Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Het lijkt erop dat het nog niet geupload is op de site staat ook boek in maart. Dus het lijkt erop dat het nog niet vernieuwd is voor april.

Bijgevoegde bestanden:

2. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Via de site van Air France kan je alleen maar 3 bestemming zien, alleen zijn deze pas boekbaar in mei zoals je ziet. Ben benieuwd of deze voor april bedoeld waren of dat er nieuwe 'bestemmingen' bij komen.

Edit: KieWie heeft goed gecorrigeerd :).

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 1 apr 2021
  3. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Als ik het plaatje aan de rechterkant zie, denk ik dat dit aantal gaat over de trip Dubai-Parijs (en niet vanuit AMS)

4. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Het lijkt erop met een beetje snel zoeken van mij, dat de volgende bestemmingen promo-rewards zijn want ze zijn allemaal te boeken vanaf 9000 miles retour. Het gaat om: Parijs, Basel, Dusseldorf, Berlijn en Brussel. Dit kon ik tot nu toe vinden met 9.000 miles, normaal zijn deze bestemmingen 12.000 miles voor een retour.

5. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Booking en travel dates in 2014:eek:

6. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Iemand weleens geprobeerd om Rewards punten naar een Flying Blue account over te schrijven die niet op dezelfde naam staat? Schijnt te kunnen, maar lukte mij net niet bij de klantenservice, FB nummer moet op zelfde naam staan zei het (jonge) grietje..:(

Edit. Gaat om 500k miles en is niet naar partnerkaart houder..

Laatst bewerkt: 2 apr 2021
  7. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Inmiddels hebben ze gepubliceerd. Alleen shorthaul dit keer en maar 25% off.

8. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Zo stom, in Maart was er een 25% aanbieding naar MXP wat ik kon gebruiken voor een positioneringsvlucht. Maar de maand is zowaar dusdanig snel voorbij gegaan dat ik vergeten ben ze te boeken. :D

9. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Kun je bij aankomst op AMS ook gebruik maken van de KLM lounge? Navraag bij KLM via Twitter gaf geen duidelijk antwoord...

Laatst bewerkt: 11 apr 2021
  10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ja, dat kan als je Gold of Platinum member bent.

Ruut en arjen05 vinden dit leuk.
  11. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Ruut vindt dit leuk.
  12. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    De regels ken ik niet precies, maar het kan iig wel bij aankomst met intercontinentale vlucht. Ik weet alleen niet of het kwam omdat ik business vloog of vanwege mijn status.

Ruut vindt dit leuk.
  13. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Volgens mij is het iets in deze trant. Ik heb in mijn hoofd zitten dat alleen Flying Blue platinum na landing loungetoegang heeft in Amsterdam, maar insideflyer schrijft zelf dat ook WBC toegang heeft https://insideflyer.nl/arrival-lounge-wbc/ Volgens mij klopt dat niet, maar of je geweigerd wordt is een tweede.

Houd er wel rekening mee dat je niet vanuit alle routes automatisch naar de lounge kunt, landen waar de securitycontrole van een lager niveau is dan in NL, zoals bijv. bepaalde Zuid-Amerikaanse landen of Curaçao, je na landing de looproute voor 'transfers' moet volgen, anders sta je meteen bij de paspoortcontrole. Je moet dan eerst opnieuw door security en daar krijg je de vraag om je boarding pass voor je volgende vlucht te laten zien. Even uitleggen hoe en wat daar.

Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  14. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ok, had ik eerder moeten weten want een stevig ontbijt na een nachtvlucht zie ik wel zitten. Zal de volgende keer bij aankomst uit AUA beter op de borden letten.

Carel1 vindt dit leuk.
  15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ja dat viel me ook al op na de 100% controle vanuit AUA. Die loopafstanden doen het dan niet zo best voor m'n oriëntatievermogen.

16. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
  17. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Heb mijn oog laten vallen op een ticket richting BKK, voor januari 2022. Helaas lopen de gunstige fare conditions af op 31 december dit jaar. Stel dat de wereld dan nog steeds beperkt is en AF/KL de gunstige fare conditions dan aanpast naar bijvoorbeeld maart 2022 o.i.d., geldt dat dan ook voor mij of heb ik dan pech?

18. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Voor vluchten met 100% controle kun je je tijd nemen als je na landing naar de lounge wil. Die controle zit bij E19/20/22/24. op de bovenverdieping van de pier, daarna loop je op het einde van de pier rechtsaf naar connecting gates, i.p.v. rechtdoor. Kunnen lange wachtrijen staan, als er net een vlucht uit Azië of India met veel overstappers voor je staat. Die security filter kost je 2 tot 20 minuten, priority is altijd dicht.
    Als je dan uit de lounge komt, moet je weer terug naar je oorspronkelijke uitgang bij de E-gates, want de paspoortcontrole onderaan de roltrap van de lounge (onder de F-pier) is al een maand of 2 grotendeels gesloten. Dus met pech kost je ontbijtje je wel een halfuur extra aan looptijd, zeker als je bagage hebt, want dan moet je na de paspoortcontrole weer naar band 22, die recht achter de F-pier ligt.

Ruut vindt dit leuk.
  19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Duidelijk antwoord, dankjewel!

20. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben Gold en heb meerdere keren gebruik gemaakt van de lounge na aankomst in AMS (zonder transfer). Ook toen ik met mijn moeder (zonder status) in J reisde konden we samen de lounge in voor een ontbijt voordat we onze koffers op gingen halen.

Carel1 en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina