Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    En met de gratis ekstra AMEX plat kaart, dus ook twee PP kaarten, en dan kan de hele familie mee naar binnen.
     
  2. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    vkpeter en loualex1399 vinden dit leuk.
  3. Bok

    Bok Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
     
    vkpeter vindt dit leuk.
  4. balkonman

    balkonman Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    25.000 miles voor een Amex FB Gold card.. Als je een vriend uitnodigt krijg je er sinds kort allebei 'maar' 10.000.

    Foutje? Waarom zouden ze dit zo drastisch hebben veranderd? Want waarom zou je nu nog op uitnodiging zo'n kaart nemen?!
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  5. FlyTheMiles

    FlyTheMiles Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    3
    Het is ook apart dat dit alleen via de Flying Blue website geld, op de normale American Express website is het nog steeds maar 7.5K bonus voor de Gold kaart
     
  6. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Heeft iemand ervaring hoe lang het duurt om Platinum voor 2 geactiveerd te krijgen na aanvraag van een Flying Blue American Express Platinum card?
    De Platinum voor 2 is geldig zolang je de kaart hebt (en de hoofdpersoon platinum is), toch?
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Het laatste is inderdaad zo. Geen idee hoe lang het duurt.
     
  8. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij heb ik toentertijd naar Amex gebeld en hebben die dat geregeld. If memory serves was dat niet meer dan een paar dagen.
    Mocht je partner geüpgraded zijn, zorg wel dat je diens FB nummer even loskoppelt van alle reserveringen en weer aankoppelt. Het systeem onthoud namelijk de status bij reservering, niet de huidige status.
     
  9. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Zelfde ervaring als Boudewijn: paar dagen. Inderdaad naar Amex bellen en zij regelen het bij FB.
     
  10. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Thanks!
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Bij ons werd degene waar de platinum partnerkaart voor werd aangevraagd FB plat, bijna direct na aanvraag van die partnerkaart. Dit was wel na een upgrade van de amex gold naar plat.
     
  12. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Voor die 15.000 miles die je meer krijgt via die weg moet je wel 85,- betalen..
     
  13. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    €85 voor 15.000 miles is niet zo slecht in mijn optiek. Maar eigenlijk betaal je €85 voor 5.000 miles die je meer krijgt tov afgelopen actie met referral waarbij je 20k kreeg zonder bijbetaling. En dat is dan wel redelijk prijzig. Als je een euro per 100 miles rekent dan betaal je dus €35 te veel. Maar daar staat tegenover dat je nu al punten kan gaan sparen ipv over 3/4 maanden. Geef je dus meer dan €3.500 uit met de Amex voor de nieuwe actieperiode begint dan heb je je geld al terug verdiend. Dat is mijn redenering tenminste.

    Ik denk dat Amex een meer steady flow aan nieuwe leden wil bereiken hiermee. Degenen die graag een Amex FB willen om punten te verzamelen en tegelijkertijd een interessante welkomstbonus kunnen krijgen zijn zo dus minder snel geneigd te wachten tot een nieuwe actieperiode.
     
  14. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Beste deal lijkt me nu de gratis silver card met 20k miles, dan over 6 maanden upgraden naar gold als er een leuk upgrade aanbod is. Dat is nu 12k, maar vaak ook rond de 20k.
     
  15. Nelfrikandel

    Nelfrikandel Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb telefonisch ook deze upgrade geprobeerd. Daar waar ik elk jaar wel de miles voor verlengen zonder moeite aangeboden krijg, lijkt deze upgrade bij een spend van 30k niet mogelijk te zijn.
    Hoe is het de tweede keer gelukt? Ik snap ook niet dat het beleid van amex maar net afhangt van de medewerker die je aan de lijn krijgt...
     
  16. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb geen idee. Zelfde insteek gekozen als bij de eerste poging, maar andere reactie. Als het ook de tweede keer niet was gelukt, was ik echt vertrokken. Misschien was dat in dat gesprek nog wat beter aan te voelen door de medewerker.
    Ben je zelf bereid om te vertrekken? Want dat was de trigger om het me toch maar aan te bieden, denk ik. En ze weten natuurlijk (lijkt me) dat je de dag ervoor ook al hebt gebeld. Dus wellicht een gevalletje “de aanhoude(nde vertrekke)r” wint :)
     
    Nelfrikandel vindt dit leuk.
  17. Nelfrikandel

    Nelfrikandel Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor je snelle antwoord! Het vaste riedeltje van 'de acceptatie valt tegen' zit er inmiddels wel goed in, maar juist die is lastig om te praten naar de wens om te blijven én te upgraden voor mij. Ik ga nog een poging wagen, misschien wel vanuit de onvrede dat amex een willekeurig upgrade beleid hanteert.
     
  18. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Ik bel na mijn jaarlijkse 30XP ook om op te zeggen. Mijn Amex-spend is iets van 15k per jaar ofzo, maar ik zou hem ook niet echt missen.

    Als ik een aanbod krijg om hem gratis te houden ofzo dan doe ik het wel, dan verdienen ze alsnog genoeg aan me. En anders klopt het gewoon niet meer en is het niet meer in verhouding, want juist de acceptatie valt idd tegen, terwijl het niet meer oplevert dan het kost juist door combinatie van valuta-opslag en vaste kosten. Dus de manier om dat op te lossen voor hen is de jaarbijdrage op nul zetten of me een sloot miles geven die gelijk staat aan die jaarbijdrage bij 1ct=1mile.

    Gebeurt dat niet, dan is het een kosten-batenafweging en dan houd ik het bij m'n huidige MasterCard of evt. een Bunq-kaart zonder koersconversie. Ws levert dat me sowieso meer op dan zelfs een Amex zonder jaarbijdrage aan miles oplevert, maar goed ;)
     
  19. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Ik gebruik acceptatie ook als argument: je kunt Amex simpelweg niet als enige CC gebruiken, een MC wel. Het ging om Plat for 2, gaf ik aan. Maar die was me incl miles niet meer waard dan 300 piek. Gold levert me enkel 30 XP op en die heb ik nu niet meer nodig, dus vandaar anders opzeggen. Graag of niet, was mijn houding.
     
    Nelfrikandel vindt dit leuk.
  20. Nelfrikandel

    Nelfrikandel Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    De €300 korting, 24000 punten en 60 XP komen mijn kant op.
    Dit kan ik beamen. Ik heb zonder ergens om te vragen aangegeven dat ik de gold card op wilde zeggen en over een jaar de platinum van plan ben aan te vragen met een actie die dan hopelijk loopt. Toen kreeg ik de actie direct aangeboden, omdat ik 'de kaart erg goed gebruik'.

    We hebben het niet gehad over de tegenvallende acceptatie, wel over het feit dat ik prima het tussenjaar zou kunnen overbruggen met mijn Mastercard.
     
    Ties, FlyingFonz, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina