Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Voor Panama City zijn ook BC stoelen beschikbaar. +/-77.000 miles en 400 euro voor een retour.

FlyingFonz en Carel1 vinden dit leuk.
  2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Nou mijn ervaringen met het zone boarden ging ook niet geweldig. Op Schiphol hebben ze het gewoon niet. (daarnaast deden de poortjes het niet dus iedereen werd gescand met een iPad:eek:). Op CDG heel strak voor elkaar. In BCN was het een chaos en stond zeker 80% uit een hogere groep in de SP rij...

Bijgevoegde bestanden:

• SP.jpg
      SP.jpg
      Bestandsgrootte:
      1,5 MB
      Weergaven:
      34
    Carel1 vindt dit leuk.
  3. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik vloog zaterdag vanaf B30. Toen ik aankwam bij de gate was zone 1+2 blijkbaar net klaar en deze bus was al weg (!). Ik schat dat er een 20 personen in het vliegtuig zaten toen ik met de 2e bus er aankwam. Dus wat dat betreft werkt het systeem ook bij busgates.

Nadeel bij die gate is dat je niet meer bij het poortje van SP kan komen, omdat 3+4+5 al 2 dikke rijen hebben gevormd waar je dus niet meer achter kan komen.

lloydje33 vindt dit leuk.
  4. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Dan hebben ze dat wel verbeterd. Ik vloog vaak voor werk naar NUE en dan mochten wij als SkyPriority als eerste in de bus stappen en vervolgens vulden ze de bus met de rest waardoor je in principe als laatste de bus uit kan

5. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Ben ik de enige bij wie de klm site bijna altijd vastloopt?:(

Ruut vindt dit leuk.
  6. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Haha, nee hoor, dat heeft iedereen. Bij het herboeken van een vlucht heb ik gemiddeld 3 pogingen nodig.

Als KLM hun site ook maar een HEEL klein beetje beter op orde had, waren hun telefoonlijnen ook niet overbelast.

FlyingDutch, Ruut en Robinho vinden dit leuk.
  7. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Boeken met miles en dan inloggen met je fb account levert altijd de OOPS pagina op...:confused:

8. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Klopt het trouwens dat je nergens meer een maandkalender kunt vinden bij het boeken van een reward ticket?

9. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Echt zo frustrerend als de boel weer eens crashed en je geen idee hebt of de boeking nou wel of niet gelukt is.

10. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Correct, dame aan de telefoon bevestigde dat ook helaas. Het is nu per week dmv die balk bovenaan. Erg jammer.

11. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb even een 5-daagse, gratis Expertflyer trial genomen gezien ik wil weten hoeveel stoelen er nog vrij zijn in Business op mijn aankomende vlucht. Echter snap ik niet zo goed wat hier staat.

Ik snap dat het cijfer achter de boekingsklasse weergeeft hoeveel stoelen in die klasse nog over zijn, alleen dan kom ik met een optelsom uit van 28 (J+C+D+I+Z) wat niet kan kloppen. Hoe kan ik nou zien hoeveel stoelen er leeg zijn in Business op deze vlucht?

12. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508

9 is de max, dus dat betekent dat als er 9 staat, het elke waarde kan zijn, maar minder dan 9 betekent een exact aantal.

In dit screenshot zijn er waarschijnlijk 8 boekbare business tickets over (J-klasse), maar er zijn 3 tickets in de Z-klasse te boeken. Als je er een boekt in de Z-klasse, gaat de teller van Z van 3 naar 2 en die van J waarschijnlijk van 8 naar 7.

De X-klasse heeft 9+ stoelen beschikbaar. Als je daar een stoel boekt kan 9 naar 8 gaan, of 9 blijven. Als je 25 stoelen boekt, kan het ook 9 blijven of kan het minder worden.

MoonJ, jphorn en FlyingFonz vinden dit leuk.
  13. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Helder, thanks! Dus J, de hoogste boekingsklasse is in dit geval een goede indicatie van het totaal aantal beschikbare stoelen. Fingers crossed dat de stoel naast me lekker vrij blijft :)

14. rezag

rezag Newbie

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Ik kan het niet zo snel terugvinden want ik denk dat deze vraag al eerder is gesteld. Ik vlieg morgen op twee Award tickets, degene die mee vliegt krijgt ook mijn gold perks toch (lounge Access)? kan ik dan alsnog iemand meenemen zonder status die wel ook KLM vliegt?

15. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Simpel antwoord, ja.

rezag vindt dit leuk.
  16. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Leuker kunnen we het niet maken, en ook niet makkelijker!

Ik dacht dat AF vouchers ook op klm.com konden worden gebruikt, en omgekeerd, alleen niet AF en KL samen in dezelfde boeking. Vandaag proberen om toch nog een herfstvakantie te plannen met de vouchers van vorig jaar herfst. Heen met AF en terug met HV/KL, maar mag geen vouchers gebruiken. Niet te boeken op de site van air france, en met mijn geneuzel gaat er natuurlijk iets mis, en ligt er een boeking in het systeem, die niet betaald is.
    Dan maar bellen met de plat lijn. Maar een paar minuten wachten, maar mag geen AF vouchers gebruiken voor een KL boeking! Maar ik kon wel de boeking met amex betalen, en de vouchers laten uitbetalen. Kortom, niet makkelijker, maar de vakantie is gered :cool:

Ruut vindt dit leuk.
  17. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb nog vrij recent geboekt en betaald met vouchers van KL en AF in 1 boeking. Ik moest hiervoor wel de PA lijn bellen, die heeft het geregeld.

18. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Ik bedoelde ook, dat het niet online kon, maar idd de plat en pa lijn hebben meer trucjes.

19. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben van de week in de CDG lounge nog eens wat beter om mij heen gaan kijken en besloot toen eens te gaan tellen. Met tellen bedoeld ik het aantal personeelsleden wat ik kon zien als ik van mijn stoel opstond, bubbels haalde en weer terug was.

Dat waren er dus 20. Ik zou de KLM Lounge echt niet understaffed willen noemen, maar dit is toch wel echt het andere uiterste. Toen ik wat verder keek zag ik echt inderdaad op elke hoek wel AF mensen staan. Alleen bij de entree stonden er 8.

Blij dat AF money to spend heeft :D

Ruut, Vliegende_Keep en Carel1 vinden dit leuk.
  20. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Zat hier van de week al te klagen over de nieuwe 737. Ik heb nu last minute geboekt en er was geen EC meer. Helaas weer zo'n nieuwe kist.

Mijn benen passen er gewoon niet meer tussen. Dit is echt EasyJet niveau.

Jammer dat er geen manier is om ze van te voren te filteren.

Terug morgen met AF 319s. Ook niet ruim. Doe mij de E190 van KLM maar qua zit.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina