Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Uit mijn hoofd 2,3%
     
  2. DB93

    DB93 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    bedankt voor de snelle reactie, heb even bij american express nogmaals goed gekeken en blijkbaar hebben ze een vreemde valuta calculator, deze geeft aan 2,5%
     
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dan is het dus 2,5%
     
  4. DB93

    DB93 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    nog een laaste vraagje, als de datum dat de maandafrekening komt in het wekend valt, wordt het bestedingslimiet dan ook gereset? of pas de werkdag na het wekend, iemand die hiermee bekend is?
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Aanvullende vraag: Waar kan je je bestedingslimiet zien?
     
  6. DB93

    DB93 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    bedoelde meer het saldo weer gereset wordt, zegmaar dat het naar "te betalen" gaat, en je weer beschikt over je volledige bestedingslimiet (ik weet dat je geen limiet hebt en deze gebaseerd is op je financiele situatie) maar ik weet die zelf dus wel omdat ik een verhoging aangevraagd had en deze toen te horen kreeg.
     
  7. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Nieuw in de online beheeromgeving van American Express: Wijzig je pincode :)

    amex-pin.jpg
    overzicht-pin.png
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.219
    Trofeepunten:
    508
    Nu nog een fatsoenlijke website en vooral strakke app met FaceID en geschikt voor grotere schermen op iOS :)
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  9. DB93

    DB93 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    iemand ook bekend ermee als je een ticket voor iemand anders besteld via de air france website, maar jou eigen kaart gebruikt of je dan ook gewoon gebruik kan maken van de 3 maanden gespreid betalen?
     
  10. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Dat is geen probleem. Het gaat niet om de naam op het ticket, maar om jouw FB Amex en natuurlijk het direct boeken bij AF of KLM. Heb zelf ook een aantal keer voor anderen geboekt en gespreid betaald.
     
  11. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Nu al meer dan een jaar AMEX FB Plat in bezit.
    In december de volle mep betaald en de QF's gehad.
    Nu bij het hervormen van Flying Blue merk ik wel dat de voordelen toch een enorm stuk minder zijn. Vooral bij het boeken van tickets voor veel mensen had ik veel voordelen aan de level miles, die zijn er nu niet meer.

    Daarom denk ik niet dat het de 600 euro nog waard is om die 60 XP's te krijgen, als ik de grens voor de status uit mezelf toch al haal.

    Wat denken jullie?
    En krijg ik nu in december nog wel de 60 XP of als ik nu opzeg houdt het op.

    Dank!
     
  12. JeeDee

    JeeDee Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Ik denk dat je jezelf eerst moet afvragen waarom je voor welke kaart kiest.
    Als je de grens zelf al haalt kan een stapje terug doen een optie zijn, of voor de reguliere AmEx Plat te gaan.
    Dan betaal je in elk geval niet de volle mep (het 1e jaar) en heb je andere voordelen die wellicht interessanter zijn.
     
  13. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Hee ik zit er aan te denken om mijn FB Gold AMEX op te zeggen. Ik las dat je dan een bak miles krijgt om dat niet te doen? Is dat nog steeds van toepassing?
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.219
    Trofeepunten:
    508
    Dat is best wel goed terug te vinden op het forum, maar het is een beetje YMMV, zelf kreeg ik de komende 3 maanden dubbele miles en kon ik daarnaast kiezen uit €75,- korting op de kaartbijdrage of 20.000 miles... Uiteraard voor de 20K miles gegaan.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2018
    lloydje33 en NamataEkim vinden dit leuk.
  15. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Is het altijd 3 maanden dubbel + 20k miles of korting of krijg je ze alledrie?

    Want kreeg idd dit aanbod net. Heb aangegeven dat ik erover na ging denken.
     
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.219
    Trofeepunten:
    508
    Sowieso 3 maanden dubbele punten en dan nog kiezen uit OF €75 korting, OF 20K miles.
     
  17. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Check. Ik dacht dat ik ze alledrie kon pakken. Ik pak de 20k miles wel. :)
     
  18. Arebei

    Arebei Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Mijn vrouw heeft een Amex Gold kaart, via referral van mij, waarna ik mijn kaart op heb gezegd(afgelopen maart). Zo kunnen we op haar account miles sparen en kunnen we elkaar om het jaar inviten en de bonus van 12.000 opstrijken. Ook is het fijn dat onze flying blue miles niet verlopen, aangezien we de komende 2 jaar waarschijnlijk toch niet zullen vliegen.
    Nu heeft zij de mogelijkheid iemand te inviten ter waarde van 24.000 miles. Hoe lang moet ik nu wachten om mijn kaart opnieuw aan te vragen? Of komen er geregeld zulke goede aanbiedingen?
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2018
  19. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Zo te zien is het "klik-vooral-op-mijn-link-ondanks-dat- ik-nog-niet-een-echte-bijdrage-aan-het-forum-heb-gelevered" seizoen weer begonnen...
     
    Didier13, Flyer1981, noppie en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Arebei

    Arebei Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    De link is al weg, maar de vraag staat nog steeds..

    Ik had de indruk dat dit forum er ook voor was om informatie te krijgen als je nog niet alles weet en dus niets kunt bijdragen.
     

Deel Deze Pagina