Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Google flights. Bij bestemming niks of eventueel een werelddeel invullen. Je kan ook nog een alliantie of een maatschappij selecteren.

lloydje33 en Nelfrikandel vinden dit leuk.
  2. Nelfrikandel

Nelfrikandel Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Dit was ik vergeten nadrukkelijk te vermelden maar het doel is wel om deze met miles te boeken. Zijn de laagste prijzen bij Google flights representatief voor in verhouding de laagste miles vluchten?

3. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Oh hehe, hoe die verhouding is durf ik niet te zeggen.

Nelfrikandel vindt dit leuk.
  4. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    BRU-CUR vanaf 79500 miles + €403 retour

5. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Dus aan fees betaal je wat basically een economy stoel retour kost naar dezelfde bestemming. Blijft bizar.

Trouwens, even dubbel check: als ik als FB Silver member een reward ticket boek, kan ik 2 gratis koffers inchecken toch? 1 vanwege mijn status, en de ander vanwege dat het een reward ticket is?

Amsterdam en Thijsk vinden dit leuk.
  6. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Yes status is altijd+1 boven op datgene wat je volgens ticket mag inchecken.

7. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik zie op de site alleen Economy staan.

lloydje33 vindt dit leuk.
  8. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    Op de FB site staat alleen economy, echter inloggen en zoeken op business geeft ook promo reward. In januari was dit ook zo en toen was het business 60500 retour.

Bijzonderetickets, Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Frank is juist. zie het bijgevoegde screenshot voor een vlucht ams-cur in juli. Prijs is dan 45375 miles plus 187 euro voor een oneway. (90750 ipv 121500 voor een retour) en dan nog 385 taxes/fees. upload_2021-5-3_22-44-50.png

Amsterdam, Frankb en Carel1 vinden dit leuk.
  10. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Huh, apart. Ik keek net voor een AMS-CUR in de zomermaanden one-way business, en kwam niet onder de 130.000 uit + 187,- aan tax & fees. Hij gaf aan dat dat de 'goedkoopste' was. En nu zie ik inderdaad ook de promo in J.

En bedankt trouwens voor de uitleg over de koffers! Toch maar een revenue ticket gedaan. Het was namelijk 15.000 miles + 62,- t&f retour, of 110,- volledig cash via de Duitse AF site. Beetje slechte deal als ik het met Miles zou hebben gedaan. :D

Laatst bewerkt: 4 mei 2021
  11. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Mochten mensen op korte termijn CUR overwegen, houd er rekening mee dat ondanks lage besmettingscijfers de lockdown gisteren wel weer met een paar weken verlengd is. Dus je mag nog niet zelfstandig op pad, gaan wandelen of naar het strand, anders dan naar de supermarkt op twee vastgestelde dagen per week, afhankelijk van je kentekenplaat. Er is ook een avondklok. Zwemmen in de zee mag op individuele basis wel, van 4.30u 's nachts tot 8.00u 's morgens.

Thijsk, Urbanjazz, Amsterdam en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dank voor de informatie @arjen05. Voorlopig nog maar even niet boeken, het moet wel leuk blijven.

michiel1, Thijsk, MoonJ en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. flytheworld

flytheworld Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Beste Insideflyers,

Al enige tijd volg ik de topics op dit forum, nu tijd voor mijn eerste post.

Sinds december 2019 heb ik mij aangemeld bij het Flying Blue programma, omdat ik me had aangemeld voor de Amex FB creditcard. Hiervoor dus nooit wat met het Flying Blue programma gedaan. Vanaf dat moment ben ik druk bezig geweest met punten sparen via de Amex kaart. Afgelopen februari had ik genoeg FB punten om mij eerste Business class ticket te boeken van SXM - AMS voor mij en een metgezel. Dit was een erg leuke ervaring!

Eenmaal terug in Nederland kwam ik er na enkele weken achter dat ik niet meer kan zoeken naar Reward vluchten, en altijd een foutmelding krijg. Ik stuurde daarom een mailtje naar FB en kreeg het de volgende reactie op 6 april:

"Ik zie dat uw account is geschorst door onze Fraude afdeling. De reden daarvan is bij ons niet bekend.
    Ik wil u daarom adviseren zo spoedig mogelijk contact met hun op te nemen op dit email adres: mail.audit.frequentflyer<at>airfrance.Fr. Zij zullen dit verder met u bespreken."

Vervolgens direct een e-mail verzonden naar bovenstaand e-mailadres, en op 8 april kreeg ik de volgende reactie:

"We acknowledge good receipt of your message and we thank you.
    Your Flying blue account reveals inconsistent activity, and for the safety of our Frequent Flyer Flying Blue Program, We would like some information about it.

As a first step, please be informed that it has been suspended.

Your Flying Blue account is now under audit as the Flying Blue General terms and conditions allow it:

1.6 Auditing
    1.6.1 The Company reserves the right to audit any and all accounts in the Programme at any time and without notice to the Member to ensure compliance with Programme rules and applicable conditions of carriage and/or tariffs.

Could you please send us a clear Copy of your ID in order to identify yourself as the account’s owner ?

Note : We will inform you once the audit achieved."

Naar aanleiding van dit mailtje heb ik direct mijn paspoort kopie verzonden. Vanaf dat moment begon de drama. Ik heb helemaal geen reactie meer ontvangen, ook na herhaalde verzoeken per e-mail.
    Ook heb ik meerdere keren gebeld met de Flying Blue afdeling, maar zij kunnen helemaal niks betekenen "omdat het een andere afdeling is".

Ook via Twitter contact opgenomen met Airfrance, maar zij zeggen ook niks te kunnen betekenen:
    "Unfortunately we can not speed up the process of the fraud investigation department, if you've already sent a proof of ID by email we can only advise to wait until their process has been completed, at which point you will be contacted by email."

Ik heb nog een flink aantal Miles in mijn account staan, waardoor ik me een beetje zorgen maak. We zijn nu 5 weken verder na hun laatste e-mail. Niemand in het bedrijf schijnt mij te kunnen helpen, en de fraude afdeling reageert helemaal niet meer.

Het is erg frusterend omdat ik totaal geen verkeerde bedoelingen heb. Het enige wat ik kan bedenken is dat de belastingen en toeslagen van de geboekte vlucht waren betaald met de creditcard van mijn metgezel, want misschien een red flag geeft. Maar als ik dat had geweten had ik uiteraard met mijn kaart betaald.
    Ook had ik natuurlijk nog geen reputatie opgebouwd en geen andere vluchten met mijn account geboekt, enkel de Reward vlucht. Misschien dat dat ook een red flag veroorzaakte.

Al bij al vind ik het een erg vreemde manier, vooral dat niemand bereidwillig is en ik niks meer hoor.

Ik was benieuwd of iemand op dit forum zoiets soortgelijks heeft meegemaakt, of misschien dat iemand tips of ideeën heeft wat nu te doen. Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd, maar zonder succes en weet niet wat te doen..

lloydje33, Ruut en ErwinLansing vinden dit leuk.
  14. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Het lijkt erop dat het komt doordat je geen vlucht activiteit hebt en alleen amex transacties. Er staat ergens wel iets in de voorwaarden daarover. Hierdoor heb je een red flag gekregen. Je zult regelmatig van het kastje naar de muur worden gestuurd aangezien men er van houdt om van NL naar FR en weer terug te wijzen.

ErwinLansing en flytheworld vinden dit leuk.
  15. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Heb je uitsluitend Miles gekregen door AMEX en hier je Reward ticket mee geboekt? Op Flyertalk staan genoeg topics over frequentflyer accounts die suspended zijn, omdat er nooit mee gevlogen werd, en uitsluitend gebruikt werden om creditcard miles en bonussen te ontvangen, en vervolgens reward tickets mee te boeken.

Amsterdam, Nielsdejongen, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. flytheworld

flytheworld Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ja correct, ik had enkel Miles gekregen d.m.v. AMEX. Ik was me er niet van bewust dat dit niet mocht. Ook wordt dit niet zo door AMEX gecommuniceerd en hebben zij zelf het FB account voor mij aangemaakt (deze optie heb je tijdens het aanmelden). Je zou dus verwachten dat dit gewoon moet kunnen.

Ik overweeg nu om een reguliere betaalde ticket te boeken zodat ik wel een "echte" ticket heb geboekt, aangezien ik zie dat enkel het Rewards gedeelte is geschort in mijn account. Misschien dat mijn account dan meer valide overkomt..
    Maar ik weet niet of het nu al te laat is, en ik dit dus eigenlijk eerst had moeten doen.

@lloydje33 bedankt voor het doorsturen van het artikel, ik lees daarin het volgende:
    • Avoid using a different credit card than the account holder when redeeming FlyingBlue miles
    • Avoid booking travel for people other than the FlyingBlue account holder
    • Avoid doing too many award searches from one IP/the same FlyingBlue account
    Het eerste punt was inderdaad van toepassing, achteraf had ik inderdaad mijn eigen creditcard moeten gebruiken.

Laatst bewerkt: 12 mei 2021
  17. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik belde gisteravond KLM op om de route van mijn ticket te wijzigen. Als ik in MMB klikte op ‘vlucht wijzigen’ gaf hij aan dat ik moest bellen, dus vandaar. Toen ik mijn verhaal had gedaan vertelde mevrouw dat het herberekend moest worden (wat ik snap, een fare difference kan natuurlijk van toepassing zijn) en dat ik binnen 24 uur een mail met deze herberekening zou ontvangen en dan kon klikken op akkoord of niet.

Is dit de standaard gang van zaken omtrent ticket wijzigen? Ik dacht altijd dat ik gewoon aan de telefoon gelijk kon fixen, ook een betaling voor een fare difference. Echter is dit de eerste keer bij KLM dat ik bel voor een ticket wijziging dus ik weet niet of dit zo hoort?

18. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb altijd direct aan de lijn kunnen wijzigen en bijbetalen.

MoonJ vindt dit leuk.
  19. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Dan ga ik nog maar een keer bellen - denk dat mevrouw geen zin had om het te doen.

Ruut vindt dit leuk.
  20. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    Bij mij nog maar 1 keer bij wijzigen dat het direct gewijzigd kon worden, anders altijd herberekening moeten afwachten, duurt maximaal 72 uur.

MoonJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina