Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Treb

Treb Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Ja dat wel, die kun je zo terugvinden met Google.

2. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Ik kom net uit WAW en reisde met het formulier. Er is niet naar gevraagd, niet bij het inchecken, niet bij het boarden, niet tijdens de vlucht en al helemaal niet terug op de grond. Wat dat betreft geen andere ervaring dan eerdere "gele" vluchten die ik gemaakt heb...

MichaelNight en westi vinden dit leuk.
  3. TGV2

TGV2 Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Onder "manage my miles" is alleen een betaalde optie te vinden om miles over te dragen. Voor Amex share en fly moet je met FB bellen.

4. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt! Dan zal ik nog eens met fb bellen. Die vertelde me de vorige keer dat ik het zelf moest regelen (online of via amex). Op de oude fb website kon het namelijk wel altijd online.

5. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Dat is inderdaad een probleem. Ik heb ook al een paar keer moeten uitleggen dat ik geen papieren formulieren nodig had voor trip X. Dat kan dus gezondheidsverklaring maar ook Quarantaine verklaring zijn.

Ik heb nu gewoon altijd alles mee. Je word er best handig in :p Gewoon op papier. Niet nodig volgens de regels, wel veel minder gezeur.

Carel1 vindt dit leuk.
  6. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Is dit nog te voorkomen? Elke keer bij het inchecken, wil de app weer weten waar ik eigenlijk vandaan kom. Ik heb het gevoel dat dat toch automatisch zou kunnen? Ook fijn dat de lijst alfabetisch begint
    Screenshot 2021-10-25 095001.png

7. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253

8. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Volgens mij mag dat niet volgens de wet op de privacy. Op de retourvlucht zijn de gegevens wel onthouden, maar bij iedere nieuwe trip moet in principe alles opnieuw.

Want je mag niet zonder meer persoonlijke gegevens opslaan. Dat gezegd hebbende als KLM wil kan men die gegevens van eerdere vluchten uiteraard achterhalen, maar dat werkt niet voor de check in.

9. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Maar als je inlogt met je FB profiel, dan wordt je paspoort nummer wel automatisch ingevuld, dus zou je nationaliteit toch ook gewoon ingevuld kunnen worden :confused:

Daeni en Carel1 vinden dit leuk.
  10. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Die app is een totaal drama de laatste tijd. Credit card, paspoort etc. worden zelden onthouden, je moet om de haverklap opnieuw inloggen. Seat maps zijn vaak niet beschikbaar.

De Air France app biedt dezelfde functionaliteit, maar dan functioneel.

Menno vindt dit leuk.
  11. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Het valt mij inderdaad op dat op mijn ei-foon je opeens de seatmaps niet meer kunt laden of zien in de KLM App.
    Op mijn Samsung Tablet, dus draaiend op android, kan ik de seatmaps in de KLM app wel zien. Maar dat is natuurlijk niet echt practisch als je ergens loopt.
    En wat wel bijzonder is, zodra je een keer succesvol op de Android versie hebt ingelogd, dan kan je opeens wel weer de seatmap laden op de ei-foon....

Ik dacht al dat het aan mij lag, en dat ik gewoon te vaak kijk.

12. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    iPhone app is bij mij sinds iOS15 ook een groot drama. Continu uitgelogd uit profiel, loading trips failed en al 100 keer de welkomst schermen door moeten lopen (notificaties, locatie etc toestemmingen)

Daeni vindt dit leuk.
  13. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Hier ook. Goed om te weten, dat het niet aan mij of mijn toestel ligt.

Menno vindt dit leuk.
  14. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Wilde inchecken via de website, uiteraard de vraag welke nationaliteit en daarna de vraag om de gegevens aan te vullen. Blijkt dat inloggen op de site van KLM niet werkt. Te lui om alles met de hand opnieuw in te voeren.

Ga ik naar de app, hoef ik zelfs nationaliteit niet meer in te voeren :)
    Toch weer een stap voorwaarts KLM, ga zo door.

Helaas geen BP :(. Dat Polen nu geel is heeft weer vervelende gevolgen.

15. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Weet iemand hoe lang van te voren de check-in op DUS opengaat bij KL/AF vluchten? Heb met een un-volentary reroute te maken, waardoor ik, tussen 2 tickets in, langer op DUS verblijf landside... Zou zonde zijn als die check-in dan pas laat opengaat qua lounge bezoek?

16. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    De meeste keren dat ik daar vertrok ging de checkin 2,5 uur voor vertrek open.
    Gisteren kwam ik veel te vroeg aan en was er tot mijn verbazing al wel een volledige bezetting.
    Kortom, het verschilt van dag tot dag :p

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  17. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Hangt ook een beetje af welke tijd je vliegt, voor de 06.20 vlucht, vanaf 04.00 uur is de balie open. (Maar ik ben er altijd rond 05.00 uur) Maar bij een latere vlucht waar de Air France vlucht wel eerder is gaat deze dan 2,5 uur open voor de Air France vlucht, maar handelen ze natuurlijk ook al passagiers voor KLM af.

Gelukkig is men streng om al dat 'gespuis' weg te sturen (of moet dat in een ander topic) die geen business klasse vliegt of sky priority heeft naar de normale lange rij, dus over het algemeen is de wachttijd beperkt.

En de Hugo Jonkers lounge is nu ook weer geen lounge waar je uren hoeft te verblijven, ik weet niet hoe lang de tussenstop is, maar de trein of bus brengt je zo in het centrum.

Ambtenaruh en Amsterdam vinden dit leuk.
  18. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Tot mijn verbazing zie ik net na OLCI dat mijn BP in de app staat. Heb er niks qua documenten voor hoeven uploaden :)

Toch weer een extra halfuurtje in de lounge ipv in de skyprio rij om m'n BP op te halen :p

19. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Mazzelpik. Morgen geen geluk vanaf Milaan. Heen kreeg ik hem wel gek genoeg.

Bijgevoegde bestanden:

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  20. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Dat heeft volgens mij te maken met de inreisbeperkingen die NL oplegt. De overheid heeft dus blijkbaar de controle bij de luchtvaatmaatschappijen neergelegd.

Deel Deze Pagina