Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. menzo2003

menzo2003 Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb in Zweden mijn AMEX heel veel gebruikt. In Stockholm worden creditcards veel beter geaccepteerd dan de Maestro pinpassen die we in Nederland gebruiken. Jammer dat creditcard acceptatie in Nederland zo achter blijft, alleen heb k wel het gevoel dat het aan het verbeteren is. Merken jullie dat ook?

2. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb zelf wel het idee dat de acceptatie beter is geworden, maar Nederlands blijft vooralsnog nog geen echt creditcard land

3. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    De 100 euro spend in de eerste maand is al best lang, denk om de free bees eruit te halen :)

4. Remco

Remco Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Pas bij AMEX in het buitenland wel op dat ze een flink hoger valutatransactiepercentage rekenen (2,3%) dan veel Mastercards, sommige Mastercards zelfs zo laag als 0,85%. Wat je dan wint aan miles kan je soms verliezen in harde euro's.

jvz vindt dit leuk.
  5. menzo2003

menzo2003 Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    e bedragen aan comissie vielen wel mee omdat ik in totaal niet hele grote bedragen in kronen heb uitgegeven. Ik pakte vaak maar de amex omdat ik de pincode van mijn mastercard altijd vergeet. (ik gebruik heb eigenlijk alleen online)

6. Samder

Samder Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Jongens, wat zijn de kosten van het gebruik van die chargecard? Als je op tijd je openstaande geld betaald betaal je geen rente, zijn er buiten dat nog extra kosten?

Waar kan ik goed zien wat ik met die miles kan doen, want ik krijg het niet zo 1,2,3 gevonden? Wat is een mile ongeveer waard in euro's daar ben ik een beetje naar op zoek.

Ik kan me zelf aanmelden voor een Silver Card en krijgt dan 5k punten, wat is de deal als ik me via iemand anders aanmeldt?

7. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    402
    Trofeepunten:
    308
    Met de miles kun je vluchten boeken met KLM. Als je je aanmeld via de link die ik je kan geven krijg je 4.000 punten en het eerste jaar gratis. Dit is dus 1000 punten minder dan als je je zelf aanmeld, maar dan moet je wel het eerste jaar betalen volgens mij ;)

8. krng

krng Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Waarschijnlijk al eerder gevraagd, maar is het mogelijk om twee Amex te hebben - een groene en een FB? Zit er aan te denken om mijn vriend de FB Gold aan te raden (zeker nu die een jaar gratis is!), ma hij heeft de Green card al...

Update - ik heb maar even zelf gebeld (want bellen met Amex klantenservice is eigenlijk nooit vervelend) en het kan dus inderdaad.

Interesting...

9. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Voor zover ik weet kan dat, het zijn 2 aparte kaarten.

10. krng

krng Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Je kan nu jezelf ook aanmelden voor 5000 punten en een jaar gratis lidmaatschap voor zowel Silver als Gold. Ik zou dus voor de Gold gaan als je voornamelijk gratis je credit card wilt, tenzij je het upgrade truukje van een paar bladzijden geleden gaat toepassen en je zo 14 extra segmenten eruit wil slepen voor je FB status

11. LdVinci

LdVinci Blue Tier

Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    28
    Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat je de 50€ gift card ontvangt?

12. krng

krng Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Bij mij was dat echt een goede 6 weken geloof ik...

13. LdVinci

LdVinci Blue Tier

Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    28
    Heftig...

14. Jan van Putten

Jan van Putten Silver Member

Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Yep bij mij ook..

15. joran

joran Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik kreeg hem juist vrij snel. Een week nadat ik mijn kaart thuis kreeg. Aanvraag was ook in een paar dagen goedgekeurd.

16. roberto.ea

roberto.ea Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Bij mij 8 weken! :rolleyes:

17. Rob de Rijk

Rob de Rijk Newbie

Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Ik ben vorig jaar overgestapt van Silver naar Gold ivm actie van 20.000 Miles. Wellicht een idee om als je Silver hebt eens met Amex te bellen om te vragen wat ze bieden voor een upgrade naar Gold :).
    Mocht je via friendlink willen aanmelden, stuur me dan een bericht ;).

18. teusz84

teusz84 Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    In mei heb ik een Gold card genomen en 4 segmenten bijgeschreven gekregen. Op de amex website staat: 'Elk jaar 4 extra Qualifying flights zónder te vliegen.' Is dit per kalenderjaar of krijg ik pas na 'verlenging' in mijn 2e jaar, in mei 2015, weer 4 segmenten bijgeschreven?

19. bkraan

bkraan Blue Tier

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Dat laatste!

20. krng

krng Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Ik kreeg een aanbieding met 15.000 miles dus dat is wel het overwegen waard. Ik kan na 3 maanden opzeggen, toch? Dan is het namelijk 15000 miles voor maar 42.5 euro :)

Deel Deze Pagina