik niet de enige. Voor mijn reis vorige week naar IST kreeg ik alleen maar foutmeldingen zoals hierboven. Bij de incheckbalie was het zo gepiept.

12. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    857
    Trofeepunten:
    348
    Bij mij was alles dus binnen het uur goedgekeurd, boarding pass in de app, en vervolgens aan de gate een rood licht; covid-documenten moesten nog gecheckt worden... :rolleyes:

Ruut vindt dit leuk.
  13. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    En dát vind ik dus zo stompzinnig. Welke check die daar wordt uitgevoerd is dan niet al eerder gedaan voor het verstrekken van de bp!?

14. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Dat is mijn terugkerende rant naar de UK :p Voordat je je BP krijgt moet je naar de balie alles laten zien.

En vervolgens bij D8 in de rij om exact hetzelfde te bekijken.

Ben nu op CDG. Bij vertrek uit WAW is alles gecontroleerd door AF. Maar straks bij de gate mag ik alles opnieuw doen. En natuurlijk paspoortcheck, want Schengen doen we niet meer aan.

15. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Meer mensen dit ontvangen?

You are receiving this invitation because you are a Member of the Flying Blue Programme.
    We invite you for our exclusive Air France-KLM community of 500 Flying Blue members from across Europe - In touch.
    In touch with Air France-KLM is a private and secure on-line community for you to share your opinions, customer experience and customer needs on air travel. It also gives you the opportunity to network with fellow international travellers. It is conducted in English.
    You will have the unique opportunity to help Air France-KLM innovate and create new products and services to the benefit of Flying Blue members like yourself.
    In exchange for you participation of 5‑15 minutes per week, you will receive Flying Blue Award Miles and Ovation e-gift certificates, at a variety of major retailers in your country.
    As we are currently recruiting new In touch community members to hear fresh ideas, we invite you, personally, to take a 5 minutes questionnaire.
    TAKE THE QUESTIONNAIRE
    We will inform you shortly about your participation to the In touch community.
    Thank you for your engagement.
    With kind regards,
    Air France-KLM Customer and Market Insight

16. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Hier ook ontvangen. Ingevuld, maar aan het eind van de vragenlijst dat ik 'niet gekozen ben om deel te nemen'.

17. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Had ik ook, daarna ingevuld dat ik niet op een forum zat, toen mocht ik wel 'door'.. ;)

Amsterdam en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  18. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    382
    Trofeepunten:
    63
    Ja. Aangemeld en blijkbaar door de selectie gekomen. Ben benieuwd

19. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    ter info:
    2x een mail ontvangen van KLM om in te checken, via de website van Copa ingecheckt, BP's ontvangen in de mail en de KLM app blijft maar zeuren over collect at airport.

In de app staat 1 class of service, dat is niet waar, Copa heeft C, volgens seatmap 2-2 seating in een 738.

Volgens info op Copa site moet je minimaal 90 minuten tevoren aanwezig zijn voor bagdrop. Dat was ik dus: 4 lange rijen bij Y en 1 lege rij voor C.

Ik denk dat ze net begonnen waren met inchecken en dat die 4 rijen er zeker 45 minuten over hebben gedaan. Dus die 90 minuten is overdreven.
    Geen lounge access, tenzij priority of dragon pass.

EDIT: hard product is goed, soft valt tegen. Als eten kreeg ik 3 zakjes snacks uitgereikt. Ik nam ze allemaal, later zag ik dat het de bedoeling was er 1 te nemen ;)

In de lounge op PTY idem, drinken in een bediende bar, eten alleen wat snacks. Mss dat ze straks nog iets van echt eten opdienen, maar zal wel niet gezien de indeling.

Laatst bewerkt: 24 nov 2021
  20. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Same hiero :rolleyes:....

*grappig trouwens... maximaal aantal vluchten afgelopen jaar was 10... like wtf.. dat is een goed weekend atm :cool:

Amsterdam en TimH vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina