FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    @Carel1 en @Miya bedankt, ik laat het volgend jaar weten wat het geworden is :)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik kan bevestigen dat het nog weleens fout gaat :D
     
    MoonJ en Arjan69 vinden dit leuk.
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Voor wie 2020 goed wil beginnen, er zijn mooie Business fares met AF/KLM uit OSLO (TRF) --> TLV (via AMS en CDG) voor €480-€500 beschikbaar, vooral in de begin maanden van het jaar.

    Totaal 108XP. Dat is ~€4.6 per XP

    [​IMG]

    Te boeken via verschillende OTA, Airfrance.NO, bookwithmatrix, en social. Kan als 1 run maar ook als leuke weekje Tel Aviv / Israel. Positionering kan voor <€99.
     
    MoonJ, jderks, beuse242 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Fritsie

    Fritsie Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben deze maand voor goeie 400 vanuit amsterdam naar Tel aviv gevlogen. Is wellicht nog mooiere optie?

    Overigens vond ik Israel geen geschikte plek voor een one day return of iets dergelijks. Was de meest uitgebreide douane etc voor mij tot nu toe (en niet echt de eerste ;-))

    Gewoon lekker weekje Israel pakken! Hummus, klagen bij de muur, drijven in de dode zee, stappen in Tel aviv...

    78 XP schoon aan de haak (overigens wel koffer verloren op de terugweg).
     
  5. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb het weekend van 14 december TRF-TLV als one-day return gedaan. Behalve dat ik mij veelvuldig heb moeten verantwoorden wat ik voor 21 uur in TLV kwam doen, en een hele uitgebreide security check, heb ik verder geen grote problemen gehad.

    De aankomst was rond 5:30 en ik was rond 6:30 in de stad en heb ik daarna een lang stuk langs de kust gelopen. Vervolgens ruim 5 uur in een koffietent gezeten om te werken. Daarna de locale markten en winkelcentra langs geweest en rond 19 uur weer richting Ben Gurion Airport.

    Voor de avonturier onder ons zeker aan te bevelen en 118xp in een weekend. Al zou ik indien ik de vakantiedagen had, zeker wat langer zijn gebleven.
     
    lloydje33, beuse242, Miya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Israël is streng vwb security, vanuit ervaringen uit het verleden, ongeacht de pax. Dus, als je naar Israël reist, houdt rekening met langere tijden dan normaal.

    Verder is Israël echt een mooi land. Heel divers in cultuur, natuur, recreatie en bezienswaardigheden. Echt een rondreis waard.

    Nu weer naar het topic. ;)
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Deze milage xp run is voor een reguliere reiziger inderdaad te doen, en men zal uiteraard wat vragen stellen, maar dit is over het algemeen relatief onschuldig en als je de extra uitgebreide controle moet ondergaan mag je wel een eventuele rij bij de reguliere veiligheids controle overslaan waardoor uiteindelijk het wel mee valt. De bijzondere sticker op je paspoort zorgt ervoor dat je als VIP naar de extra uitgebreide controle kunt zodra medewerkers bij de wachtrij van de veiligheidscontrole dat zien. Maar 2 tot 3 uur voor vertrek aanwezig is wel verstandig.
     
    beuse242 en Carel1 vinden dit leuk.
  8. Fritsie

    Fritsie Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    En alweer een alitalia kortingscode... voor wie nog een XP run zoekt. 20% korting met onderstaande codes in Europa, Noord-Afrika, Midden-oosten. LUCKY20NL; DE; BE etc
     
  9. jderks

    jderks Newbie Premium Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    How weet je zeker dat je de XP echt krijgt?
     
