Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Flyer1981

Flyer1981 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Laatst had ik de route DUS-AMS-FRA-MAD geboekt bij Expedia Duitsland. Stuk FRA-MAD was met LAN.

Ticket was op KLM stock geboekt (074). In de Amex online omgeving had ik de optie om hem gespreid te betalen. Wel onverwachts. :)

Ervaring is dus dat je tickets ook kunt boeken via Expedia en deze komen dus in aanmerking. Wel met de kanttekening dat ik het alleen nog maar geprobeerd heb waarbij KLM de uitgever is van het ticket.

2. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Oh werkelijk, dat is mij nooit eerder opgevallen. Ik heb de laatste tijd een aantal vluchten via KLM en andere partijen geboekt (allen KLM-vluchten) maar alleen de vluchten die via AFKL zijn geboekt zie ik in het overzicht terug.

3. Christian

Christian Administrator Captains

Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Dat klopt inderdaad. Zolang het AF/KL stock is zal American Express herkennen dat je een vliegticket hebt geboekt. Heb zelf meermaals bijvoorbeeld via diverse websites geboekt en hiervan gebruikgemaakt. Je kunt zelfs de boekingsgegevens in je American Express omgeving terugzien.

4. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Amex heeft vrij veel info over transacties. Bij AF/KL de hele route (zonder data), ticketnr, naam passagiers en boekingclasse. Bij een ticket van QR dat ik vorige maand geboekt heb, staat ook de hele route (zonder data) en reisklasse. En van Hertz en Avis datum en plaats van huur en retour.

5. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Voor wie bij de Aldi koopt. Volgens AMEX en de website van Aldi wordt nu Amex geaccepteerd.

Arjan69, Ambtenaruh, Nasil en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Van OSL naar LAX met enkele tussenstops in Europa

Bijgevoegde bestanden:

Ambtenaruh en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  7. vkpeter

vkpeter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Om de hoeveel tijd zet Amex je miles en xp over naar Flying Blue?

8. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Miles gewoon elke maand een XP een keer per jaar.

vkpeter vindt dit leuk.
  9. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Net weer m'n jaarlijkse Amex belletje gedaan (opzeggen en dan kijken met welk aanbod ze komen). Afgelopen jaar een spend van > € 25k op de FB Gold kaart, en 3 referrals. Alhoewel ik een zeer behulpzame medewerker aan de lijn kreeg viel het 1e aanbod mij een in eerste instantie tegen, ik kreeg namelijk de keuze uit of a. 20.000 miles of b. de jaarbijdrage gratis. Toen ik een tegenbod deed (zoals velen hier reeds standaard melden, 20k en 3 mnd dubbele punten) werd dit zonder tegensputteren direct geaccepteerd.

Had ik hier meer uit kunnen halen?

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  10. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Dat tweede aanbod komt er vrij gemakkelijk is mijn idee, maar ben zelf ook benieuwd of iemand verder heeft gepusht. Er moet nog een volgende stap zijn zou je zeggen. Antwoord op je vraag @Ambtenaruh: ik weet het niet, maar ik denk het wel ;-) Vooral vanwege je spend die meer rond het niveau zit van de Platinum. Je had de kaart prima een jaar gratis kunnen krijgen naast de 20.000 miles en 3 mnd dubbel.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  11. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Het is het gebruikelijke aanbod:
    20k miles en 3 maanden dubbele punten of
    20k miles en 50% van de jaarbijdrage
    Ik denk dat je er niet meer uit kunt halen. Mocht dat wel zo zijn, dan hoor ik het graag:).

12. niels58

niels58 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb net ook geprobeerd mijn huidige Flying Blue Silver te laten upgraden naar Gold. Ze boden mij 12.000 miles en de volledige kaartbijdrage betalen a 170 euro. Ik meen me te herinneren dat het laatst 20.000 was. Is dit een goed aanbod, of kan het beter?

13. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Z
    Bedankt voor je reminder, ik heb ook weer even gebeld in verband met de Amex Flying Blue Platinum, kreeg meteen het aanbod van 50% korting (€300 in plaats van €600) en drie maanden dubbele punten :)

Niet eens doorgevraagd of ik niet de 20K kon krijgen want zit nu al op 450K FB miles :D

14. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk dat het beter moet kunnen :) verwijzen dat je hebt gehoord dat er nu een actie loopt van 20.000 punten, 30 XP’s en 1e jaar gratis en dat je dat ook zou willen

15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat zou zeker moeten lukken. @niels58 laat ons nog even weten of het is gelukt. Ik zie dat dit je 1e post is, dus welkom op het Insideflyer forum. Stel je nog even voor in het daarvoor bestemde topic.

Warren vindt dit leuk.
  16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Net even mijn Amex account gecheckt en ik zie 40k extra miles:). Dat moet haast wel van forumleden zijn die via een referral een FB Gold card hebben aangevraagd. Bij deze mijn dank voor het gebruiken van mijn link en heel veel plezier met de FB Amex.

vkpeter, BartF, noppie en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Geen probleem, we zitten volgens mij qua verlengen in dezelfde periode, volgens mij heb ik vorig jaar na jou verlengen toen gebeld :cool:

Weet je al waar je die voor gaat inzetten? Ik zocht net nog even naar de 300k/350k mogelijkheid om de wereld rond te gaan met business via Skyteam (6 tickets volgens mij) maar ik zie hem niet direct meer...

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  18. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Nee geen idee nog, er is echt slechte beschikbaarheid qua Flying Blue vanuit AMS voor een beetje een leuke award tegen normale prijzen, ik zit er dus sterk aan te denken om gewoon all-out te gaan voor La Premiere met de VIP terminal op AMS om te beginnen en dan via CDG ergens naartoe...

FlyingFonz, arjen05, lloydje33 en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Wat bedoel je met boekingsgegevens en waar vind je die? Of bedoel je gewoon de tekst die meegegeven is in het rekeningoverzicht?

20. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Krijg je dan 2 x 1,5? Of 2 punten per euro?

Deel Deze Pagina