Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Gaat dit over een upgrade of nieuwe kaartaanvraag?

Bonus miles komen vaak juist wat later bij een upgrade in elk geval.

2. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Een nieuwe aanvraag waar in September een actie was met 40 XP extra (welke in Maart uitbetaald worden) en 50k miles bij uitgave van €4500.
    En zoals ik lees heeft al iemand de miles echter ik nog niet na de spend. Er stond ook bij dat je 12 maanden geen kaarthouder geweest mag zijn om hiervan te profiteren dus het was een gokje. Ik wacht nog even of ze komende maand komen anders zeg ik hem eind december weer op. Dan alleen de 60 XP binnengehaald

3. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ah, ok. Op die 12 maanden zijn ze vaak wel streng dacht ik... dus misschien even in de chat checken of je in aanmerking komt? Heeft me vorig jaar wel geholpen in elk geval.

On another note, iemand recente ervaring met zowel reguliere als FB kaart upgraden? Er staat dat je in de periode niet gebruik kunt maken van een verschillende upgrade-aanbieding, maar ik neem eigenlijk aan dat dit gaat over de regeling dat je maar 1x per half jaar mag up- of downgraden.

Ik kan de 60XP boost goed gebruiken richting FB Platinum status gezien de naderende renewal, maar las dat er problemen zijn met het toekennen van XP vanuit Amex... Mocht iemand recentelijk naar de Amex FB Platinum geüpgradet zijn, dan ben ik ook wel benieuwd hoe snel die XP aankwamen.

4. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    327
    Trofeepunten:
    63
    Ik had al een normale Amex dus weloverwogen de gok genomen dat ik de extra 40xp zou krijgen.

5. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Heb ondertussen ook de 50k bonus ontvangen echter deze gaan pas op de 26ste automatisch naar mijn KLM account, ben bang dat ze tegen die tijd weer afgepakt zijn:)

Iemand een idee of ik deze ook handmatig eerder kan overboeken?

6. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Via de chat vragen of het lukt? Bijvoorbeeld zeggen dat je graag een vlucht wil boeken o.i.d. Je kunt het in ieder geval niet zelf doen.

Maar dat 'afpakken' gebeurt volgens mij alleen bij een handmatige controle en niet automatisch, tenzij je een flinke refund krijgt waardoor je onder de vereiste spend komt.

Gin_klm vindt dit leuk.
  7. PlatinumFlyer

PlatinumFlyer Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Heeft iemand ervaring met het introduceren van vrienden voor een AmEx Flying Blue kaart?

Ik zag in de app dat ik 40.000 miles had verdiend met mijn AmEx Flying Blue Platinum Card, ik denk via een succesvolle "introduceer een vriend"-referral.

Echter, nu zie ik twee weken later dat deze 40.000 miles opeens verdwenen zijn.

Iemand enig idee waarom dit zou kunnen zijn? En is er een manier om dit te achterhalen?

8. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.825
    Trofeepunten:
    598
    Je kunt dit zien in je punten overzicht. Als er staat "niet voldaan aan T&C" dan is het vaak omdat iemand al een kaart heeft gehad in het afgelopen jaar.

PlatinumFlyer vindt dit leuk.
  9. PlatinumFlyer

PlatinumFlyer Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt!

Dit overzicht kon ik in de app niet zien. Als ik via de website kijk, zie ik inderdaad dat de punten zijn verwijderd omdat er niet aan de Terms & Conditions is voldaan.

Deel Deze Pagina