Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    498
    Trofeepunten:
    63
    Wil je Silver worden met het doel voor goud te gaan volgend jaar? Als het alleen om Silver gaat zou ik mijn geld lekker in de kroeg uitgeven :D Silver heb je echt helemaal niets aan, behalve als je veel met check-in bagage reist.
     
    vanIJsselmuide vindt dit leuk.
  2. vanIJsselmuide

    vanIJsselmuide Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Ik ga van het weekend wel even e.e.a. uitzoeken, nu met dubbele XP's is het misschien verstandiger (en zeker verleidelijker) om dat meteen voor Gold te gaan!
     
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.305
    Trofeepunten:
    558
    Als je voor Gold gaat, dan adviseer ik je om de KRK run te doen. Dan heb je in een keer 180 XP en ben je klaar. Of je past dezelfde run aan naar 150XP en dan met je huidige 30XP ben je ook Gold.

    EDIT: net even een dummy boeking gemaakt en eind november kan je voor €479 Gold worden met 150XP (plus jouw 30XP). Wel een overnachting op KRK; Hilton Garden Inn is maar €50.
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2021
    michiel1, vanIJsselmuide, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als je nu geen status hebt, wordt je eerst Silver. FB schrijft dan 100 XP af. Voor Gold heb je dan nog 180 XP nodig, in totaal dus 280 XP.
     
    Ruut en Fripsmaster vinden dit leuk.
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.305
    Trofeepunten:
    558
    ^Dit. Je hebt dus de KRK run nodig (180XP) plus een willekeurige one-day run zoals ik al eerder schreef.

     
  6. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik vind niet die KRK voor 479 euro eind november..
     
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    27 november, @Fripsmaster heeft het over 150XP dus terugweg gaat alleen via CDG (geen AMS)
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  8. vanIJsselmuide

    vanIJsselmuide Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    bedankt voor het meedenken iedereen!
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2021
    MollyMoon vindt dit leuk.
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Nou, inmiddels tickets nog steeds niet uitgegeven. AF wijst naar KLM en vice versa..
    Lekker handig dat je dan via de KLM app kan betalen maar vervolgens kom je wel in een soort loophole terecht. Normaal zou ik het niet afwachten en gewoon de boel annuleren, maar omdat het nog niet issued is kan dat dus ook nog niet.
     
  10. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    en vrouwen..ik ben ook een meedenker!;)
     
    Urbanjazz, jphorn, Amsterdam en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. vanIJsselmuide

    vanIJsselmuide Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    aangepast.. :D
     
    jphorn, MollyMoon, Mark020 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    498
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren naar LHR in 737 waarbij de Zone boarding gebruikt werd. Zelden zoveel chaos meegemaakt.

    Toen Zone 1 mocht, na herhaaldelijke uitleg, ging als vanouds iedereen in de rij staan. Meer dan ik gewend was. Blijkbaar is: "BUSINESS CLASS + SKYPRIORITY" voor mensen duidelijker dan "Zone 1 + SKYPRIORITY".

    Sowieso klopt die ook niet, aangezien ik met mijn plat natuurlijk wel priority ben, maar geen Zone 1.

    Opvallend ook dat er zeker 30 mensen wel binnen Zone 1 vielen. De dame die controleerde was echt superstreng en stuurde echt iedereen die geen Zone 1 was weg. Met 10 business stoelen bezet, vraag ik me dan af wat die overige 20 zijn, dat zullen toch niet allemaal ulti's zijn.

    Benieuwd of het de volgende keren beter gaat. Sowieso een slecht luisterende kist. Bij het uitstappen werd ook 10x gevraagd te blijven zitten tot de rij voor opstond. Zodra de kist geparkeerd was, stonden 180 man te dringen in het pad.
     
    MollyMoon, Ready2Board, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Je begrijpt neem ik aan ook wel dat de angst voor Corona inmiddels weer weg is en daardoor veel meer gevlogen wordt?
    Dan krijg je ook weer 'alle soorten' passagiers aan boord, en zijn dit soort oproepen natuurlijk zinloos, en als bemanning kan je het wel 20x omroepen, als mensen het nu niet van zo'n regel inzien, en die is er vanuit een medisch oogpunt echt niet omdat je simpelweg nog steeds met dezelfde mensen uit je directe omgeving nu staat in plaats van zit, het is niet zo dat een persoon van rij 14 nu opeens bij rij 4 staat, sterker nog, als iedereen netjes zou blijven zitten zal de echte brutale medemens die alsnog naar voren rent dit wel veroorzaken.
     
  14. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik kan me er niet meer druk om maken bij het uitstappen. Stuur nog even een berichtje dat ik geland ben naar het thuisfront, check ontspannen de mail en als de meute opgestapt is en het gangpad rustiger is stap ik uit. Uiteindelijk sta je toch bij dezelfde band op je bagage te wachten.
     
    michiel1, Ready2Board, FlyingFonz en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Mits je met bagage vliegt natuurlijk ;)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  16. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    498
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren kwam de inkomende vlucht aan om 16.00 op LHR. Ik ging boarden naar AMS om 17.00 en zat 17.05 in mijn stoel. Ik keek uit het raam en ze waren bagage aan het lossen. Blijkt dus dat er zo'n tekort aan mensen is, dat ze sommige vluchten pas lossen als ze ook gaan laden.

    Wel handig om in het achterhoofd te houden als je naar LHR vliegt en bagage gaat inchecken ;)
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Zoals ook al door iemand anders aangegeven, als je met bagage vliegt dan maakt het niet zoveel uit, maar ik vlieg nooit met bagage, enkel handbagage, en kan dus als je om 19.19 aan de gate staat op deze manier met aansluiten brug, lopen naar de paspoortcontrole, de controle zelf en dan lopen naar het perron de trein van 19.32 hebben.
     
    Urbanjazz, Ambtenaruh en Carel1 vinden dit leuk.
  18. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Dat is ook wat moois. Vul ik na 1,5 jaar weer eens een flight review in en zou ik een "cadeau" krijgen...
    Krijg een kortingscode voor mijn neus en een link naar KLM shop. Ik kom gewoon op KL boekingssite terrecht en geen shop. Bestaat zeker niet eens meer?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    1A08F8B2-B394-4B64-BEFD-5D7F47ACF2B7.jpeg Was nog niet eerder in de nieuwe 2F lounge op CDG geweest, maar wat een verschil met Schiphol zeg.
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2021
    lloydje33, MichaelNight, Carel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Nee, die is al weer een tijd geleden gesloten.
     
    MollyMoon en Ambtenaruh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina