Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. boeing767

boeing767 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    178
    Trofeepunten:
    33
    Ja dat vermoedde ik ook, alhoewel bij mijn vorige trip ik dan wel kon inchecken, alleen mijn boarding pass op het vliegveld moest ophalen.

2. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie op deFB site dat er een miles verdubbelaar aankomt. "Binnenkort"meer details...

Miles vermenigvuldigen
    Het vermenigvuldigen van uw gespaarde Miles is een fluitje van een cent. Uw Miles-teller neemt een vlucht!

Lufthansa Miles&More heeft ook al zoiets, een systeem waarbij je gewoon miles bijkoopt...via het bedrijf Loylogic neem je een abonnement waarbij je je miles die je hebt verdiend vermenigvuldigt. Bijvoorbeeld voor 99 euro per maand krijg je 2x zoveel miles met een maximum van 5.000 miles. Je betaalt dus minimaal 0,0198 per mile, meer als je die maand minder hebt verdiend. Voor 170,75 euro per maand krijg je zelfs 4x het aantal met 120.000 miles maximaal per jaar. Je betaalt dan 2.049 euro per jaar - dat is minimaal 0,017075 per mile, maar dan moet je wel eerst 40.000 miles verdiend hebben

3. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Dat klinkt, dat vooral KLM/Air France daar heel gelukkig van gaat worden ^_^"

RobertFB vindt dit leuk.
  4. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Spannend!!

Bijgevoegde bestanden:

Frankb vindt dit leuk.
  5. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Die extra covid check op het vliegveld is super irritant. Je kunt alle documenten oploaden, krijgt zelfs een bevestiging per email dat alles goed gekeurd is maar met geen mogelijkheid een boardingpass. Vervolgens super druk op Schiphol met mensen die onnodig in de rij staan voor een boarding pas. Nu op de terugweg hetzelfde gezeik, dezelfde documenten als gisteren opnieuw laten zien. En via whatsapp reageert KLM uberhaupt niet

6. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb in het Insideflyer cafe mijn eigen ervaring daarmee geplaatst. ;) Via de site van SPU zelf kan je inchecken, gratis iedere beschikbare stoel kiezen en boardingpass downloaden.

Laatst bewerkt: 9 sep 2021
    MichaelNight vindt dit leuk.
  7. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Ik ben daar ook maar mee gestopt, althans heb het één keer geprobeerd maar inderdaad zonder resultaat.
    En het is natuurlijk ook onzin dat het niet mogelijk is om dit in te richten, als een passagier bijvoorbeeld één keer met een vaccinatiebewijs heeft gereisd dan kan je dat in je systeem zetten.
    Met een testbewijs zal dat wat lastiger gaan, maar nu sta je, ook in de priority incheckrij dus achter de mensen die besluiten dat 8 koffers voor 4 personen gewoon moet kunnen en dan de discussie aan gaan op een Dusseldorf Airport want ze zijn silver member.

8. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Probeer al de hele ochtend een Award vlucht te boeken. App loopt telkens vast, website ook. Dus dan maar bellen met KLM Platinum lijn, 3x geprobeerd. 3x wegens drukte en Covid bla, bla, bla gewoon weggedrukt na 1 minuut 30. Kansloos..

Ik bel de Platinum lijn eigenlijk nooit, en boek zelf alles online. Maar is dit een incident, of is dit nu het nieuwe normaal bij KLM?

9. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ze zijn wat lastiger bereikbaar, maar meestal kom ik er wel doorheen. Heb je de awardvlucht al geprobeerd te boeken via de Air France site? Meestal doet die het wel.

10. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Ja die werkt beter, maar ook meteen veel duurder :)
    Dus dan liever via KLM (en de Air France website loopt uiteindelijk ook vast). En de prijzen veranderen ongeveer per uur.

11. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik lees heel veel klachten, maar kom er eigenlijk zonder problemen doorheen (4-5x afgelopen 1,5 mnd). Mijn profile is ingesteld op Engels, dus kom wel elke keer bij een Engelssprekend persoon uit. Vroeger waren dat Nederlands sprekenden die ook de Engelse bellers te woord stonden, maar tegenwoordig niet meer.

12. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Laatst op CDG meegemaakt dat de gate agent helemaal gefrustreerd raakte van de extra checks. Na het scannen van de boardingpass en controle van paspoort bleef -ie maar roepen 'What is your destination??!'. Ik elke keer netjes de eindbestemming antwoorden, maar hij werd steeds roder en kwader.

Uiteindelijk maar gevraagd wat -ie nou bedoelde: hij wilde weten of het Pfizer, Moderna of iets anders was. Uitgelegd dat dit niet 'destination' maar 'vaccination' is, en gewezen op het ready2fly logo op de boardingpass. Met een Frans gebaar als beloning mocht ik als eerste boarden....

13. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Dan heb je het meest heldere licht van de dag te pakken. Destination en vaccination zijn exact dezelfde woorden in het Frans en Engels.

ppt vindt dit leuk.
  14. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Dus als concreet voorbeeld: ik ga economy van CPH naar AMS, ben gold, dus ik mag op vertoon van die kaart de contract lounge in CPH in met mijn reisgenoot?

15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ja dat mag. Bij de meeste lounges is het voldoende om de boarding pas op je telefoon te laten zien.

16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    PA is Personal Assistance. Dat krijg je als je in 1 jaar 400 XP haalt op uitsluitend AF/KL vluchten. Ivm COVID is het tijdelijk 800 XP in 2 jaar. Het voordeel is de PA line.
    De voorwaarden:
    U komt in aanmerking voor KLM Personal Assistance omdat u:
    • Flying Blue Platinum-deelnemer bent;
    • woonachtig bent in Nederland;
    • binnen twee kalenderjaren (1 januari tot en met 31 december) minimaal 800 UXP heeft gespaard op vluchten met een KLM- of Air France-vluchtnummer.

Laatst bewerkt: 12 sep 2021
  17. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Graag gedaan. Nee alleen de UXP tellen mee, dus uitsluitend de XP op AF/KL vluchten. In 2 jaar haal je die 800 XP vast wel.
    Hieronder de voordelen:
    upload_2021-9-12_10-16-36.jpeg

18. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Dan is het wel mooi om Gold te zijn. Op de FB site staat het namenlijk nogal vaag omschreven. Lijkt daar net alsof je alleen in de Crownlounges en echte AF of skyteam lounges mag komen als Gold...
    Wat staat er precies op de (economy) boardingpas waaraan ze zien dat je er (met gast) in mag?

19. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    MollyMoon vindt dit leuk.
  20. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten: