Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Zou je liever hebben dat je kaart per post wordt verstuurd met grote letters CREDIT CARD erop?

2. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ik wil niet voor @Ruut spreken, maar het verschil t.o.v. hoe ze de (reguliere) AmEx Platinum kaart opsturen is best wel schrijnend toch? Ook voor Gold leden kunnen ze best wat harder hun best doen. Het is niet een goedkope run-of-the-mill creditcard ofzo.

3. vincentk

vincentk Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Nog een toevoeging trouwens, ik zag daar ook wat discussie over (was voor mij zelf ook onduidelijk): de 75K bonuspunten zijn al zichtbaar in de miles teller in de AMEX omgeving, terwijl ik pas op de helft van de E3K aan uitgaven zit sinds de ontvangst van de kaart. Interessant hoe er dus met die minimale uitgave wordt omgegaan, maar mij hoor je niet klagen :)

Nog niet bijgeboekt op FB natuurlijk, dat zal wel tot afrekening einde maand op zich laten wachten ga ik vanuit.

theflyingrobman vindt dit leuk.
  4. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    @vincentk in de eerste communicatie(s) van de 75.000 miles aanbieding werd gesproken over dat je deze miles kreeg ná besteding van *trommelgeroffel* €1,-
    Gezien de miles bij jou al zichtbaar zijn, ziet het er naar uit dat Amex zich toch wel houd aan zijn oorspronkelijk gecommuniceerde voorwaarden :)

5. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.760
    Trofeepunten:
    253
    Screenshotjes zijn altijd handig hierbij :rolleyes:

6. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123

Bijgevoegde bestanden:

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. vincentk

vincentk Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Die originele voorwaarden staan ook nog op de website bij Veelgestelde vragen en dan "Alles over kaart upgraden". Kan helaas geen link plaatsen totdat ik 10 posts heb.

8. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.760
    Trofeepunten:
    253
    Ja had hem zelf ook al opgeslagen ;)

theflyingrobman vindt dit leuk.
  9. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand toevallig of het klopt dat ‘platinum for 2’ nu pas per 1 april ingaat bij een nieuwe aanvraag ervan?

10. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Niet van gehoord, ervaring is dat de 1e extra kaarthouder de Plat for 2 automatisch krijgt, mits FB nummer opgegeven is. Waar heb je dit gehoord/gelezen?

Sebas en FlyingFonz vinden dit leuk.
  11. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Via de platinum lijn van KLM (stukje context, zelf de aanvraag voor Plat for 2 uitstaan via amex en kwam zodoende na een andere vraag ter sprake).

Medewerker zei dit toevallig vorige week voor iemand uitgezocht te hebben. Hoop zelf niet dat dit klopt aangezien dat de reden is geweest om de kaart te nemen … Benieuwd of iemand er recent ervaring mee heeft?

12. Nielsdejongen

Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb nog geen maand geleden platinum for 2 aangevraagd, dat ging als volgt: AMEX FB platinum kaart kwam binnen, daarna extra amex fb platinum kaart aangevraagd. Toen die extra kaart binnen was, meteen naar amex gebeld om platinum for 2 aan te vragen voor extra kaarthouder. Binnen 10 werkdagen was de status toegekend.

Escape, FlyingFonz, Sebas en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Raymond01

Raymond01 Newbie

Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Ik wil upgraden voor die 75k bonus. Moet helaas 6 maanden lid zijn :(

14. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Bij mij ging het (een aantal jaar geleden) idd automatisch toen ik de gold card naar plat upgrade. Mijn vrouw kreeg als eerst opgegevene gold card houder ook de plat card en automatisch de plat42. Ik wilde ecter mijn dochter plat42 geven en dat was heel erg moeilijk, lastig en tijdrovend. KLM kon niets doen, Amex zei dat KLM het moest wijzigen etc. Uiteindelijk bleek dat plat42 status voor een jaar wordt toegekend en de wijziging kon dus pas een jaar later plaatsvinden. Het werd na 9 maanden toch gecorrigeerd.

Sebas vindt dit leuk.
  15. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Fijn om te horen, het zou een recente wijziging zijn maar dit geeft in ieder geval hoop dat de medewerker niet de juiste informatie had, bedankt!

16. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Even wat anders: weet iemand hoe lang het duurt voordat de welkomsbonus FB Miles worden bijgeschreven bij de nieuwe card houder?

17. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.760
    Trofeepunten:
    253
    Normaal gesproken bij de eerste afrekening (indien je aan de voorwaarden voldaan hebt qua spend)

RobertFB vindt dit leuk.
  18. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb al bijna 3 jaar geen FB AMEX Platinum meer (gebruik nu AMEX Plat). Mijn vrouw heeft echter nog steeds de FB Platinum status, doordat Corona ervoor zorgde dat het steeds gratis verlengd werd. Nu komt aan dat feest een einde, 31 maart verloopt haar platinum.

Krijgt zij nu een softlanding naar Gold? Of is het meteen klaar?

Rutger vindt dit leuk.
  19. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Plat for 2 heeft geen soft landing helaas

20. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb op de valreep op 30 Dec de upgrade van Silver naar Plat aangevraagd.
    Op 14 Jan de kaarten in de brievenbus: + 1x Plat voor echtgenote + 2 x Gold voor de kids.
    Op 21 Jan: + 60 XP.
    Op 27 Jan: + 75.000 FB miles (= mijn eerstvolgende maandafrekening).
    Ik had nog de "oude" actie van aanvraag t/m 31 Dec, dus gelijk naar de Trekpleister gegaan voor een tube tandpasta om te voldoen aan de 1 euro uitgave voorwaarde :D.
    Dus ja: ik heb 75K miles gekocht voor 600 euro (is een redelijk goede deal), en er een set credit cards bijgekregen, zo moet je het zien. Kan ik prima mee leven.
    Nu de promo rewards in de gaten houden, en weer door!

Escape, lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina