FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    KLM/AIR Frannce heeft, zo lijkt het, inderdaad in meer 'fare buckets' wat regels aangepast.

    Ik krijg opeens de gekste tarieven voor combinatie vluchten en ook een OTA krijgt het niet voor elkaar om het geboekt te krijgen voor het gewenste tarief omdat opeens het tarief veranderd. De OTA in kwestie boekt overigens het geld direct terug.

    Tijd zal leren of deze aanpassing daadwerkelijk de bedoeling is, want nu kom ik op 2000+ euro tarieven terwijl ik als losse enkele reizen ik al veel goedkoper zou uitkomen, dus ik denk dat de oplossing die men heeft bedacht om de tickets voor de juiste prijs te verkopen niet helemaal de gewenste uitwerking heeft.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    Werelddeal naar New York 3 dagen in april is 40 euro duurder dan hetzelfde ticket dat ik vorige week geboekt heb bij KLM :D
     
    beuse242, MilesHunter, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Die wereld deal weken stellen zelden wat voor. Het is het zelfde tarief of zelfs duurder.
    Voorig jaar met Tokyo het zelfde, had een vlucht net gekocht en met de "deal" was hij precies even duur, maar dat was alsof een aanbieding
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Heb je een directe retourvlucht AMS-JFK voor 279 euro gescoord? Of heb je wellicht vorige week de goedkoopste klasse kunnen boeken en is die nu weg, waardoor jouw specifieke dagen niet meer voor 319 euro beschikbaar zijn?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  5. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    ik vergelijk dezelfde route heen en terug die ik heb genomen (tijden kwamen het beste uit), die is nu 420ish en was 375ish op de dagen dat ik reis begin april. Het goedkoopste tarief op die dagen is sowieso niet de 319, maar 365,88.
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Oke, maar dat staat dus los van de werelddealweken, want het werelddealwekentarief is 319.. Kijk het is niet ineens zo dat KLM een paar cash cows in de uitverkoop zet tijdens de werelddealweken. Op basis van beschikbaarheid (die er dus niet is in de goedkoopste klasse voor jouw dagen), kunnen mensen die flexibel zijn een mooie aanbieding scoren voor 319 direct retour naar JFK. Het blijft een bedrijf en geen charitatieve instelling hè ;-)
     
  7. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    inderdaad, ik heb ook een ticket 99 euro goedkoper geboekt voor begin april naar NY , amper 2 weken geleden.. tot zover de deals
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Momenteel weer een aktie bij Alitalia van 20% geldig tm vandaag alleen via de website.

    Tip:
    60 XP / BRU - VLC
     
  9. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    houd op de VLC run wel rekening met 2 hotel overnachtingen en dat die rondom FCO best prijzig zijn en je zit een flink eind buiten de stad. AZ heeft best wat leuke runs die ietsje meer zijn voor je ticket maar dan wel maar 1 overnachting nodig hebben. en als je heel goed zoekt is er een leuke die je same day return kan doen. maar dan is je ticket wel +/- 500.


    kijk voor je run naar het totaal plaatje en niet blind op een ticket.
     
    Johan10 vindt dit leuk.
  10. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Of geniet van een lang weekend! Twee nachtjes in heerlijke Valencia, dan naar Rome voor een uitgebreid diner, 's ochtends wat rondstappen of mooi museum, en dan de latere vlucht terug naar Brussel. Zo duur zijn overnachtingen in deze steden niet, kan prima bij die €240 piek voor de 'run' :)
     
    Johan10 en Daan3 vinden dit leuk.
  11. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Precies dat ga ik ook doen. Terugweg in Rome een overnachting in wss een (Ibis) hotel in de buurt van FCO.
     
    beuse242, lloydje33 en danfl44 vinden dit leuk.
  12. mgo01

    mgo01 Blue Tier

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb vorige week de BRU-VLC run gedaan.
    Zaterdagochtend 11.30 BRU-FCO, 15.00 FCO-VLC, 17.55 VLC-FCO, Zondag eerst in Rome de toerist uitgehangen, 15.00 FCO-VLC, 17.55 VLC-FCO en maandag 08.25 FCO-BRU.
    In totaal was ik € 502.00 kwijt voor 90XP en 12576 miles.
    (als je een paar aardige mensen in VLC hebt kun je meteen bij de check in gaan zitten en hoef je niet door de security. 1x ging goed, de 2e keer moest ik helemaal omlopen. Lukte nog steeds binnen de tijd, maar ze waren al aan het boarden.)

    Ik heb in het IBIS Roma Fiera overnacht (2 nachten incl. 2x transit en incl. ontbijt € 85.00). Het busje waar je € 5.00 voor betaald om je naar het Ibis te brengen gaat 1x per uur, is onduidelijk welk busje het is en je gaat eerst Best Western, B&B en nog een paar anderen af voordat je na 25 min bij het Ibis aankomt. Het is een achterbuurt en de verbindingen naar het vliegveld of de stad zijn een bus en daarna de metro, maar niet duidelijk aangegeven waar je moet zijn. Taxi kost € 20 à € 25 naar bijv het Colosseum.
    Het ontbijt op maandag heb ik over moeten slaan omdat ik voor het ontbijt al naar het vliegveld ging.
    Beter was geweest Hilton garden Inn Rome airport. Dan ben je uit het vliegtuig binnen een kwartier in het hotel. De trein (leonardo express) naar de stad kost € 14,00.
    Hilton is wel iets duurder € 129.00 zonder ontbijt, maar had veel meer rust gegeven.
     
    Carel1, MVA20, Urbanjazz en 13 anderen vinden dit leuk.
  13. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Zijn er nog mensen hier die zich de LYS-run herinneren? Wat was dat lachen zeg... met de Dreamliner van Lyon naar Parijs... En dan kon je voor een paar euro een stoel in de business class reserveren.

    Ik mis die oude economy class segment runs wel een beetje. In de herfst die-hard ieder weekend een rondje door Frankrijk om de platinum status weer voor een jaar veilig te stellen. In de business class via Parijs of Rome is toch net iets minder 'die-hard'. ;)
     
    Wammes_NL, beuse242, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Zo lang geleden was dat niet. Vroeger groeide je nog echt borsthaar van runs doen.

    De waarde is 1 segment nog steeds gelijk aan 5xp. Je kunt nog steeds Economy runs doen als je nostalgische gevoelens hebt.
     
  15. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Dat was 2017 ja... toch bijna drie jaar geleden alweer. Het was inderdaad niet altijd even makkelijk om te herkwalificeren!
    Yup, maar domestic France is nu slechts 2 XP waard. En als ik ze nu zou doen, zou het puur voor de 'fun' zijn, aangezien ik voor de komende 3 jaar al genoeg XP heb verzameld. :)

    Voorheen was het echt jaar op jaar weer een uitdaging om te herkwalificeren. Nu is dat makkelijker geworden, maar levert het tegelijkertijd minder besteedbare miles op. :rolleyes:
     
  16. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    En voor dezelfde hoeveelheid miles krijg je ook nog eens minder terug... dubbeldip...
     
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Ik doe zelf geen mileage runs, maar als je er geld aan uitgeeft, zou ik het voorlopig even on hold zetten. In de afgelopen jaren met serieuze luchtvaartcrises heeft AFKL alle statussen gratis een jaar verlengd.
     
  18. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Klopt het dat je voor zo'n ATH-JED-MNL run 225% miles krijgt als gold, i.e. 6789 * 2 * 2.25 = 30.550 miles? Zie op verschillende OTA's een prijs van €640 voorbij komen. Bij een waardering van 1 cpm een zeer prima €3.3/XP.
     
    Roberto en Wammes_NL vinden dit leuk.
  19. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    https://www.flyingblue.nl/en/partners/airline/airline-saudi-arabia-airlines/presentation

    The distance is the number of the origin and destination of your flight (not the Flying Blue Miles!). Saudi Arabian Airlines applies a minimum mileage of 500 miles. For example, flying 274 miles one-way on Saudi Arabian Airlines marketing in L booking class as an Explorer will get you 500 x 50% = 250 Flying Blue miles.

    SAUDI ARABIAN AIRLINES EARNING SCHEME
    Cabin and booking class earning %:

    First Cabin––F, P: 250%; A: 200%
    Business Cabin––J: 175%; C, D, I: 150%
    Economy Cabin––Y: 100%; B, M, K, E: 75%; Q, L, U, H, T: 50%; V, N, G: 25%

    De deal is volgens mij in I, dus dan krijg je 150% * 6789 * 2 = 20.367 miles
     
  20. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Ben op de hoogte van wat er op de flyingblue website staat. Nog steeds niet duidelijk of het 5989 base miles (ATH-MNL) of 6789 op levert (ATH-JED-MNL). "Flight" is een onduidelijke aanduiding - gaat het om segment of de hele trip? In het slechtste geval geeft I klasse met 150% nog steeds 5989 * 2 * 1.5 = 17.7k voor explorer. Maar wat zijn de extra bonussen voor Silver/Gold/Platinum? Kan deze info nergens duidelijk vinden.

    wheretocredit geeft 225% als mileage voor Tier 2 / Gold, dus ik ga uit van 50%? In dat geval nog steeds een respectabele mileage van 5989 * 2* 2.25 = 27k, in het slechtste geval.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2020

Deel Deze Pagina