Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Manspread the shit out of it!

Ruut vindt dit leuk.
  2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb het geluk dat de meeste vluchten ruim vooraf zijn geboekt zodat ik altijd wel EC zit.
    Wat dat aangaande zijn de 737-900 toestellen van KLM wel goed, daar is de beenruimte overal voldoende.

Want in de Embraer toestellen vind ik wat meer naar achteren de beenruimte eigenlijk ook niet zo goed, en ook bij de reguliere 737 toestellen valt dat tegen, laatst een keer gedaan zodat ik 3 plekken voor mijzelf had, dan is het nog te doen, maar 3 uur vluchten opgepropt nee, nu weet ik weer waarom ik vroegâh eigenlijk bij voorkeur aan het gangpad zat.

3. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Wat is nieuw? Stoelen zitten nu ook in bijvoorbeeld de PH-BCE uit 2014. En bij mijn weten zat er geen extra rij in het toestel, dus wat maakt dan, met de dunnere stoelen, het verschil in beenruimte?

4. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Misschien handig om even een apart draadje hiervoor te maken welke kisten al zijn omgebouwd?. Sowieso probeer ik altijd op de eerste 10 rijen te zitten ivm net iets meer beenruimte en stroom op de meeste kisten.

5. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij hebben vrijwel alle shorthaul economy stoelen bij KLM een pitch van 76cm/30inch. Bij de nieuwe E195 is dat teruggebracht naar 74cm/29inch en die zal dan vermoedelijk het minst comfortabel zijn.
    Mede door de smalle breedte van de stoelen is de E195 van KLM krapper dan de economy seats van zowel Ryanair als Easyjet.

Die A319 van AF heeft toch 5cm meer ruimte dan de E190 van KLM? En 2 cm meer ruimte in de breedte.

Laatst bewerkt: 12 okt 2021
  6. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb net even gekeken maar in januari/februari/maart kan ik geen JNB vluchten vinden voor ±70.000 miles in BC. Alleen 200.000+

7. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik zit eigenlijk alleen EC in Europa, nooit op "gewone" stoelen. Het viel nu dus wel erg op. Vorige week was BC in een A319 en dat hield ook niet over :) Ik vlieg zo BC in hun A320, kijken of dat anders is.

De E190 zit echt het ruimst, maar als ik zo lees wil ik de A195 niet proberen...

8. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Meestal moet je wel op tijd zijn met boeken bij promo rewards heb ik het idee. Maar zojuist even snel gekeken maar 22-30 jan 69,5k Miles met KLM.

DuckDuck vindt dit leuk.
  9. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Bij Air France zit ik altijd klem op de reguliere stoelen, ze hebben geen EC Comfort. Oplossing is een stoel bij de nooduitgang, en bij de A321 waar ik het idee heb dat ze alleen de F-GTAT in dienst hebben, want elke keer als ik in een A321 van AF stap is het dat betreffende toestel, dan is dat prima, maar bij kortere vluchten zit ik toch liever wat meer voorin, want ik ben niet zo van het wachten aan boord bij het uitstappen...

Wat dat aangaande is de EC van KLM wel een uitkomst, je hebt aanmerkelijk meer ruimte, want inderdaad bij de Embraer toestellen komen je knieën wel tegen de stoel voor je aan..

Carel1 vindt dit leuk.
  10. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Had net mijn, 2, vluchten in A320's. Inderdaad erg krap.

Heb 6 BC vluchten gedaan met AF de laatste 2 weken. Moet zeggen dat ik prima tevreden ben met de service. Het is allemaal niet geweldig qua eten, maar daar kunnen zij niets aan doen. Maar ze waren allemaal aardig, attent en niet te voorzichtig met refills. Niks mis mee.

Menno, MichaelNight, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik vind de nieuwe E195 een prima toestel, niet opgemerkt dat de stoelen smaller zijn, terwijl ik toch niet de smalste ben :(
    De beenruimte is uitstekend, maar moet daarbij wel opmerken dat ik tot nu toe altijd EC heb gezeten.

Carel1 vindt dit leuk.
  12. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Bedoelde niet smaller dan andere klm stoelen maar smaller dan bij easyjet waarbij de pitch gelijk is. En minder beenafstand dan Ryanair waarbij de breedte gelijk is. Dus in bijde gevallen is de standaard niet EC stoel minder ruim dan die bij een prijsvechter.

13. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Kijk eens wat een feest. Had mij verrekend, blijkbaar toch maar 280XP gehaald, dus krijg ik nu toch 20 gratis van KLM :D

Bijgevoegde bestanden:

Amsterdam, jphorn, Ruut en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Is op 1 oktober jouw status niet gewoon voor 1 jaar verlengd? Als je bij verlenging minder punten "over" hebt dan vorig jaar, dan wordt het verschil bijgelegd. Bij mij zag dat er zo uit als bij jou.

15. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Maar even een ongewone rant op KLM:

Ik heb buitenlandse collega's op bezoek, die ook allemaal op 1 ticket terug zitten. Een van de heren krijgt een belletje dat zijn kind in het ziekenhuis beland is. En niet met een gebroken been, maar echt serieus werk.

Hij in paniek en wij moeten schakelen: Bellen met KLM, hem van ticket splitsen en omboeken. Kosten zijn €500,-, maar dat maakt in zo'n geval niet uit.

3 uur. 3(!!) uur hebben ze in de wacht gehangen, zonder er doorheen te komen. Ik heb op een gegeven moment de telefoon gepakt om te kijken of ik het via de Platinum lijn kon regelen. Resultaat was dat ik bijna een uur in de wacht stond, zonder resultaat :mad:

We hebben uiteindelijk maar gewoon een ticket geboekt last minute (voor de prijs van een midweekse vakantie voor 4). Gewoon omdat KLM niet te bereiken was. Whatsapp berichten van 10.30 vanochtend zijn nu in de avond ook nog niet beantwoord.

Ik ben altijd zeer verdedigend tegenover KLM, maar vandaag heb ik heel heel veel lelijke worden gezegd.

Een premium betalen voor normale service vond ik tot nu toe altijd goed. Immers, als er iets was, hoefde ik maar de telefoon te pakken en het was geregeld. Als dat punt nu ook verdwijnt, kan je echt net zo goed elders boeken.

Laatst bewerkt: 15 okt 2021
  16. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Hopelijk gaat het inmiddels wat beter met zijn kind.

Waarom niet gewoon naar Schiphol gegaan en het ter plekke aan de balie geregeld?

In mei belde ik met de Platinum lijn en toen begreep ik dat er heel veel helpdesk personeel was afgevloeid. Blijkbaar krijgen ze dat niet tijdig aangevuld.

Ik ben benieuwd wat KLM nog te bieden ter compensatie omdat omboeken feitelijk niet realiseerbaar was.

17. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Voor een ticket naar Calgary probeer ik de heenvlucht in eco te boeken en terug in biz. Dat lukt altijd prima in de KLM app, maar bij Calgary niet. Weet niet of dit ligt aan vluchten naar Canada in het algemeen? Heeft iemand hier ervaring mee of wellicht een oplossing?
    If not dan bel ik de Plat lijn.

18. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Proberen via Google Flights en dan doorlinken naar KLM, misschien dat dat werkt?

19. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Als ik heen het duurste Economy flex ticket selecteer kan ik terug business kiezen. Heb je dat al geprobeerd? Bij light heen kan ik geen business terug kiezen.

Ready2Board vindt dit leuk.
  20. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Bedankt, het werkt!

Deel Deze Pagina