Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Ja als ik dan Plat ben wil ik het ook wel behouden en zal dan vaker BC gaan reizen zodat ik niet per se een XP-run nodig meer zal hebben

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Als je eenmaal platinum hebt wil je niet terug, het gratis kunnen selecteren van economy comfort helpt hier bij.

De platinum lijn is goed, je moet het vooral zien dat als je vaker reist er ook meer dingen ‘mis’ kunnen gaan. Toen ik voor plezier vloog had ik het ook niet nodig, maar nu moet ik echt direct kunnen schakelen.
    En waar de normale omboekservice dingen doet die niet altijd handig zijn wordt dit met de platinum lijn direct goed opgelost, al is pa nog beter, naam noemen is genoeg.

lloydje33, Carel1, FlyingFonz en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Wat zijn de eisen om PA te bereiken?
    Platinum is 300XP
    Platinum Ultimate is 1800UXP in twee jaar
    PA is ... ?

Edit: in deze thread werd in 2018 400XP binnen 12 maanden op AFKL vluchten beschreven.

4. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Ow, dat zou mooi zijn, dat haal ik in december in 3 dagen :p .... ben benieuwd...

5. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Ik meen hier een aantal keer te hebben gelezen dat het om 800 UXP in 2 aaneensluitende kalenderjaren gaat.

6. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Per 1 april 2020 is het uitnodigingsbeleid voor KLM Personal Assistance aangepast, waarmee wij klanten langer de tijd geven om zich te kwalificeren. U komt in aanmerking voor KLM Personal Assistance omdat u:
    • Flying Blue Platinum-deelnemer bent;
    • woonachtig bent in Nederland;
    • binnen twee kalenderjaren (1 januari tot en met 31 december) minimaal 800 UXP heeft gespaard op vluchten met een KLM- of Air France-vluchtnummer.

7. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Wat was het eerst dan? 800 XP in een jaar? Dat red ik trouwens momenteel ook, maar dat komt door dubbele xp en ik vooral korte trips doe.
    Als ik weer wat longhaul kan doen red ik dat weer niet omdat ik dan minder tijd heb.

8. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Het was 400 XP in één jaar.

Ozzietukker vindt dit leuk.
  9. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Vertalen de dubbele XP ook automatisch door naar dubbele UXP? In dat geval zou ik het ook in 3,5 maand halen.

10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De promo awards van september zijn bekend. Long haul:
    Cancun
    Mexico City
    Lima
    Johannesburg
    Dubai
    Edmonton
    Montréal
    Vancouver
    Toronto

MichaelNight en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  11. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Mooi want ik kan niet meer zonder PA namelijk, corona zorgt voor veel wijzigingen, ook nu nog omdat mens soms wat in capaciteit afschaalt.
    Gelukkig is KLM super flexibel in de meest onmogelijke wijzigingen die ik dan wil… bij de reguliere klantenservice lopen ze dan vast…

12. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    En weer eens niets in J, niet eens onofficieel. Kleine steekproef gedaan, maar op YVR, YUL en DXB niets gevonden.

13. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Krijg je ook nog XP (en miles) als je met de "puntenschuif" een korting neemt tijdens het boeken? Ik zie die schuif nu voor het eerst. heb mijn boeking voor januari maar uitgesteld tot ik uitsluitsel heb.

14. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Die ‘puntenschuif’ zag ik ook voor het eerst, maar vond de ‘vergoeding’ voor het gebruik van de xp niet echt goed.
    Ik gebruik ze liever voor enkele reizen op korte termijn waar je dan normale prijzen betaald.
    Maar als je natuurlijk genoeg miles hebt die je toch niet opmaakt dan zou het interesant kunnen zijn.
    XP lijkt me wel dat je die krijgt, je kan maar een beperkt gedeelte betalen met miles. En miles over het resterende bedrag lijkt me ook logisch, maar KLM moet dat toch kunnen beantwoorden?

MichaelNight vindt dit leuk.
  15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb gekeken maar YYZ in J, vanaf 121.000. Normale prijs dus.

16. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Ik keek even voor een award ticket binnen Europa, was 9000 miles maar mocht je nog even 90 euro aan belasting aftikken. Dat doet toch niemand, helemaal als je voor 109 euro al een retour kunt halen zonder miles?

FlyingFonz vindt dit leuk.
  17. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Het kan gunstig zijn als je een enkeltje nodig hebt of als perse op een bepaalde tijd wil vliegen, anders inderdaad niet zo gunstig

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  18. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    De kans dat je in september nog voor de €99 prijs kunt vliegen is klein, en inderdaad al helemaal niet bestaand op korte termijn.

Op korte termijn zijn de prijzen doe worden gehanteerd niet op basis van aantal plaatsen bezet maar op basis van iemand die nu boekt voor vertrek binnen een week die moet kennelijk reizen en zal daarvoor ook willen (lees moeten) betalen.

Dat zijn de momenten dat de miles heel handig zijn en hebben mij meet dan eens ‘gered’.
    Want het beleid is boek zo goedkoop mogelijk en als het dan een keer mis gaat incasseer dan de kosten in plaats van een ‘verzekering’ voor elke reis.
    De beancounters van mijn werkgever snappen dit spelletje te goed.

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  19. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Je bedoeld miles ipv xp toch?

20. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Klopt idd. Ik had niet per se naar een vlucht binnen enkele weken gekeken. :)

Deel Deze Pagina