Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Waarom zeg je niet op en meld je je weer aan met een referral als je toch de kaart wilt behouden? Dan bespaar je iig wel het jaarbedrag van de FB Gold uit... En dan kan je volgend jaar dit weer gebruiken in je gesprek.

Thijsk vindt dit leuk.
  2. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Exact dit

3. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Een van de voorwaarden voor de gratis kaart is dat je het afgelopen jaar geen lid bent geweest, dus dat gaat helaas niet werken

4. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    Heb inmiddels de 30 XP van de, via referral aangevraagde FB AMEX Gold binnen. De 20.000 miles echter nog niet, ik voldoe reeds aan de minimum spend. Ik was in de veronderstelling dat dit vrijwel gelijk met de XP kwam.

(ook even gecheckt: tussen mijn laatste afschrijving van m'n vorige FB Amex en de aanvraag van de huidige kaart zit exact 369 dagen... :D)

vkpeter en Didier13 vinden dit leuk.
  5. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat is ook meestal zo bij de 1e maandafrekening. Als je incheckt via de website kun je de meest recente stand van de miles zien (niet in de app). Als de miles nog ontbreken, zou ik even bellen met de ledenservice.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. TGV2

TGV2 Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Alhoewel ik al jaren tevreden ben met mijn Amex loopt de website soms nogal achter.

Transacties
    € x,xx sinds aug. 18 (Volgende maandafrekening sep. 16)

Daarnaast spreekt de mailalert die ik ontvang als een betaling is verwerkt over "hartelijk dank voor uw betaling. Het te betalen bedrag is met de door u afgegeven machtiging aangeboden bij uw bank".

7. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Het jaarlijkse telefoontje weer gemaakt met de ledenservice. Aangegeven dat de acceptatie van de AMEX in Australië zeer onder de maat is en ik daardoor tijdens mijn laatste vakantie veel miles ben misgelopen.

Kreeg direct het aanbod om te kiezen tussen 50% korting op de kaartbijdrage + 3 maanden dubbele punten of 20k miles + 3 maanden dubbele punten. Ben voor de 20k miles gegaan.

Carel1 vindt dit leuk.
  8. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb juist voor mijn aankomende Australië trip gekozen voor de Revolut Metal Mastercard. Is weliswaar een prepaid kaart, maar je kan deze automatisch laten ‘opladen’ wanneer je onder een bepaald saldo komt. Voordelen daarvan zijn goede acceptatie, geen koersopslag, geen transactiekosten en 1% cashback op betalingen buiten EU (onder andere Australië dus).

Bij een spend van rond de 10k scheelt dat zo €300 tov de Amex en dat is net wat meer waard dan 10k miles. Iedereen kan die afweging voor zichzelf maken natuurlijk. Simpel opzetje in Excel laat je snel genoeg zien wat het beste voor jou is. Voor een iets langere dure trip buiten EU is het voor bijna iedereen interessant om daar eens naar te kijken. In Eurogebied gebruik ik nog steeds de Amex FB voor de punten.

lloydje33, vkpeter, arjen05 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Zojuist ook gebeld voor mijn (gold) kaartverlenging. plezierig gesprek gehad met wat terugkoppeling van mijn kant over kaartacceptatie wereldwijd. Ook probleemloos de 20.000 Miles en 3 maanden dubbele punten gehad. Spend op de kaart was tussen 20K en 25K afgelopen jaar.

lloydje33, Ambtenaruh, Frankb en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Eindelijk duidelijkheid van Amex mbt de looptijd van de tijdelijke actie van 20.000 miles en het 1e jaar een gratis FB Gold card. De actie loopt t/m 28 augustus.

BartF en vkpeter vinden dit leuk.
  11. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Super @Carel1! Ik dacht dat de duidelijkheid er al was. Hopelijk zijn er middels deze post nog wat mensen die jouw link weten te vinden voor het einde van de actieperiode ;-)

12. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Die duidelijkheid was er dus niet. Telefonisch is aan mij doorgegeven 27 augustus, later is schriftelijk 31 juli genoemd. Als je het draadje even terug had gelezen, had je dat kunnen vinden. Vandaag is per mail als datum t/m 28 augustus genoemd.

Laatst bewerkt: 19 aug 2019
    noppie en DirkOnTour vinden dit leuk.
  13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    28-08 schreef je net 2 posts eerder ;)

BartF vindt dit leuk.
  14. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Beste @Carel1, ik heb even teruggelezen en ik kwam een hoop verschillende data tegen, waaronder 31-7, 27-8 en 31-8. Echter, geen 28-8. Voor deze onjuistheid bied ik je mijn welgemeende excuses aan.

Laatst bewerkt: 19 aug 2019
    Carel1 vindt dit leuk.
  15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Was een tikfout. Moest natuurlijk 28 augustus zijn. Ik heb de post aangepast.

westi vindt dit leuk.
  16. ChrisM

ChrisM Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Voor de liefhebbers, ik heb een actiecode ontvangen om kaartjes met 30% korting te kopen. Via een prive bericht zal ik het doorsturen! ;)

17. Trippel

Trippel Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb een AMEX Flying Blue Silvercard. Inmiddels nog iets van een 145.000 mile op mijn saldo.

Nu is er 3 maanden geleden via Bol.com wat op mijn Amex kaart afgeschreven. Ik heb echter niets besteld, ook niets ontvangen ooit. Dus contact opgenomen met Bol.com. Zij zien inderdaad dat ik niks besteld heb en dat er ook niks naar mij verstuurd is. Maar zagen aan het screenshot van mijn afschrijving dat ik hen stuurde, dat er inderdaad een bedrag is afgeschreven. Of ik naar Amex wilde gaan voor meer info. Amex aan de lijn en die zouden een onderzoek starten en info bij Bol.com gaan opvragen.

Vanavond krijg ik een bericht van Amex:
    Wij hebben contact opgenomen met het bedrijf om de benodigde informatie op te vragen. Zij hebben ons geen informatie verstrekt die deze afschrijving rechtvaardigt
    Om tot een oplossing te komen, adviseren wij u om rechtstreeks contact op te nemen met Bol com Utrecht. Het spijt ons dat wij u in deze kwestie niet verder van dienst kunnen zijn.

Daar heb ik dus helemaal niks aan. Zit al 100 jaar bij die club, altijd op tijd betaald, kaart veel gebruikt, helemaal achterlijk gespamd met aanbiedingen waar ik niks aan heb.
    Nu gaat er een keer wat mis en komen ze met een vaag antwoord en dat ze me niet kunnen helpen.

Dus ik ben meteen klaar met ze en ga die kaart opzeggen. Want als ik niet weet hoe zo'n onterechte afschrijving kon plaatsvinden, wie garandeert me dan dat dit morgen en overmorgen niet weer gebeurt?
    Morgen meteen bellen, maar nu - en daar komt de vraag - heb ik dus al die Flying Blue Miles. Wat gebeurt er met die miles als ik mijn kaart opzeg? Wat gebeurt er met mijn FB-nummer, want dat zit volgens mij gekoppeld aan mijn Amex kaart.
    Of zijn dit 2 onafhankelijk van elkaar werkende systemen? En behoud ik mijn miles en mijn FB nummer?

Dank voor het lezen van dit lange epistel

18. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Je FB nummer en FB miles staan los van AMEX. Deze kun je dus gewoon behouden als je de kaart opzegt.

Trippel vindt dit leuk.
  19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508

Bijzonder vreemd advies inderdaad: als bol.com niet kan aantonen dat je iets besteld hebt, is de transactie bij Amex dus terecht betwist en horen zij jou te compenseren en het geld terug te vorderen bij bol.com. Ik zou ook m'n kaart opzeggen.

Flying Blue miles die je eerder ontvangen hebt, blijven zeker staan. Eventueel zouden ze wel de miles over deze specifieke transactie kunnen annuleren, al is me daar geen geval van bekend. Normaal gaat het bij terugstortingen of betwistingen zo dat op de volgende maandafrekening die miles in mindering worden gebracht van het nieuwe te storten aantal, niet van je Flying Blue account.
    En Flying Blue is inderdaad een apart bedrijf, dus je behoudt je account daar.

Trippel vindt dit leuk.
  20. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Onbegrijpelijk advies van Amex. Ik zou het nog even opnemen met Amex, maar ik kan mij voorstellen dat je het goed zat bent en de card opzegt. Ik ben benieuwd naar de reactie van Amex. Laat het ons nog even weten.

Trippel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina