Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Daar ben ik het op zich niet mee oneens. Maar dat eeuwige vissen en indirect smeken om die amex referrals vind ik gewoon sneu. Kijk eens hoeveel van de laatste drie pagina`s in dit topic van Carel zijn.. daar is dit forum gewoon niet voor gemaakt.

Bok vindt dit leuk.
  2. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Sorry @Goldfly, ik begrijp jouw opmerking niet. Wat je schrijft is ook niet waar. Ik geef antwoord op veel vragen over verschillende onderwerpen. Ik heb meer dan 1300 posts, waarvan een klein deel over Amex. De laatste posts over Amex zijn over de verwarring mbt de einddatum van de actie. Ik heb de letterlijke tekst van de door mij ontvangen mail overgenomen. Daarna heb ik op verzoek van een forumlid hierover gebeld met Amex en het antwoord van Amex op het forum gezet.

Flyer1981, lloydje33, Michel1 en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Begrijp de opmerking van Goldfly. Er zijn een aantal mensen hierop het forum die de indruk wekken (ik zal me voorzichtig uitdrukken) heel erg eager te zijn op referrals. Het kan zijn dat je amex tot je specialiteit rekent maar het wekt bij mij mij eerder genoemde indruk. Net zoals ieder nieuw lid welkom heten, uiteraard zeer beleefd maar het tikt ook aan bij je posts en voegt verder weinig toe.
    Het zou goed zijn als de redactie eens met een duidelijk standpunt komt en of een speciale rubriek opent waar alle referrals geplaatst kunnen worden zodat belangstellenden daar één uit kunnen pikken anders voorspel ik nu dat dit referralgebeuren niet ten gunste van het forum gaat werken. Ik wens ieder veel wijsheid en steek vooral de hand in eigen boezem. Heb inmiddels mijn referral uit de handtekening verwijderd.

Flyer1981, Bok, Godenzoon14 en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Dit lijkt mij een prima oplossing.

Mocht in de tussentijd iemand nog 50k punten willen scoren en een jaar lang gratis een platinum kaart willen dan kan je de link uit m'n signature gebruiken. Geintje. :p

Ambtenaruh, Godenzoon14, BartF en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. rosebud

rosebud Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Heeft iemand hier al eens zijn/haar datum van het maandafschrift gewijzigd? Mijn maand eindigt nu altijd op de 25e. Als ik dit bijvoorbeeld naar de 7e wil wijzigen, hoe ver van tevoren moet ik dat dan doen? Is het zo dat als ik 10 augustus bel mijn periode dan 26 juli t/m 7 september is, of is het dan pas 26 augustus t/m 7 oktober? Of heb je dan een mini periode van 26 augustus t/m 7 september bijvoorbeeld?

6. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Heb een keer gewijzigd naar latere dag in de maand, eerste afrekening was toen over de langere periode tot die dag. Ze zijn niet moeilijk, bel en vertel hoe je het hebben wil.

7. vkpeter

vkpeter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Heb dit zelf nog niet gedaan, maar uit de reacties hier op het forum blijkt dat Amex heel vlot en flexibel reageert wanneer je ze belt. Zou adviseren om even een belletje te doen.

Voor de overige reacties over Carel1 vind ik het heel jammer wat hier gebeurt.
    Hoe het bij mij overkomt is hij / ben je een enthousiaste en actieve gebruiker op dit forum die meerdere keren per dag anderen helpt en nuttige toevoegingen doet.

Ik vind dat hier heel hard op de man is gespeeld en niet op de bal, met zo'n gedrag loop je het risico om enthousiasme weg te pesten.

Misschien is dit verhaal een start om een ander en positief verhaal rond referral links uit te werken. Misschien kunnen we referral links weg halen uit de handtekeningen en elke maand de 5 personen met de nuttigs te bijdragen belonen door hun referral links te promoten?

Ambtenaruh, sebas_ly, FlyingFonz en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb dat een tijd geleden laten doen en als ik het me goed herinner is je eerstvolgende periode dan een extra lange. De wijziging ging meteen in na het telefoontje.

9. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Ik snap het commentaar wel, dit is 1 van de weinige keren dat ik op het forum kom en een vraag kan beantwoorden zonder dat 1 van de “alerte” leden met een alarm voor dit specifieke topic gereageerd heeft. Helpen in andere topics gebeurt ook wel, maar niet binnen die minuut. Dat maakt het storend want in mijn ogen ben je dan echt wel op de referrals uit.

JustinCase vindt dit leuk.
  10. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Bedankt voor je reactie en je bijdrage in de discussie hoe we met referrals om zouden kunnen gaan. Uiteraard is Karel niet de enige die eager lijkt op referrals maar hij valt denk ik wel het meest op. Vanzelfsprekend mag iedereen zelf zijn verdienmodel bepalen wat betreft Miles and Points. Ik hoop echter dat de redactie/flying dutchboy dit een aanleiding vindt en de discussie oppakt zodat we eindelijk verlost worden van het referral geleur en er wat mij betreft een transparante oplossing komt.

vkpeter en JustinCase vinden dit leuk.
  11. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Dat lijkt me ook een uitstekend idee 0 ik zal ondertussen ook mijn referral weghalen.

12. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb recentelijk juist mijn code in mijn handtekening gezet (geen idee hoe dat er uitziet overigens, aangezien ik nog nooit via een pc/laptop heb ingelogd). Dit in navolging van velen hier en het beleid. Met alle liefde verwijder ik deze weer mocht het beleid veranderen.

Het is mijns inziens goed om de discussie te voeren over dit beleid, maar ik vind het niet chique om @Carel1 hoofdelijk aansprakelijk te stellen omdat hij mensen vriendelijk welkom heet en snel reageert. Dat doe ikzelf overigens ook, heb vaak de telefoon dichtbij en ik krijg een mail van threads waar ik eerder op gereageerd heb. Dit heb ik niet zelf aangezet, maar gaat automatisch meen ik.

Mijn voorstel is om er 2 onderwerpen van te maken: 1. Algemene info Amex FB en 2. Acties Amex FB. Hoor graag wat jullie hiervan vinden.

13. Raymond01

Raymond01 Newbie

Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Wauw. Hiermee haal je echt de kracht uit je verdere standpunt.

Irriteer je je aan een persoon(en), in plaats van het doel/nut van een post/subforum?

Carel1 vindt dit leuk.
  14. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Hoi mijn standpunt is denk ik duidelijk Ik irriteer me aan niemand persoonlijk en iedereen heeft uiteindelijk zijn eigen stijl en daar laat ik het voor de rest bij. Ga er vanuit dat de redactie cq flying dutchboy dit verder oppakt want ik vind dit gedoe met de referrals wel storend ongeacht wie er loopt te leuren.

15. Christian

Christian Administrator Captains

Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Bedankt voor jullie discussie en ideeën rondom Referral links voor American Express. Momenteel is het beleid dat Referrals niet publiekelijk op het forum mogen (zie eerdere uitleg van @TheFlyingDutchboy). Een Referral link in de handtekening wordt momenteel nog gedoogd. Forumleden die zich niet aan deze regels houden worden hierop aangesproken (bijv. door het verwijderen van de bewuste post).

De oplossingen/ideeën die hier genoemd worden zullen binnenkort met de redactie worden besproken.

16. rosebud

rosebud Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Top, bedankt!

Daan3 vindt dit leuk.
  17. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb een leuk trip in elkaar gepuzzeld met vluchten van AF, KLM en delta. Ik wil de vlucht boeken via airfrance site. Gezien er een delta vlucht tussen ben ik benieuwd of ik gebruik kan maken van gespreid betalen optie bij amex gold kaart. Iemand ervaring hiermee?

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  18. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Het lijkt me dat wanneer je via Air France boekt, en hen betaalt, dit gewoon kan. Maar helaas nooit zelf geprobeerd, sorry

19. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Zou gewoon moeten lukken, de betaling is aan AF en Amex maakt het denk ik niet uit wat de vluchten zijn. Enkel AF/KL stock moet voldoende zijn.

Ben wel erg benieuwd naar je route :D

Laatst bewerkt: 23 jul 2019
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  20. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Dat is geen enkel probleem, je boekt de tickets bij Air France en daarmee voldoe je aan de enige voorwaarde: de boeking moet via een medium van AFKL zijn

Jack of all trades en FlyingFonz vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina