Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor het antwoord! De 30 XP blijven toch, na opzegging, op mijn account bijgeschreven?

MichaelNight vindt dit leuk.
  2. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Goeie vraag, ik wil de vraag breder trekken..worden er wel eens achteraf onterecht toegekende miles/ QF's alsnog verwijderd van je account? ik bedoel niet door frauderende fb members, maar als je ze toegekend krijgt en je weet zelf dat het eigenlijk teveel is en niet klopt?

MollyMoon vindt dit leuk.
  3. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Dat gebeurd zeker, en als je je kaart na een maand opzegt dan is de kans reëel dat ze je 30xp intrekken, daar zijn wel berichten over bekend.

4. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Dus als je onterecht miles krijgt snel besteden...of durven ze je zelfs in de min te gooien dan...?

5. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Nou ik weet het eigenlijk niet.. Ik zou altijd wachten, ik weet niet of ze je anders per ratio kosten kunnen berekenen.. Als mijn bank per ongeluk 100 euro stort en ik geef t snel uit, willen ze t nog steeds terug.

Flying doc vindt dit leuk.
  6. Yoran Wijkstra

Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Vraagje, ik zit er aan te denken om ook de FB AMEX (Gold) aan te vragen, maar is dit na de aanpassingen aan het FB program nog wel de moeite waard? Verwacht niet vaak met KLM te vliegen, maar wel met andere airlines. De minimum spend om de welkomstbonus te behalen gaat wel lukken. Ik kan wel wat input van jullie gebruiken. Alvast dank!

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  7. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.407
    Trofeepunten:
    508
    Het hangt er vanaf, ik vind het persoonlijk nog steeds wel prima om er miles mee te sparen, mocht de 30XP tekort komen voor een bepaalde status is het ook wel de moeite waard... Heb je al iemand vi wiens link je de kaart aan gaat vragen voor de bonus?

Yoran Wijkstra vindt dit leuk.
  8. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik zou eens naar de AMEX Gold Card kijken en vergelijken of je niet meer aan membership rewards points hebt dan aan FB Miles.

Yoran Wijkstra en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  9. Yoran Wijkstra

Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt voor je reactie. Ik heb nog niemand op het oog, maar volgens mij heb ik ze hier voor uitkiezen haha!

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  10. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.407
    Trofeepunten:
    508
  11. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    886
    Trofeepunten:
    348
    Het is m.i. altijd de moeite waard omdat je toch best gemakkelijk aan een hoop award miles komt. Ik denk inderdaad dat de betere vraag is of je niet meer hebt aan een reguliere AMEX, indien je meer vliegt met andere maatschappijen (die dan wel exchange partner van AMEX moeten zijn).

12. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Je kunt Award Miles ook gebruiken voor tickets bij Transavia. Of anders een leuke upgrade wanneer je wél met KLM vliegt :)

13. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    360
    Trofeepunten:
    63
    77XP nu dus Gold moet wel lukken dit jaar!

14. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.407
    Trofeepunten:
    508
    Net Amex gebeld met een opzegverhaaltje, kreeg 20.000 Miles plus de komende 3 maanden dubbele punten of €75 korting op lidmaatschap plus de komende 3 maanden dubbele punten aangeboden.

Ben voor de eerste optie gegaan.

tjappie vindt dit leuk.
  15. tjappie

tjappie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    welke kaart wilde je opzeggen en welke ga je nemen?

16. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.407
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb de Amex Flying Blue Gold en wilde niet per se opzeggen hoor, maar zo kun je bijna jaarlijks wel een bonusje van ze krijgen in de vorm van miles of korting op je jaarbijdrage

17. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    360
    Trofeepunten:
    63
    Als ik nu mijn Amex Gold downgrade naar silver, wanneer kan ik hem dan weer upgraden? Of werkt het oude 2+4(nu XP) niet meer?

18. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Als je downgrade krijg je geen Miles of xp's. Volgens mij kun je na een half jaar weer upgraden en dan kom je wel in aanmerking voor Miles en xp's.

19. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    Na een upgrade wordt de overstapdatum de nieuwe datum voor het bijschrijven van kwali - cerende vluchten. Na een downgrade ontvangt
    u in het eerste jaar geen kwali cerende vluchten, maar pas weer bij eerstvolgende betaling van de kaartlidmaatschapsbijdrage.
    De bonus van kwali cerende vluchten wordt toegekend zolang uw Flying Blue – American Express kaart geldig is.

Zo staat het in de voorwaarden voor de wijzigingen van 1-4. Ik ga er niet vanuit dat ze guller geworden zijn.

20. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Heeft iemand ervaring met die tool "Check Uw bestedingsruimte?" Bij (voor mijn doen) astronomische bedragen geeft hij nog steeds "goed nieuws" .. Ik ben van plan een voor (mijn doen) flinke uitgave te doen en de tool keurt het goed..Kan ik alsnog voor een grote verrassing komen te staan met bijbehorend rood hoofd van schaamte door geweigerde betaling?

Deel Deze Pagina