Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Je krijgt bericht als je PA hebt gehaald. Ik kreeg per post een kaart waarop de voordelen etc stonden.

jphorn vindt dit leuk.
  2. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Dank. Afwachten dan maar.

3. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    Hoe lang na behalen krijg je bericht. Heb al even 1500+ UXP maar nog niets vernomen. Sterker nog, vooruitlopend op PA had ik ze een mail gestuurd met een klacht en de mail werd doorgestuurd naar customer care afdeling. Na 2 weken nog steeds geen reactie op klacht.
    Frustratie wegens slome service word steeds groter.

Amsterdam en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  4. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik kan het mij niet meer herinneren, maar het duurde wel een flinke tijd. De uitnodigingen worden niet verstuurd op het moment dat je PA haalt, maar ze worden op een aantal tijdstippen in het jaar verstuurd.

Laatst bewerkt: 12 nov 2021
    jphorn, Amsterdam en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  5. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Toekennen van Miles en XP gaat wel enorm snel tegenwoordig.

Vlieg vandaag ZAG>CDG>AMS, en tijdens de overstap van een uur op CDG zijn m’n Miles en XP van ZAG>AMS al bijgeschreven.

6. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Vraagje over Hertz status en koppeling met FB.

Ik ben FB Platinum, en heb een AMEX FB Platinum kaart. Vroeger kreeg je bij de upgrade van FB Gold > Platinum een brief thuis met een automatische upgrade naar een volgend deelnemersniveau van Hertz. Nu heb ik dat niet gekregen.

Welke status zou ik bij Hertz moeten krijgen? En is het dan nog beter om via de CDP te boeken van Flying Blue of van AMEX FB?

7. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Als je vooral Hertz boekt kun je beter de statusmatch route via National (Emerald Club) volgen. Dat werkt als volgt: je matcht National met een van je hotelstatussen (zo hoog mogelijk uiteraard). Dan even wachten tot je daar bevestiging van hebt en dan match je Hertz weer met National Emerald Club. Zo heb ik zonder enige moeite Hertz Five Star President's Circle status gekregen. En die kun je weer matchen met Avis, Sixt en andere verhuurders.

Edit: ik zie dat je bij National ook op airline status kunt matchen, dus vermoedelijk werkt daar ook je FB Platinum al. Bij Hertz kun je met (FB) Amex Platinum volgens mij maximaal Hertz Five Star worden (geen President's Circle) en dan is de route via National dus slimmer.

Laatst bewerkt: 18 nov 2021
    FlyingFonz, Sandor en Ruut vinden dit leuk.
  8. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.066
    Trofeepunten:
    223
    Kreeg net een reactie op mijn vraag hierover aan FB:

Er is inderdaad een verkeerde e-mail de deur uitgegaan. De dubbele XP zijn alleen van toepassing voor vluchten die ook daadwerkelijk tot en met 31 december 2021 gevlogen zijn.

Jammer hoor...

loualex1399 en Carel1 vinden dit leuk.
  9. Flyer1981

Flyer1981 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Hallo allemaal,

En ook ik krijg nu te maken met de grillen van de KLM service.

In maart 2020 een ticket geboekt voor reizen in september 2020 naar Las Vegas. Dat ging natuurlijk niet en ik heb toen met de Platinum lijn gebeld om het ticket te parkeren. De dame in kwestie had hierbij gezegd, dat ik hem voor 31-12-2021 moest heractiveren en daarbij nadrukkelijk erbij gezegd dat dezelfde route en dezelfde boekingsklasse geboekt moeten worden. Nu krijg ik het volgende antwoord via twitter:

Goedemiddag. Ik zie dat uw vluchten van september 2020 waren. Er is voor deze boeking geen voucher aangevraagd, wat betekend dat u als no-show staat. Uw ticket staat dit niet toe en uw boeking is inmiddels niet langer beschikbaar in ons boekingssysteem. Omboeken of bijvoorbeeld een voucher is daarom niet mogelijk. Daarnaast is een ticket 12 maanden geldig en heeft u geboekt in April 2020, wat betekend dat ook hierbij het jaar al voorbij is. Uw ticket is daardoor op dit moment niet geldig. De enige optie is een aanvraag van restitutie. Ik heb dit gedaan met referentie ID XXX-XXXXXXXXX, maar ik kan helaas niet garanderen dat deze wordt goedgekeurd. U ontvangt hierover binnen 10 dagen een antwoord.

Heb gereageerd dat ik het er uiteraard niet mee eens ben en dat ik de reis gewoon wil maken in 2022 en dat ze zich moeten houden aan de afspraak die in september 2020 gemaakt is. Ik heb nog geen antwoord hierop, maar heb wel via de mail een "Verzoek tot teruggave" ontvangen.

Iemand nog tips om dit varkentje te wassen? Even met de platinum lijn bellen lijkt mij de volgende stap als het antwoord tegenvalt.

Alvast bedankt!

10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Net in de mail de aangepaste voorwaarden voor dubbelen XP’s:

Onlangs heeft u van ons een aanbieding ontvangen waarin onjuiste informatie vermeld stond. Hieronder vindt u de juiste aanbieding.

Eindelijk kunnen we weer nieuwe bestemmingen ontdekken en onze dierbaren in het buitenland opzoeken! Wanneer u voor eind 2021 een KLM- of Air France-vlucht maakt, ontvangt u dubbele XP (Experience Points). Houd wel rekening met eventuele reisbeperkingen.

Ruut vindt dit leuk.
  11. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik zou sowieso nu de Plat lijn bellen. Mocht de restitutie goedgekeurd worden, is er echt niks meer wat ze kunnen doen om het terug te trekken.

Heb je iets op papier of alles telefonisch gedaan? Bij mijn weten was het altijd 12 maanden, dus dan zou je een uitzondering hebben gekregen. Als je dat niet op schrijven hebt, geef ik je toch niet veel kans.

12. Flyer1981

Flyer1981 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Het is telefonisch gegaan en heb niks op papier. Was destijds al blij dat ik 1 dag voor vertrek iets kon regelen. Ticket is valt naar mijn idee onder de "speciale" Corona voorwaarden. Vandaar 31 december en niet zoals normaal gesproken een jaar. Maar het werd me ook telefonisch medegedeeld door de Platinum lijn.

Gaat om deze fare: https://insideflyer.nl/forums/threads/skyteam-bud-usa-vanaf-550-euro.3503/. Ticket is volledig flexibel (als ik het goed begrijp)

Ironisch is wel dat er nog wel een voucher in mijn omgeving staat die gerelateerd is aan deze boeking. Een voor mij voordelige prijscorrectie van welgeteld 9 euro.

13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.066
    Trofeepunten:
    223
    Dat Ready To Fly gaat bij AF toch stukken sneller dan bij KLM.

Net een kopie ge-upload en binnen 5 minuten zijn m'n boardingpassen voorzien van het RTF-logo.

William en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  14. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Bij KLM werkt het nooit. Is er een link naar de AF website? Misschien eens proberen.

15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.066
    Trofeepunten:
    223
    Nou het laatste deel van m'n vlucht gaat via KLM.
    Daar ook documentatie ingediend en kreeg net terug "We have received invalid booking details".

Heb helaas geen link van AF want aanmelden gaat vanuit een mail waarbij ook gelijk alle gegevens worden ingevuld, ook al beter dan bij KLM.

Voortaan boek ik alles maar via Air France.be...

Ambtenaruh en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  16. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Aha, thx!

Ik heb binnenkort ook wel vluchten terug via Parijs. Benieuwd naar die ervaring.

Ruut vindt dit leuk.
  17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.066
    Trofeepunten:
    223
    KLM is echt een drama, nog een keer ingediend. Reactie; "Documents are entirily missing"

Fokking amateurs!

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  18. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Ach, zelfs met upload computer says no atm.... dan maar de priority rij in op Arlanda... gelukkig is nog langzamer dan de normale, want ja, waarom zou je je klanten helpen als je met elkaar kunt beppen...

Amsterdam vindt dit leuk.
  19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.066
    Trofeepunten:
    223
    Denk m'n vierde poging inmiddels en dan de reactie...

We would like to let you know that the following COVID-19 entry documents are not received:
    - The COVID-19 test result is invalid

Zucht... medewerker incheckbalie werpt een blik en ok, kreeg direct m'n boarding pass.

Carel1 vindt dit leuk.
  20. Christian

Christian Administrator Captains

Leuk Bevonden:
    419
    Trofeepunten:
    63
    Had exact hetzelfde bij mijn vlucht naar MAD vorig weekend. Toch maar KLM gebeld (deze keer snel medewerker aan de lijn) voor een dubbelcheck omdat ik bang was dat mijn vlucht anders niet door zou gaan. Had alles zelf dubbelgecheckt en geüpload maar kreeg tot de melding dat het niet compleet was.

Medewerker zei dat er ook willekeurig mensen uitgehaald worden als extra controle op Schiphol. Maar die snap ik niet helemaal, want je moet toch alles weer laten zijn bij incheck meestal. Plus: de melding is gewoon gek als je toch alles netjes hebt geüpload.

Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina