Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Kan jij geen xp inzetten voor vluchten dan? :oops: :D

2. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    :confused:

3. Robbiegrunnen

Robbiegrunnen Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben sinds kort FB Silver. Kan ik dan voortaan het light tarief boeken en toch een koffer gratis inchecken? En kan mijn reisgezelschap waar ik ook een ticket voor heb geboekt dit dan ook doen?

4. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Nee alleen jij als Silver card houder kan een koffer inchecken. Als je reisgenoot zelf status heeft kan het wel anders zul je het met 1 gratis koffer van jouw Silver status moeten doen.

5. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    ja ik bedoel miles, maar de xp gaan zo goed, die kan ik binnenkort ook wel als miles gaan inzetten

Ambtenaruh en MichaelNight vinden dit leuk.
  6. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik wilde de puntenschuif gebruiken, maakte de boeking opnieuw en nou kwam hij niet. Deze verschijnt ook ad random blijkbaar.

7. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik zit hier toch ook al een tijdje (weliswaar na enige afwezigheid vanwege de pandemie) maar jullie blijven me verbazen met geheimzinnigheden. Jullie praten nu opeens over een "puntenschuif" waar je al dan niet je XP en/of punten kan omzetten naar vluchten of verschuiven naar een korting. Ben ik de enige die die "puntenschuif" nog nooit heeft gezien? Hij schijnt te verschijnen en te verdwijnen als een "phantom in the night":eek:. Maar bij mij verschijnt hij nooit..lijkt wel een Banshee

MichaelNight, Derek en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  8. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik zag die schuif ook maar één keer hoor. Ik had de boeking afgebroken en nu ik weet dat je toch XP krijgt als je een gedeelte schuift dacht ik , ik ga de schuif gebruiken. Ik deed een dag later precies dezelfde boeking (AMS-ALC) en toen was die schuif er niet meer..

(zoals hierboven staat de schuif is niet om XP in te zetten maar je miles).

Ik vraag me ook af of anderen hier de schuif al hebben gezien of gebruikt. Misschien niet zo rendabel maar ik doe eigenlijk niks met de miles behalve een buffer om een onverwachte vlucht optie te hebben. Ik ben nog silver en ik gebruikte het overschot daarvan voor loungetoegang. Maar ik word gold en dan heb ik ze niet nodig voor lounge toegang.

MollyMoon vindt dit leuk.
  9. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Het mooie is natuurlijk dat voor KLM sommige passagiers de miles wel willen gebruiken tegen de in mijn ogen slechte wisselkoers die wordt geboden.

Maar als je toch niets met de miles doet, en met alle respect, als je zilver bent vlieg je ook weer niet zoveel dat je naar mijn idee vaak in de positie bent om ad hoc enkele reis vluchten te moeten boeken, dan kan je ze prima daarvoor gebruiken.

10. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Nu ik zie hoe wij hier als een malle bezig zijn XP's te scoren maak ik me wel zorgen over post-corona. Door die XP verdubbeling komen er wel heel veel goldjes en platina bij. Ik vond pre corona de sky priority lane al vaak net zo lang als de ad hoc pax. Ik ben dus bang dat de elite+ perks flink versoberd gaan worden. Overvolle lounges met de gasten van platinum en goud enz. Geen gast meer toegestaan enz. Ben benieuwd.

11. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Goed punt, maar ik denk niet dat iedereen uit het bedrijfsleven ineens pro-actief XP runs gaat doen om de status te behouden als het niet wordt afgedekt door AF/KL.

Sommigen zullen, zoals ik, een kwalificatie periode hebben welke eindigt op of na 31-01-2022. En voor deze groep is er vooralsnog geen automatische status verlenging. Dus er zullen ook mensen zijn die terugvallen naar een lagere status volgend jaar.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Zoals gesteld denk ik dat het inderdaad wel meevalt. Natuurlijk op dit forum lees je iets over XP runs en door dubbele XP kan je inderdaad dan een status halen die je anders niet gehaald zou hebben, maar dan moet je die interesse natuurlijk al wel hebben, anders zou je iets dergelijks niet eens overwegen.
    Ongetwijfeld, voor mensen die het net niet halen zouden nu een extra tripje kunnen overwegen, die brengen wat geld binnen, maar het blijft vooral een actie om klanten aan je te binden die dan ook in de toekomst bij je blijven boeken.

Want zo werkt het wel, ik kijk eigenlijk wat minder op prijs en wat meer op mogelijkheid tot flexibiliteit, al is prijs wel een factor en lukt het mij nog steeds om die relatief laat te houden, een Lufthansa voor € 40 minder op een route met de kans dat ik ergens op rij 26B terecht kom in een Airbus 320, nee daar ga ik niet meer aan beginnen.
    Maar als het echt te druk wordt in lounges sluit ik niet uit dat men op piektijden gasten niet meer toelaat, in de Non-Schengen lounge is het in de avonduren nooit druk, ook niet voor Corona, maar in de ochtend weer wel, wat dus een moment kan zijn om toegangsbeperkingen in te stellen.

EU speelt nu even blufpoker met de VS door de quarantaineverplichting in te stellen, dat raakt wat invloedrijke mensen die de opening van de US border wat kan versnellen, want zodra men dat doet verdwijnen de restricties voor de VS direct, dat kan ik je op een briefje geven, en dan is het op Amsterdam direct weer een stuk drukker.

13. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Dat denk ik ook wel. Je moet uiteindelijk je status ook nog blijven onderhouden. Daarbij heb ik vanuit AMEX ook genoeg mogelijkheden om naar andere lounges te gaan, dus daar ben ik persoonlijk niet zo bang voor (Privium lounge op Schiphol is tot nu toe altijd heel relaxt en rustig geweest).

jphorn vindt dit leuk.
  14. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Denk ook dat het reuze mee zal vallen. In ons bedrijf (een vd top 100 bedrijven wereldwijd) zijn zakenreizen nog steeds verboden/zeer ontmoedigd. Denk dat qua volume het zakenreizen nog steeds flink onder het normale volume ligt

15. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Even heel iets anders: ik zie dat er nu weer een FB miles promotie is, waarbij je tot 100% meer miles krijgt. De prijs is dan, met maximale bonus 1,375 eurocent per mile. Dat klinkt redelijk, maar helaas is door het dynamische prijssysteem voor de awards er een enorme devaluatie van de FB miles. Kon je vroeger nog wel eens voor 180.000 miles retour Azië in C, nu lopen de prijzen al gauw op naar 389.000 miles en soms zelfs meer dan 415.000 miles.... plus natuurlijk nog een paar honderd euro aan extra kosten. Dan kan je beter gewoon een ticket kopen....

16. 100% true...

17. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    In mijn sector transport is het gelukkig onmogelijk om niet te reizen, lijkt mij wel goede policy voor mij, dat heb ik in april 2019 gedaan, geen enkele vlucht gemaakt, enkel wat naar Duitsland en België met de auto door de blinde paniek die er toen heerste. Toen had ik wat tijd over.

Zodra de VS open gaat dan verwacht ik toch wel wat aantrekking in de markt, want op afstand is leuk, maar ik merk ook dat directe contacten vaak wat meer oplevert, ook dingen die eigenlijk niet helemaal volgens de regels kunnen maar doordat je elkaar kent kan er ook wat gegund worden of zie je juist dingen en omstandigheden die je op afstand nooit kunt zien. En dat geldt natuurlijk ook op corporate niveau, beetje netwerken kan geen kwaad.

Urbanjazz, jphorn en LucW vinden dit leuk.
  18. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Dank voor jullie antwoorden. Als ik zo lees denk ik nu ook dat het wel zal meevallen..

19. boeing767

boeing767 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    178
    Trofeepunten:
    33
    Iemand enig idee waarom ik niet online kan inchecken voor mijn vlucht SPU-AMS? Er staat al sinds het boeken een melding in de app dat online checkin niet beschikbaar is. Check in is nu geopend, maar ik krijg dit:

Bijgevoegde bestanden:

20. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    In de meeste gevallen is dit vanwege een extra check of je aan de covid reisvoorwaarden voldoet.

Deel Deze Pagina