Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Uitprinten. Inscannen als 1 document in pdf.

2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Volgens mij kan dit wel iets makkelijker :p

3. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Zojuist een retourtje CPT geboekt in eco met op de terugweg een overstap in JNB (Safair). Plat voordelen niet van toepassing, maar gelukkig is die leg in La Première. Ben benieuwd naar de limo (of jeep) service!

(Ik gok dat ze de klasse automatisch uit de boekingsklasse afleiden en dat deze bij Safair anders is. Heeft iemand anders een andere theorie?)

Bijgevoegde bestanden:

theflyingrobman, Daeni en Carel1 vinden dit leuk.
  4. MilesHunter

MilesHunter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    318
    Trofeepunten:
    63
    klopt! Ik bel ook altijd ff met Plat Personal assistance nadat ik via de site naar alternatieven heb gezocht. Werkt prima tot nu toe.

5. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik had laatst ook zo iets, maar voor het behoud van de XP moest ik toch nog bellen. Volgens de PA lijn kan dat niet automatisch in het systeem. De XP werden direct handmatig bijgeschreven, maar niet als UXP. Na het 2e telefoongesprek werd ook dat hersteld.

6. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Jij belt en komt er doorheen? Dit is mijn bellijst van alleen vandaag, de 39 is Air France

Bijgevoegde bestanden:

7. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Belgische Platinumlijn nummer gaat eigenlijk ook snel tot nu toe. Hooguit 5 minuten wachttijd.

TimH en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  8. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Wanneer krijg je die PA? Ik doe zo'n 450XP per jaar.

9. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat was bij 400 UXP. Ivm COVID heeft KLM dat gewijzigd in 800 UXP in 2 jaar. Verder moet je Platinum member zijn en in Nederland wonen.

UnknownMember4379 vindt dit leuk.
  10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De exacte voorwaarden:

U komt in aanmerking voor KLM Personal Assistance omdat u:
    • Flying Blue Platinum-deelnemer bent;
    • woonachtig bent in Nederland;
    • binnen twee kalenderjaren (1 januari tot en met 31 december) minimaal 800 UXP heeft gespaard op vluchten met een KLM- of Air France-vluchtnummer.

11. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Nou, dan zou ik goed moeten zitten. Zit nu op 940UXP in 2 jaar.

12. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist een email van flying blue ontvangen met deze tekst:
    "Wanneer u voor eind 2021 een KLM- of Air France-vlucht boekt, ontvangt u dubbele XP (Experience Points)."
    Ik dacht dat de vluchten voor eind 2021 moesten plaatsvinden? Mogen de vluchten nu ook in 2022 plaatsvinden om in aanmerking te komen voor de dubbele xp als ze voor eind 2021 zijn geboekt?

13. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Mijn ervaring met De PA lijn is buitengewoon goed. Korte wachttijden en zeer vriendelijke en behulpzame medewerkers. Helaas alleen op werkdagen van 8.00 tot 20.00 bereikbaar, op andere tijden wordt je automatisch doorverbonden met de Platinumlijn.

14. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De exacte tekst:

“Boek nu en ontvang dubbele XP

Eindelijk kunnen we weer nieuwe bestemmingen ontdekken en onze dierbaren in het buitenland opzoeken! Wanneer u voor eind 2021 een KLM- of Air France-vlucht boekt, ontvangt u dubbele XP (Experience Points). Houd wel rekening met eventuele reisbeperkingen.

Meer XP betekent dat u uw Flying Blue-niveau gemakkelijker kunt behouden of sneller doorstroomt naar een hoger niveau en nog meer voordelen geniet. Boek dus snel uw vluchten en pak dit voordeel!”

Niet duidelijk of de vluchten ook voor 1-1 moeten plaatsvinden. Het staat er in ieder geval niet meer bij.

Daeni vindt dit leuk.
  15. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb een rijs staan, die in 2021 begint en de terugrijs is in 2022. Qua system krijg ik alleen op de heenrijs dubbele XPs. Ik heb de actie ook zo begrepen dubbele XPs in 2021 voor vluchten in 2021….

Ik woordt niet kwad, als het anders is, maar ik reken er niet mee.

16. balkonman

balkonman Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Vreemde tekst inderdaad. Roept vragen op. Maar als je doorklikt op ‘ontdek meer’, kom je gewoon bij het nieuwsbericht op de website van FlyingBlue met de ‘oude’ regels: alleen geldig op vluchten t/m 31 december 2021.

17. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Bij mij is dezelfde vlucht op een latere datum ook geannuleerd, en hebben ze mij op een vlucht een dag eerder gezet onder het mom van dat is het best mogelijke alternatief.
    In mijn geval ga ik naar Dusseldorf, en met de KLM optie kan ik gewoon op dezelfde dag vertrekken, 45 minuten later, en uiteindelijk maar 10 minuten later aankomen in Dusseldorf, dat is natuurlijk het echte best mogelijke alternatief.
    Maar via de self booking tool onmogelijk om die vluchten te selecteren, een optie via Ukrainian Airlines kan wel, maar 45 minuten in Parijs van Non Schengen naar Schengen en mogelijk ook nog een andere terminal, dat gaat hem niet worden.

PA is hier ongetwijfeld weer de uitkomst, die zullen dit kunnen en mogen aanpassen, en kan zelfs via mail, juiste vluchtnummers erbij en klaar. Afhankelijk van tijdstip van verzenden binnen 4 werkuren een reactie.

UnknownMember4379 vindt dit leuk.
  18. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Inmiddels ook op 920UXP. Moet je hier zelf achteraan of krijg je dit automatisch? En zo ja, hoe snel?

19. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Jouw screenshot slaat op Platinum Ultimate. Daar is de grens 1800XP voor, te behalen voor 31-12-2021. We hebben het nu over KLM Personal Assistance, waar de grens van 800UXP binnen 2 jaar voor geldt. KLM PA is een uitbreiding op de Platinum telefoonlijn waar je - sort of - een persoonlijke accountmanager krijgt.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  20. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    UXP = 2 kalenderjaren
    XP = 1 jaar (ingaande per 1e van de maand)

Deel Deze Pagina