Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Trippel

Trippel Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Hartelijk dank voor de zeer rappe antwoorden.

Ik ben erg teleurgesteld in Amex. Ga zorgvuldig met mijn gegevens om. Geef mijn kaart niet uit handen.
    Er is duidelijk iets mis met de bestelling, dat blijkt uit alles.
    Bol.com gaat er ook verder mee, en heeft het inmiddels doorgezet naar de afdeling Fraude.
    Maar Amex, toch een wereldwijd gerenommeerd bedrijf, komt met zo'n slap antwoord. Het is ook niet alleen dat ik niet blij ben met het antwoord, maar dat ik ook even niet weet wat ik moet doen om een en ander recht te zetten.
    Wellicht dat het telefoongesprek met Amex morgen enige verheldering brengt.

Geruststellend dat de miles gewoon blijven staan. Ik raakte even in 'paniek' vanwege de volgende boodschap die op de Amex pagina te voorschijn komt, als je terecht komt bij "kaart opzeggen". Dan staat er namelijk dit: Tijdens een telefoongesprek kunnen we samen kijken wat we kunnen doen met uw gespaarde punten. Ook met andere vragen helpen we u graag.

Ik zal zeker terugkoppelen wat het antwoord van Amex is.

Carel1 vindt dit leuk.
  2. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Je moet wel eens in de zoveel tijd een vlucht maken na opzegging, anders verlopen je miles. Minimaal eens in de twee jaar dacht ik tegenwoordig.

3. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Klopt, sinds ca 2 jaar geleden is het inderdaad 2 jaar.

4. Trippel

Trippel Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Dank. Al mijn miles zijn nog geldig tot 31 juli 2021. Dan heb ik allang weer gevlogen. Maar zeker iets om rekening mee te houden.
    Is het zo dat bij elke storting door Amex de 2 jaar-periode vanaf dat moment van die storting ingaat? Dus elke maand bij nieuwe Amex bijschrijving weer een maandje opschuift?

5. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Klopt.

6. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Totale speculatie van mijn kant, maar misschien is de oorzaak, dat AMEX niet wil optreden dat BOL al een onderzoek aan het doen is? Die keren dat ik problemen had met mijn (Deense) SAS MasterCard van SEB Bank, was vooral dat de verkoper niet leverde en ook niet op herhaalde vragen reageerde. Nooit een probleem om dat via SEB Bank terug te krijgen. Het kan zijn dat AMEX het onderzoek van BOL wil afwachten en niet ook wil optreden tegen BOL.

Ik zou zeker vragen om een uitleg over waarom AMEX meent niet op te kunnen treden.

7. Hulstenaar

Hulstenaar Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Mijn 2 soortgelijke ervaringen met AMEX waren heel anders (wel een paar jaar geleden). Gebeld met AMEX, uitgelegd en AMEX heeft meteen de bedragen goed geschreven hangende het onderzoek dat ze zelf zouden starten. Later niets meer van gehoord (uitgaves waren ook niet correct). Precies zoals ik het gehoopt en verwacht had van AMEX.

Carel1 en ErwinLansing vinden dit leuk.
  8. Trippel

Trippel Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Ik zou nog een terugkoppeling geven over mijn probleem met Amex zoals ik dat gisteren, 21 augustus om 22.06 plaatste.

Heel wat telefoontjes verder is nu duidelijk wat er gebeurd is.
    Mijn broer, die meestal in het buitenland verblijft, heeft eind juni tijdens een bezoek aan Nederland, een bestelling geplaatst bij bol.com.
    Dit heeft hij gedaan vanaf mijn laptop, maar wel met zijn persoonlijke bol.com account.
    Mijn laptop heeft echter waarschijnlijk wel mijn betalingsgegevens automatisch ingevuld.
    Hoe dit heeft kunnen plaatsvinden, is me onduidelijk en daar ben ik computer-technisch niet helemaal in thuis.
    Hoe ook nog de CVC code ingevuld is, is helemaal onduidelijk, want volgens mij moet je dat altijd handmatig doen. Maar misschien is dat niet voor alle transacties nodig.
    Mijn broer heeft ook niet op zitten letten (en hij begrijpt nog minder van computers dan ik) maar ik denk dat jet lag en herstelling van een operatie hier debet aan zijn.

Amex kon mij vandaag vertellen met welk email-adres de bestelling was gedaan. Ze konden zelfs het ip-adres zien. Als ze me dit bij mijn eerste melding ook hadden verteld dan was het waarschijnlijk al weken geleden opgelost.
    Ben echter wel tevreden met het feit dat ze het me nu vertellen. Beter laat dan nooit, zoiets. Hun communicatie kan beter. Die van mijn broer ook...
    Maar ik blijf toch nog maar even lid van Amex.

Ik wil ook de hand in eigen boezem steken, en had wellicht dieper in huiselijke kring naar de oplossing moeten zoeken.
    Vertel dit verhaal toch een beetje met lichtrode kaken. Maar het voelde toch als een verplichting naar dit forum - en naar Amex - om met de billen bloot te gaan.

Laatst bewerkt: 22 aug 2019
    FlyingFonz, Thijsk, Erwin en 10 anderen vinden dit leuk.
  9. Hulstenaar

Hulstenaar Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Netjes van je. Kan gebeuren en jij (en wij) hebben er weer wat van geleerd. :)

10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Mooi dat het is opgelost en inderdaad beter laat dan nooit. De CVC code moet je zo ver ik weet altijd invullen, want dat is de beveiliging tegen misbruik.

11. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Bij bol.com weet ik het niet, maar mijn Marriott en Avis accounts vragen hier niet om.. als ik ingelogd ben en een datum en locatie kies, kan ik boeken zonder de CVC in te vullen. Hotels.com bijv. vraagt 'm wel consequent.

12. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Bij Bol.com heb ik gisteren de CVC code nog ingevoerd. Bij AF en KLM moet ik de code ook altijd invoeren.

13. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    287
    Trofeepunten:
    63
    Ik vermoed dat het verschil zit in 'betalen' en 'garantie'. Marriott en Avis zullen een CC willen om de reservering te garanderen. Je betaald dan pas bij aankomst. Bol.com wil meteen betaald worden omdat die goederen versturen.

Een andere reden kan zijn dat Marriott en Avis om je legitimatie zullen vragen bij het afnemen van de dienst (kamer, auto) om te zien of jij het bent.
    Bij Bol.com kan ik naar ieder willekeurig adres laten verzenden.

M.a.w. zal wel zijn om fraude te voorkomen.

14. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik betaal veel via paypal waar amex aan is gekoppeld , thuisbezorgd bijvoorbeeld hopla met een klik. paypal komt dan nooit met een cvc code voor die amex. Die onthouden ze blijkbaar.

15. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    287
    Trofeepunten:
    63
    Ik vermoed dat PayPal de CVC code heeft opgeslagen, ik heb ook nog nooit meegemaakt dat PayPal om een CVC vraagt (behalve bij invoeren CC in het account).

16. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Nee gaat ook om prepaid tarieven. Als ik nu boek voor bijv. oktober en kies voor een prepaid tarief, incasseert het (franchisende) hotel of autohuurbedrijf meteen alles op basis van info die in de account staat. Verificatie vindt dan in oktober plaats, maar ik vermoed dat ze het risico op fraude voor lief nemen, want zeker bij prepaidboekingen komen ze daar wel weer achter voordat je verblijf plaatsvindt :)

17. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    287
    Trofeepunten:
    63
    Dat bedoelde ik ook. Het hotel kan verifiëren voordat er iemand in de kamer slaapt, Avis kan verifiëren voordat ze de auto meegeven. Het risico is dus lager dan bij Bol.com.
    Bol.com moet opsturen zonder verdere verificatiemogelijkheid.

18. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Het is alweer de allerlaatste dag van de huidige Amex FB actieperiode. Voor degenen die de afgelopen tijd via mijn link de kaart hebben besteld: heel hartelijk bedankt!

Gebruik vooral vandaag nog om een partner/broer/zus/neef/nicht/etc. te introduceren om er zelf nog wat extra voordeel uit te halen.

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  19. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Vergeet goede buren, verre vrienden en willekeurige vreemdelingen die je tegenkomt niet!

BartF vindt dit leuk.
  20. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    Of probeer eens een willekeurig forum!

Deel Deze Pagina