Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Goed voorbeeld doet goed volgen, hoop ik.

lloydje33 vindt dit leuk.
  2. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    @Tommy @Carel1 @lloydje33 of dat WiFi op zijn minst eerst gratis wordt voor business passagiers. Als je 2 of 3k+ betaald hebt voor je ticket is het wat karig om er nog twee tientjes af te schrapen.

Plus alle ongemak met inloggen. Want wat een draak van een proces is dat. Het is me dit jaar al 3x gebeurd dat ik aan boord zat te werken op mijn laptop en crew of andere passagiers kwamen vragen hoe ik het internet toch werkend had gekregen. Dan hebben ze aan boord al een paar resets gedaan, waardoor iedereen er 15 min uit ligt.
    Er is nu zelfs al een automatisch refund proces: als je geen minimaal aantal minuten verbinding hebt gehad en wel een bundel hebt gekocht, storten ze automatisch je aankoopbedrag terug. Waarschijnlijk werden ze zelf wanhopig van het aantal klachten en teruggaveverzoeken.

ErwinLansing, Thijsk, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ja de uithangborden overseas call. Tegenwoordig kan ik met mijn iphone via bijvoorbeeld Skype eenvoudig en goedkoop telefoon nummers in Nederland bellen.

Handig is het allemaal wel, en voor werk of bij problemen in vluchtuitvoering zeer handig en eigenlijk ook wel noodzakelijk, ik zou mij geen raad weten als ik dat niet zou kunnen.

Ik word oud denk ik dat ik terugdenk hoe het vroeger was. Toen kon ik mezelf uiteindelijk ook wel redden, fysiek naar een kantoor van een afhandelaar van een luchtvaartmaatschappij in bijvoorbeeld Melbourne was echt een dagtaak, maar werkte uiteindelijk ook...

Ruut, Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Om te janken weer, dit "KLM initiatief".
    Niets voor loyale leden, niets voor J passagiers en waarschijnlijk ook weer dezelfde trage en onbetrouwbare verbinding als altijd.
    Bij KLM is het natuurlijk wel "it's a feature, not a bug!" net als destijds dat hele "Blue"-onzin gebeuren in de Crown lounge.

Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    Nou nou, wat een reacties alweer. Alsof de toestellen dreigen neer te storten en het einde der tijden nabij is, als er geen goed werkende wifi aanwezig aan boord is.
    Wat mij betreft is in de lucht nog zo'n beetje de enige plek waar je in deze moderne tijd jezelf kan onttrekken aan de 24/7 bereikbaarheid. Wifi kan handig zijn in bijzondere situaties (zelf een keer gehad), maar verder geen eerste behoefte tijdens vlucht. Ook zit ik niet te wachten op het continue bellen en appen van mijn medepassagiers terwijl ik een rustige vlucht apprecieer.

6. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Helemaal mee eens. meen plek van rust en gemoedelijkheid. Heb nul behoefte aan al die berichten toontjes van alle passagiers omdat iedereen zich verveelt (niet gewend is een boek te lezen of film te bekijken) en aan het appen slaat tijdens een lange vlucht. Het valt nu nog mee, van mij mogen ze die WiFi achterwege laten of enkel toestaan voor laptops.
    De wereld vergaat niet als je even zonder WiFi zit :rolleyes:

Renefth, Robinho, michiel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik vind de mogelijkheid om te verbinden met internet prima, laat ieder voor zich de keus of ie er wel of niet gebruik van wil maken.
    Maar zoals met alles: zorg dat jouw gedrag een ander niet hindert, dus die piepjes horen gewoon uit te staan.

Ruut, Thijsk, FlyingFonz en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Voor de niet zakelijke reiziger wellicht, maar genoeg consultants etc die tijdens de vlucht gewoon aan het werk zijn en dan is internet toegang wel zo handig.

9. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Precies. Ik hoef ook geen netflix te streamen maar het zou wel fijn zijn als ik mn mail kan versturen, de realtime updates van mijn connecting flights kan zien en wat nieuws kan lezen

10. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ok, voor de doorgewinterde award-boekers:

Ik ben bezig om een business award ticket te boeken, maar nou blijkt dat de rechtstreekse vlucht AUH-AMS veel meer punten kost dan bijv AUH-AMS-ARN

AUH- AMS 190.000 FB miles
    AUH- AMS -ARN: 67.000 FB miles

Vragen:

1. Is het een probleem om in AMS uit te stappen en de laatste vlucht naar ARN niet te nemen? Het is een vlucht in BC, dus met handbagage red ik het prima

2. Kennen jullie een luchthaven in Europa waar deze truc nog beter bij werkt? De doorvlucht naar ARN gaf mij tot nu toe het laagste aantal FB miles, maar wellicht is er nog een andere die nog 'goedkoper' is...?

ALvast dank!

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  11. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Wat een waanzinnige tarieven weer zeg....

Vraag 1: in theorie is het een probleem, in praktijk niet.

Vraag 2: even gekeken, maar meestal kom je uit op privé jet tarieven van 150/K of meer. Zag wel een tarief van 55/K waarbij je via RUH vliegt. Eerste stukje met Saudia en vanaf RUH met KLM.

appie vindt dit leuk.
  12. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28

Waarschijnlijk heeft het er wat mee te maken dat het de eerste vlucht vanaf Abu Dhabi is na de Formule 1 Race daar.... ;)

Dus de 67.000 miles voor een 7 uur durende vlucht op dat tijdstip is wellicht zo gek nog niet. De economy award tickets naar AMS zijn 55.000 miles, dus dan is met deze 'truc' het nog niet te gek.

Via RUH zie ik niets, maar dat heeft mogelijk met de specifieke datum/vlucht te maken.

Nog andere ideeen?

13. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Dat zou een valide argument zijn, ik heb echter op random data gezocht en zie alleen maar van deze hoge tarieven.

appie vindt dit leuk.
  14. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ja, het zijn inderdaad wel vrij hoge BC tarieven, maar ja, als je niet flexibel bent, dan moet je soms pakken wat je kan he....

Zal eens kijken of dit de beste use-of-miles is....

Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  15. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Praag is ook een "bekende" die vaak goedkope miles opties geeft.

lloydje33 vindt dit leuk.
  16. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
  17. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De promo awards van mei zijn beschikbaar. Bijna uitsluitend Europese vluchten. De uitzonderingen zijn Curaçao, St Martin en Cayenne. Alle 3 25% korting in Economy.

Amsterdam, lloydje33, Tommy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Ik wil weer een business Antillen.... Heb hem laatst moeten afzeggen door de lockdown!

19. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Business class is nu ook afgeprijsd met 25% helaas niet de 50% van de vorige keer.

20. Nelfrikandel

Nelfrikandel Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Wat is een handige manier om business vluchten te vergelijken? De promo awards vallen nogal tegen en ik wil graag binnenkort ergens heen. Daarin wil ik mij eigenlijk laten leiden door de goedkoopste business vlucht, locatie maakt mij niet zo veel uit. Ik ben nu willekeurige locaties aan het invullen maar wellicht kan dit efficiënter..

Amsterdam en arjen05 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina