Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Klopt.

MollyMoon vindt dit leuk.
  2. Jesper

Jesper Newbie

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    13
    Hoi allemaal,
    Paar dagen geleden heb ik de volgende vluchten geboekt (AMS-CDG-YYZ-YYC). Eerste twee vluchten worden door KLM/AF uitgevoerd, de laatste met Westjet. Met m'n FB status hoor ik een stuk ruimbagage te krijgen, echter zie ik deze niet terug in mijn boeking. Ligt er waarschijnlijk aan omdat het laatste segment door Westjet wordt uitgevoerd. Ik kan ook geen ruimbagage bijboeken op de website.
    Hebben jullie hier misschien ervaring mee?

Alvast bedankt!

3. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De lounges op Schiphol zijn ook Arrival Lounges, dus daar wel.

4. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Oww..nog een verrassing.."arrival" lounges?.. dus om het voorbeeld te vervolgen : ik kom met partner uit CPH aan in AMS , ben Gold, dus mag ook bij aankomst met 2 economy tickets die dus al gebruikt zijn die lounge in? Wel handig als je nog een uur op de juiste trein moet wachten! Maar je koffer blijft wel ronddraaien op de band..halen ze die niet weg als je die niet snel meeneemt?

5. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Nee door je status hoor je geen bagage te krijgen op het laatste stuk, je krijgt namelijk een stuk bagage op SkyTeam vluchten en WestJet is geen onderdeel van SkyTeam. Je hebt wel grote kans dat als je op AMS incheckt het doorgelabelt wordt naar je eindbestemming hoor maar het is geen officieel voordeel. Of je het gratis stuk ook op de terugweg krijgt (als je dezelfde route hebt) durf ik niet te zeggen.

Jesper vindt dit leuk.
  6. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    (Extra) bagage moet je bij WS boeken. Ik zie in mijn J boeking ook dat op de vluchten waar WS er 1 van uitvoert, ik 2 ipv 3 koffers mee kan nemen. Niet dat ik dat van plan was :p

Jesper en Carel1 vinden dit leuk.
  7. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Uit een artikel op Insideflyer:
    Elite+ leden (o.a. Flying Blue Gold en Platinum) kunnen al langere tijd de KLM Lounge gebruiken na aankomst van elke internationale Skyteam vlucht, ook in Economy. Dit kan de gehele dag op vertoon van inkomende Skyteam boardingpass en Elite+ kaart. Deze regel is echter beperkt tot Schiphol en niet geldig bij andere Skyteam lounges.

Amsterdam en MollyMoon vinden dit leuk.
  8. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Maar als ik zo lees is dat dan niet met gast?

9. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat staat inderdaad niet in het artikel, maar ik denk dat het geen probleem is. Je kunt het een keer proberen.

10. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Leuk zo'n niet werkend verjaardagsvoucher. Aan alle voorwaarden voldaan blijkt er volgens de helpdesk ook een (niet controleerbaar) maximum aantal te gebruiken zijn.

11. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Iedereen in dezelfde maand krijgt dezelfde voucher. Als je laat in de maand jarig bent krijg je een al verlopen code.

12. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb nog nooit zo’n verjaardagsvoucher gehad, maar in mijn geval met de 29ste van de maand als verjaardag wordt dat dus kansloos….

13. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Wat ik me afvraag met die verjaardagsvouchers, zitten deze gekoppeld aan je naam/geboorte datum o.i.d.? Want die codes zijn elke keer hetzelfde namelijk en zou je dus ook gewoon kunnen gokken als je later in de maand jarig bent, of misschien zelfs helemaal niet jarig bent die maand ;)

14. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Ja ik had ook al een poging gewaagd vorige maand. Dikke foutmelding als cadeautje. Toch een beetje zoiets als een bedorven taart uit een prachtige doos halen.

Amsterdam en MollyMoon vinden dit leuk.
  15. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Bij mij werkte dat verjaardagsvoucher ook niet...blijkbaar maximaal 350 mensen staat er. Per dag? maand? jaar?

16. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    klopt dat? tot 14:00 uur open?
    upload_2021-9-13_16-10-20.png

17. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Volgens mij is dat desinformatie van de schipholgroup..

18. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik zag in een heel oud artikel dat WBC business class er ook in mag bij aankomst. Misschien nu ook EBC?

19. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Dat was wel zo maar is nu wel weer tot later geopend. Ook de nom-schengen lounge is langer open want de 07.00 uur opening zorgde ervoor dat er opeens een massa tegelijk naar binnen wilde omdat veel vroege vluchten al geland zijn.
    En dat ga je dan oplossen met een medewerker die de toegang tot de roltrap reguleert, en dat zorgt inderdaad ervoor dat bij de ingang boven het minder druk was, maar onderaam de roltrap heb je dan alsnog de meute bij elkaar staan…

MichaelNight vindt dit leuk.
  20. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Positief verrast over de XP bijschrijving. 5 XP’s voor miles+points. Ticket is in cash betaald, dus vraag me af wat het is. Iemand een idee?

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina