Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Eindelijk, het was al sinds medio januari 10.000 miles.
     
    SvnKngs vindt dit leuk.
  2. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Yeahhh 20k miles weer!! Gelijk weer een Gold card voor mijn vrouw aanvragen;)
     
    TimKL_90, lloydje33, Michel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Thanks voor de tip Mikey.!

    Ik heb ze ook gebeld voor upgrade van Gold naar Plat en heb ook 400 euro retour gekregen op de jaarlijkse bijdrage. Mijn maandelijkse uitgave was nog iets hoger dan dat van jou, dat heeft zeker geholpen.
    Krijg ook de 24K miles en 60XP + alle andere voordelen. Als iemand nog tips wil hebben over de onderhandelingen, pm maar :)
     
    Roderik, BartF en Carel1 vinden dit leuk.
  4. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ik moet binnenkort de onderhandelingen weer aangaan voor verlenging Gold, en wellicht later dit jaar nog upgrade naar Plat (als ik XP tekort kom voor de grens van 300 om FB Plat te blijven). Om in aanmerking te komen voor het aanbod van 20.000 mijl bij verlengen Gold, wat moet daarvoor ongeveer het jaarlijkse uitgavenpatroon op de kaart zijn?
    Ik zit zo rond de 20K per jaar.
     
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    20K per jaar is voldoende, dat moet lukken.
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Goede deal
     
  7. Michel1

    Michel1 Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    20k moet m.i. ruim voldoende zijn. Ik zit grofweg tussen de 12-15k per jaar en telkens de 20000 miles+ 3mnd dubbele miles gekregen.
     
  8. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Inderdaad! Geef veel uit met de Amex FB Plat (wekelijks hotels & tickets in EU + plus vakanties) en heb wat gezeur gehad met huurauto's en verzekeringen. Dit is mij 200 EUR meer dan waard, zeker omdat ik nog een paar keer een auto huur dit jaar.
    De miles, plat for 2 etc zijn mooie extra's, maar de huurauto verzekering maakt de business case :)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  9. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Wat is op dit moment de beste manier om het aan te pakken als je met zijn 2-en bent?
    Ik ben op het moment FB Gold card houder en mijn vrouw mag weer een nieuwe kaart!
    - Referral voor Gold en dan die van mij weer opzeggen en over een jaar andersom?
    - Of referral voor zilver, upgraden en dan opzeggen?
    - Andere route?
    Thx alvast!!
     
  10. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Bedoel je hiermee dat de huurauto verzekering bij de FB Amex Plat beter is dan de reguliere Amex Plat, of dat je enkel de FB Amex Plat hebt?
     
  11. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Dat laatste. De reguliere Amex Plat heeft voor mij niet echt andere voordelen, privium en hotel status heb ik al en miles was minder dan de Amex FB Plat. Als je dat niet hebt denk ik dat Amex Plat wel een goede deal is!
     
  12. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Nu snap ik waarom ze de 20k welkomstbonus niet vaak meer aanbieden.
     
    Sandor vindt dit leuk.
  13. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Tijdje terug n.a.v. de posts hier ook maar eens gebeld. Kreeg een aanbieding van 350 euro retour. Dat vond ik minder interessant omdat ik de kosten van m'n Platinum kaart kan declareren. Aangegeven dat ik er over na wilde denken en een paar dagen later gevraagd om punten. Kreeg toen het standaard bod van 20k en 3 maanden lang 2,5 punten per uitgegeven euro. Er was vast meer uit te halen, ik ben echter tevreden.
    [​IMG]
     
    Thijsk en lloydje33 vinden dit leuk.
  14. Monica

    Monica Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik zie hier dat je 20000 punten krijgt als je een gold card neemt. Ik kan dat op de website van American Express alleen niet vinden (daar staat 7500 punten). Hoe kan ik die aanbieding van 20000 vinden?
     
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Dat kan via een referral linkje, zoals hier onder mijn bericht ;)
     
    Didier13 vindt dit leuk.
  16. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Let wel op dat je in de eerste 3 maanden minimaal €500 met de kaart moet uitgeven om 20.000 punten te ontvangen. En inderdaad, de persoon waarvan je de link gebruikt ontvangt ook 20.000 punten. Dit is overigens een tijdelijke actie dus wacht niet te lang.

    Meerdere mensen op dit forum hebben de link in hun profiel staan (even klikken op de naam van degene die je het gunt en dan vind je de link daar).
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  17. Monica

    Monica Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Dank je! Tot wanneer is de actie?
     
  18. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Onbekend. Kan een paar weken duren, maar ook een paar maanden.
     
  19. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Amex maakt over de duur van de actie doorgaans niks bekend. Het is straks opeens weer voorbij en dan kan het zo een half jaar duren voordat er weer een vergelijkbare actie is. Dat was in ieder geval voor deze actie zo.

    Wat ik je als tip kan meegeven is om nadat je via een referral de kaart hebt aangevraagd, direct zelf ook mensen te werven (vooral een partner is interessant want dan ontvang je beiden 20.000). Dit mag al direct nadat je de kaart hebt ontvangen. Dan heb je dus samen binnen no-time 60.000 punten! Wel beiden dus €500 binnen 3 maanden uitgeven.
     
  20. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    En de kaart is via een referral link ook het eerste jaar gratis ipv een half jaar. Ook niet onbelangrijk.
     

Deel Deze Pagina