Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Is er weleens een upgrade aanbieding met gratis punten én 1ste jaar geen fee?
     
  2. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    nee, niet meer. Dat was een half jaar geleden nog wel
     
  3. naaktslak

    naaktslak Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    binnen welke termijn moet je je credit card betalingen doen wil je niet te veel (of geen) rente betalen?
     
  4. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Gewoon automatisch meestal halverwege de maand van de gekoppelde tegenrekening, geen rente.
     
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Volgens mij ga je al flink rente betalen als je de maandelijkse betaling mist. Ik dacht dat je bij amex altijd direct alles een keer per maand moet betalen, Bij mij wordt het eens per maand afgeschreven...Ik heb geen ervaring met achterstallig zijn..
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Bij mij wordt het ook automatisch afgeschreven. Je kunt in de Amex app zien voor welke datum het geld moet zijn ontvangen.
     
  7. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Je kan Amex bellen en zelf de dag van de maand bepalen wanneer je bedrag wordt afgeschreven. Maar je moet altijd meteen afrekenen.
     
  8. naaktslak

    naaktslak Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
  9. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    @RobertFB Klopt dit? Bij mij is het altijd rond de 22ste/23ste maar kan ik ook vragen of het later in de maand gebeurd (of eerder)?
     
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ja, even bellen met amex
     
  11. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Super! Morgen direct even doen! Dank voor de bevestiging!
     
  12. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Ja, dat klopt. Ik heb het een paar maanden geleden verzet naar later in de maand.
     
  13. naaktslak

    naaktslak Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    maar watvoor voordeel heeft de cc maatschappij dan als iedereen op tijd moet betalen?
     
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    De credit card maatschappij ontvangt van de verkoper een percentage van de verkoop en van de klant de jaarlijkse bijdrage.
     
  15. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Ik had vorige week ineens 22k Award Miles op mijn Amex pagina staan(door een referral), maar na een dag waren ze weg en ze staan 5 dagen later nog niet op mijn Flying Blue account.. Is het normaal dat dat even duurt of is er iets fout gegaan?
     
  16. AmeriBeer

    AmeriBeer Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Hi allemaal,

    Een vraag over verkrijgen level miles bij AMEX gold:

    Ik heb een Flying Blue AMEX silver card en ben Platinum bij KLM
    In het verleden ook wel Flying Blue AMEX gold gehad, maar het bleek dat voor het verkrijgen van level miles, je direct bij KLM moet boeken, niet via een travel agent . Nu laat ik min tickets liever via een travel agent boeken van mijn werkgever; ze zijn 24/7 bereikbaar en kunnen makkelijk omboeken bij veranderd reisschema of vertraging, een service niveau dat wellicht niet gehaald wordt met de KLM platinum lijn.

    - Hoe is jullie ervaring als veelvliegers met de KLM (platinum) service lijn igv vlucht vertraging/annulering etc
    - nog tips om toch level miles te krijgen, ook als je via travel agent laat boeken?

    dank!
     
  17. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb prima ervaringen met de Platinum service lijn. Eigenlijk alleen maar met boeken, maar er werd prima meegedacht en gezocht naar evt alternatieven.

    Kun je je travel agent niet vragen met jouw FB Amex te betalen?
     
  18. AmeriBeer

    AmeriBeer Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Dank je voor het meedenken Arjan69. Mijn travel agent boekte al met mijn FB AMEX; levert geen level miles op. Volgens de service lijn alleen als je direct bij KLM boekt.
     
  19. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb ze net weer opgebeld en gezegd dat ik graag wat extra's wil hebben voor mijn jaarlijkse Gold contributie. Dus werd ik in de wacht gezet en werd mij gevraagd waarom...? Waarop ik vervolgens antwoordde met het feit dat ik dit vorig jaar ook had gekregen en dit jaar graag weer. Weer in de wacht....komt ze terug: ja..maar dit is niet gebruikelijk, want u betaald tenslotte voor een product bla bla bla....maar ik zie dat u wel een goede kaarthouder bent dus wat zou u precies willen? Ik kwam met het voorstel van 30k extra miles en tot het eind van het jaar dubbele miles op spend. Ze ging akkoord en klaar...easy peasy! xD
     
    SvnKngs, JustinCase, ErikBenjamin en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. rosebud

    rosebud Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Het ging hier een paar pagina's geleden over earnonline dus hopelijk is het niet erg dat ik dit hier vraag. Op de website staat dat het maximaal 120 dagen duurt voor een transactie van pending naar approved gaat (als het wordt goedgekeurd natuurlijk). Ik heb een aantal transacties dat al veel langer dan 120 dagen pending is, van verschillende webshops. Bij sommige van die webshops werden m'n transacties altijd na 80 dagen ofzo al goedgekeurd, dus heel vreemd dat het zo lang duurt. Heeft een van jullie dit ook ooit gehad? Wat hebben jullie toen gedaan? Bij het contactformulier staat dat het alleen is voor wanneer je transactie helemaal niet als pending is verschenen.
     

Deel Deze Pagina