  10. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Op onze recente retourvlucht naar Athene via Rome kregen we 60 XP bijgeschreven (wel achteraf claimen maar goed ze staan erbij). Ik maak me meer zorgen over de betrouwbaarheid en het voortbestaan van Alitalia nu de overheid ‘voor de laatste keer’ 400 Miljoen in het bedrijf pompt. Of zal het allemaal wel goed komen?
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2020
    Roberto en Frankb vinden dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Op het lijstje welke maatschappijen ik niet (meer) mag boeken staat Alitalia (AZ) al een tijdje, Ukrainian Airlines en Norwegian staan daar veel korter op, terwijl ik denk dat AZ gewoon blijft voortbestaan gesteund door de Italiaanse regering, maar Ukrainian Airlines doet de laatste tijd teveel ingrepen in het netwerk en met de low cost airliners welke worden toegelaten tot de Oekraïense markt vrees ik dat die er wel terecht op staat. Met Norwegian heb ik niet zoveel, en ik geloof niet echt in de low cost long haul.
     
  12. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Zelf eerder dit jaar de wel besproken BRU - VLC run gedaan, was ook gewoon netjes gecrediteerd door KLM. Denk dat tickets tm de zomer veilig zijn, daarna even wat voorzichtiger zijn.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  13. vedje

    vedje Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Misschien een stomme vraag, of ik zoek niet goed, maar ik mis een beetje boekbare dagretourtjes vanaf Amsterdam? Voorheen zag ik Geneve of Praag nog weleens voor rond de 400 (en 60xp) maar steeds als ik nu zoek zijn ze onvindbaar? Zijn de maanden december/januari slechte maanden om te zoeken?
     
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Dat niet perse maar vaak zitten er regels aan een fare. Je kunt er ook voor kiezen om een weekendje te gaan en dan krijg je dit.
     
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    GVA is in de wintermaanden sowieso drukker dan normaal ivm wintersport verkeer (helemaal op zaterdag en zondag), PRG kan ik niet over oordelen...
     
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De tarieven zijn meestal lager bij een verblijf van minimaal 3 dagen of bij een verblijf inclusief de nacht van zaterdag op zondag.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  17. vedje

    vedje Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Dank allemaal! Een weekendje/nachtje heb ik doorgaans geen mogelijkheden voor (niet bovenop wat ik nu al van huis ben). Ik zal het gewoon eens in de gaten blijven houden, misschien gooit het winterseizoen inderdaad roet in het eten. Of ga ik 2 losse retourtjes zoeken en ze combineren.
     
  18. denuyl

    denuyl Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3

    Geen idee of het aan deze maanden ligt, maar ik ben afgelopen jaar inderdaad voor plm 450 euro business via Parijs naar Madrid en Genève gevlogen, retour op zelfde dag, en dit is inderdaad niet meer te vinden (zelfde geldt voor Kopenhagen). Heb voor heel 2020 gezocht. Zit nu rond de 850. het tarief van 450 is er nog wel, maar dan moet je minimaal 2 nachten blijven. Lijkt er op dat KLM een manier zoekt om deze populaire mileage runs de nek om te draaien.
     
  19. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Zouden de KLM fares vrij hoog zitten nu de KLM werelddeal weken er aan komen? Iedereen zit klaar achter zijn laptop met de CC in de hand om reisjes te boeken.... Aanname hoor....
     
  20. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Heeft niets met de wereldweken houden, ze hebben de fare regels voor O-klasse aangepast.

    Category 6: Minimum stay requirements
    TRAVEL FROM LAST INTERNATIONAL STOPOVER MUST COMMENCE NO
    EARLIER THAN THE FIRST SUN AFTER DEPARTURE OF THE FIRST
    INTERNATIONAL SECTOR
    OR - TRAVEL FROM LAST INTERNATIONAL STOPOVER MUST COMMENCE
    NO EARLIER THAN 3 DAYS AFTER DEPARTURE OF THE FIRST
    INTERNATIONAL SECTOR.

    Advies is dus als je zoiets wilt doen 1 overnachting te pakken op een Zaterdag, of gewoon een leuk weekendje weg boeken.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina