Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.371
    Trofeepunten:
    508
    Geen ervaring maar om het zeker te weten zou ik Amex anders gewoon even bellen en alvast melden dat er een grote uitgave aankomt, dan kunnen ze dat vast wel in het systeem aangeven...

MollyMoon vindt dit leuk.
  2. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Je kan ook dat "astronomische bedrag" van die kaart halen en met de noorderzon vertrekken. Nooit meer werken!;)

Carel1 vindt dit leuk.
  3. rosebud

rosebud Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik wil dit ook gaan doen, hoe ver bel je ongeveer van tevoren en hoe begin je zo'n gesprek? En vind je het erg om te vertellen wat je spend ongeveer is? Dan weet ik een beetje hoe dit gaat haha. Ik ga een maand na m'n verlenging namelijk een grote uitgave doen, dus dubbele punten zou heel fijn zijn.

4. FBR89

FBR89 Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Ik had afgelopen jaar een spend van ongeveer 15.000 euro en dat was niet interessant genoeg om een aanbod te doen (betreft de gold card)

5. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.371
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb gewoon gebeld en gezegd dat ik eraan zit te denken om op te zeggen ivm het wegvallen van de levelmiles op AF/KLM spend, dan zeggen ze dat ze het jammer zouden vinden blabla. Daarna gevraagd of ze iets kon doen om mij wellicht toch te overtuigen en toen kwam ze met dat aanbod.

Mijn spend op de kaart zal ergens tussen de €15.000 - €20.000 zijn...

6. rosebud

rosebud Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Dankje! Ik heb dat ook, dus hopelijk krijg ik hetzelfde antwoord. Hoever van tevoren belde je ongeveer?

7. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.371
    Trofeepunten:
    508
    6 weken vooraf gebeld :)

8. ErikBenjamin

ErikBenjamin Silver Member

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Laatste ook gebeld voor een renewal.. Er was weinig mogelijk helaas (Platinum, spend 30k per jaar). 20k aan miles + 3 maanden extra punten. Dat was het aanbod!

9. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Mijn vriendin heeft een extra kaart van mijn account op haar naam, ze heeft geen eigen kaart bij Amex. Als ze nu een eigen kaart aanvraagt, krijgt ze dan de sign up bonus?

10. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Dat kreeg je met de gold kaart ook, jammer dat ze niet iets meer te bieden hebben voor platinum kaarthouders.

11. JeeDee

JeeDee Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Idem hier, spend ongeveer gelijkwaardig en aanbod was 20k punten en 3 mnd dubbele punten voor behoud Platinum.
    De 20k reeds ontvangen, dubbele punten zie ik nog niet terug....

12. DB93

DB93 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    wat is de verwerkingsduur van KLM betreft betaling met american express? wil namelijk de 3 maanden regeling gebruiken maar de afschrift komt de 27ste...

13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.243
    Trofeepunten:
    223
    Ik zie de betaling aan KLM normaal gesproken na de eerstvolgende werkdag.

Laatst bewerkt: 23 apr 2018
  14. DB93

DB93 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1

dus als ik het goed begrijp, dan als je vandaag zou boeken, dan zie je de betaling morgen? maar ik vraag me dus af voor de 3 maanden regeling, moet hij dan verwerkt zijn of nog in behandeling?

15. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.243
    Trofeepunten:
    223
    Ja, dan zie je hem morgen. Je moet spreiden voor de maandafsluiting. Ik krijg mijn afschrift de 7e, maar de 6e kan ik al niet meer spreiden, dus zorg dat je op tijd bent.

16. DB93

DB93 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    hoe vaak kon je de volgende dag al gespreide betaling doen dan?... want de mevrouw van american express zei dat het vaak fout ging

tevens als de betaling op behandeling staat kun je het dan al doen? of pas als die verwerkt is ? in american express

17. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.243
    Trofeepunten:
    223
    Elke keer, nog nooit problemen gehad.
    Pas als ie bij de verwerkte transacties staat.

18. DB93

DB93 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    het verwerken van betalingen duurt bij mij vrijwel altijd langer als 1 werkdag, denk niet dat ik het risico dan neem, want ik moet voor de 25ste het gespreide optie al kiezen

19. FBR89

FBR89 Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Bij mij duurde het niet langer dan 1 dag. Maar garanties krijg je niet en als je maar 2 dagen hebt is het heel erg krap. Sommige transacties gaan sneller dan andere, waar dat aan ligt weet ik ook niet. Zolang je zelf het gespreid betalen aanzet via de website, zie je gelijk of het gelukt is. Daar kan dus niet zo veel meer fout gaan.

20. DB93

DB93 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    weten jullie toevallig ook wat american express berekend bij buitenlandse valutas voor extra kosten?.. ik heb dat niet echt kunnen vinden

Deel Deze Pagina