Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Bedankt voor de tip! Ik heb ook maar 'even' gebeld en kwam helaas niet verder dan 20K aan miles en dubbele miles op spend ;-) Maar goed, hoefde er weinig voor te doen !
     
    Ipponmaster vindt dit leuk.
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Bij mij staan er ook nog heel veel transacties pending langer dan 120 dagen. Bij mij valt het op dat Bol het snelste is en Groupon de langzaamste. Sterker nog, van Groupon staat alles nog open sinds ik earnonline heb ontdekt. De eerste Domino's bestelling ging meteen goed maar de rest niet. Ik vraag me nu af of dominos niet een éénmalig lokkertje is..
    Bij de Hema was mijn eerste transactie opeens verdwenen , ik nam contact op en moest de factuur doorsturen naar FB: kreeg ommegaande alléén de melding niet gehonoreerd...Ik ga het nu een jaar aankijken en anders stop ik ermee.
    upload_2017-9-8_18-29-30.png
     
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb afgelopen maandag gebeld en kreeg ook vrij gemakkelijk 20000 Miles en 3 maanden dubbele punten.
     
    flykoen en beuse242 vinden dit leuk.
  4. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb het ook een tijdje geprobeerd maar het is voor mij niet rendabel genoeg.
    Ik gebruik cashbackxl.nl daar krijg je direct geld en gaat heel goed. Plus de klantenservice is heel goed. Geld=vliegtickets :)
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  5. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    En wat is je jaarlijkse spend dan ongeveer? :) En bellen jullie voor het jaar voorbij is? Of daarna zodra de contributie afgeschreven is?
     
    Ipponmaster vindt dit leuk.
  6. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb een aantal keren gebeld net voordat het jaar om is. Telkens substantieel aantal punten gekregen. Je moet wel adrem en vriendelijk blijven. Ik speel altijd open kaart en zeg dat ik bij hun zit voor de punten! acceptatie haal ik ook altijd aan vooral die in restaurants. Zij komen met als antwoord dat ze eraan werken, Jumbo, Shell en waarschijnlijk nu ook NS. Probeer er een leuk gesprek van te maken, beetje sparren en ga niet in op hun eerste aanbod. Tussen de 5 en 10 K spend.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  7. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Het lijkt erop dat het gemiddelde aanbod voor gold altijd 20k punten is? Ik kreeg er in juni ook nog 3 maanden triple points bij.

    Ook gaf de dame aan dat de Platinum kaart voor mij wel interssant kon zijn. Had een spend van +/- 15k afgelopen jaar, maar heb er vriendelijk voor bedankt gezien de kaartbijdrage en ik niet overtuigd ben van de extras.

    Wel kreeg ik het aanbod om de Platinum kaart te proberen met 30k bonus en als ik niet tevreden zou zijn ik alleen voor de maandbijdrage zou kunnen opzeggen. In dat geval kan je dus relatief gemakkelijk 50k FB Miles krijgen.
     
    Ipponmaster vindt dit leuk.
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik bel altijd ruim een maand voordat het jaar om is. Krijg steeds 20.000 miles en 3 maanden dubbele punten. Uitgaven ca 20.000, een extra mile per uitgegeven € dus.:)
     
    Ipponmaster vindt dit leuk.
  9. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Mijn spend was rond de 10k! En ja ruim een maand van te voren. Ik zet ieder jaar in mijn agenda wanneer ik gebeld heb.
     
  10. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Prima deal! Zolang je spend goed is moet het geen probleem zijn.

    Is er iemand die bijna geen spend heeft op zn kaart en ook nog moet bellen? Ben benieuwd wat ze dan zeggen :D
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  11. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Omdat ik volgende maand Flying Blue Platinum word, ook maar eens een upgrade gedaan van de creditcard van FB Gold naar FB Platinum. Behalve de bekende voordelen ben ik nu op zoek naar de wat minder bekende voordelen. Zo ben ik veel voor zaken in de USA en huur altijd auto's bij National. Daar heb ik al executive status - die ik volgend jaar ga kwijtraken - maar zie opeens, oh mirakel, bij een Amex Platinum kaart krijg ik "complimentary executive status".

    Weten jullie of er meer van deze status matches zijn? Wellicht bij hotelketens? Anders?

    Dank voor delen, ik zal mijn bevindingen hier verder ook neerzetten!
     
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Amex platinum heeft andere benefits dan FB Amex platinum. Bij FB Amex geen hotel status, helaas
     
  13. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    klopt het dat je nu 12 maand ipv 6 maand geen lid meer mag zijn wat betreft het krijgen van een bonus? Stel: je hebt geen AMEX kaart meer sinds 7 maanden. kom je in aanmerking voor een bonus als je (met de huidige actie) €500 euro uitgeeft in de eerste 3 maanden? en hoe zit het met degene die een 'vriend' heeft uitgenodigd? krijgt hij/zij dan de bonus ook niet? wat zijn jullie ervaringen?
     
  14. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Die regel is volgens mij al een jaar , ook met betrekking tot introductie/vriend. Als die uberhaupt wordt goedgekeurd want heb gemerkt dat die pro actief afgewezen worden als men niet aan de 12 maanden regel voldoet. Als je dus 7 maanden geen kaart hebt gehad dan krijg je dus niet de welkomstbonus , ook al voldoe je aan een spend voorwaarde.
     
  15. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb de kaart nu een goede twee maanden, net voordat de aanmeldbonus naar 22.000 werd verhoogd (ik kreeg er dus 11.000...). Ik speel al even met het idee om te bellen en te vragen of ze er niet alsnog 22.000 van kunnen maken... Tips?
     
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Doen ze niet, heb ook zoiets gehad en wel gebeld.
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Je kunt het altijd proberen, nee heb je.......
    Is waarschijnlijk ook afhankelijk van de uitgaven in de afgelopen tijd.
     
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dat zal bij ons de reden niet zijn :rolleyes: maar je bent al binnen bij amex , je kan er op dat moment niet vanaf dus doen ze geen moeite. Maar wat je zegt, proberen kan altijd.
     
  19. Pedro1989

    Pedro1989 Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    119
    Trofeepunten:
    33
    Mijn ervaring is dat je aanvraag meteen wordt afgekeurd / stopgezet als je binnen de 12 maanden nieuwe kaart aanvraagt. Ik had de kaart vorig jaar augustus stopgezet, in juli geprobeerd alvast een nieuwe aan te vragen, maar aanvraag werd binnen 2 dagen stopgezet. Eind augustus opnieuw aangevraagd en nu is die wel goedgekeurd en heb ik weer voor een jaartje de Amex FB Gold kaart :).
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  20. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik vermoed dat iemand bij aanvraag van een nieuwe FB AMEX Card via mijn referral flink wat bonus Miles heeft ontvangen :) Zo ook ik, zag ik in mijn online overzicht, bedankt!
     

Deel Deze Pagina