Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Op de dag van, of een paar dagen na je maandafsluiting worden de miles overgeboekt naar je Flying Blue account.

Timo_de_frys en Johan10 vinden dit leuk.
  2. Johan10

Johan10 Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Zo...dat is snel geantwoord! Bedankt!

JustinCase en Timo_de_frys vinden dit leuk.
  3. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De XP’s worden bijgeschreven bij de eerste maandafrekening.

Timo_de_frys vindt dit leuk.
  4. Thanh

Thanh Blue Tier

Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Inmiddels 2 weken geleden een upgrade naar Platinum aangevraagd. Ik kan de extra XP wel gebruiken voor behalen van de FB Platinum status.

Ik weet niet of meer mensen het hebben maar sinds deze week elke keer inlog op AMEX website krijg ik een banner met een promo/upgrade mogelijkheid. Uiteraard niet meer van toepassing voor mij maar wel irritant.

5. Timo_de_frys

Timo_de_frys Blue Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ze zijn inmiddels bijgeschreven (binnen 5 dagen) - Top! kan nu genieten van silver :).

Johan10 vindt dit leuk.
  6. vkpeter

vkpeter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Heb de Silver kaart nu een goede week in gebruik, maar het miles saldo stond in het begin op 0, betekent dat dat ze waarschijnlijk de welkoms bonus miles vergeten zijn?

7. Johan10

Johan10 Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Bij mij duurde het ook ongeveer een week voordat ik die 2500 zag staan, ongeduldig zijn we toch he :)

vkpeter vindt dit leuk.
  8. Timo_de_frys

Timo_de_frys Blue Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Echt he :) - Al heeft mn belletje naar AMEX toch geholpen. Agent gaf aan dat het eind van de maand bijgewerkt zou zijn maar liet ook doorschemeren dat hij nog "ff" zou kijken.... Toch gelukt dus :).

Johan10 vindt dit leuk.
  9. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Per 31 juli loopt mijn FB AMEX Platinum af. In principe is gold voor mij meer dan prima, maar als iemand bereid is de kosten van de kaart ( 600 euro, of misschien minder als ik een verlengings aanbod uitonderhandel) te dragen verleng ik hem met een jaar. Als tegenprestatie kan ik omdat ik KL-Platinum ben deze status delen. Mocht iemand interesse hebben in een jaar KLM-Platinum status Stuur me dan een PM.

Robby43 en lloydje33 vinden dit leuk.
  10. PJBFF

PJBFF Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hi ik heb een pagina of 10 terug gelezen en vond hier niks over. Excuus als dit al veel vaker voorbij is gekomen. Wij gebruiken thuis best vaak het 'FB shopping for miles' doorklik portal. Als je regelmatig wat bestelt bij bv Coolblue, Wehkamp, Bol of Mediamarkt dan tikt dat best aan. MM accepteert ook Amex dus dan tikt dat dubbel aan. Voor de klussers onder ons, bij Karwei.nl kan je grote aankopen online met je aan Amex gelinkte Paypal afrekenen en dan thuis laten bezorgen of in de winkel ophalen.Tevens verleng ik ook al een jaar of 5. Elk jaar een mooie deal, dit jaar inderdaad de al vaak genoemde 20.000 miles + 3 maanden dubbel.
    Groet, Peter

MRB vindt dit leuk.
  11. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb van de week ook mijn AMEX Gold verlengd met een jaar omdat ik serieus ook overwoog Visa M&M. Ik kreeg bij AMEX 5000 miles voor en drie maanden dubbele punten. Prima zo.

Johan10 vindt dit leuk.
  12. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    5000 maar? De meesten slepen er wel 20.000 uit

13. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. Ik heb nog gevraagd of er nog beter aanbod was, dat kreeg ik niet. Dus zoals ik boven al zei: prima zo.

14. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Het aanbod is ook afhankelijk van de hoogte van de uitgaven.

Johan10, FlyingFonz en Fripsmaster vinden dit leuk.
  15. Ties

Ties Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag AmEx gebeld om te vragen of ze nog een mooi aanbod hebben.
    Heb nu FB Amex Gold, maar overweeg de Plat kaart, de XP's en extra miles per euro zijn interessant.
    Dame aan de lijn gaf aan dat ik in Augustus weer voor een nieuw jaar lid wordt, maar dat ze mij nu geen verlengingsaanbod of extra upgradeaanbod kon doen (zelfs niet bij opzeggen), maar dat ze dat pas weer in Oktober kon. Als ik nu upgrade krijg ik gewoon 24k miles.
    Wat is wijsheid? Wachten tot ik de 30xp voor gold heb in aug/sept en dan upgraden naar plat voor 60xp extra, of nu upgraden (waarschijnlijk de 30xp mislopen) en hopen dat ze in Oktober met een evt korting of ander aanbod komen?

16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik zou i dat geval wachten tot oktober. Je kunt ook proberen om nu nog een keert te bellen en bij een andere medewerker een betere deal te krijgen.

Ties vindt dit leuk.
  17. Flyer1981

Flyer1981 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren contact opgenomen met het verhaal dat ik de 170 euro voor de FB Gold kaart toch te hoog vind ;)

Binnen 20 seconden had ik 75 euro korting en 3 maanden dubbele miles in de pocket. Vroeg er niet naar, kreeg het zo door de telefoon in mijn schoot geworpen.

20k aan miles heb ik niet naar gevraagd. Moet ook eerst maar mijn 300k aan bestaande miles maar eens gaan gebruiken :D:p

Michel1, Timo_de_frys, Ties en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Waarschijnlijk had je anders kunnen kiezen tussen 20K en korting. 20K is meer waard. Ze bieden namelijk bijna altijd korting of Miles naast 3 mond dubbel.

19. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben niet heel actief en zal mezelf binnenkort eens voorstellen in het voorstel topic. Maar wilde even melden dat je vanaf nu weer 20.000 miles krijgt bij introduceren van een nieuwe kaarthouder bij de FB Gold. Dus mocht je actief op zoek gaan naar nieuwe kaarthouders, succes!

Carel1 en Michel1 vinden dit leuk.
  20. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb laatst ook vlak voor de vervaldatum van de jaarbijdrage even een belletje gedaan, maar dan met een serieuze klacht onderbouwd dat de kaart op Curacao niets waard is, wordt bijna nergens geaccepteerd. Het gebruikelijke excuus gekregen dat "er hard wordt gewerkt aan betere acceptatie".
    UIteindelijk ook het gesprek afgesloten met de 20K + 3 mnd dubbel. Is voor het eerst in 12 jaar AMEX Gold dat ik hier ook gericht op aan stuurde want ik had er echt even genoeg van.
    Tip: Ik kreeg aan het begin van dit jaar ook een bonus van 2K bij het aanvragen van een partnerkaart, ik weet alleen niet of dat een tijdelijke aanbieding was of permanent.
    Ik denk dat de partnerkaarten voor ons frequent flyers een no brainer zijn, al was het alleen maar vanwege de share&fly functie.

Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina