FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Wat een hele leuke plek is om een keer geweest te zijn, maar veel beter bereikbaar vanaf CPH dan vanaf VXO, ondanks de afstand :)
     
  2. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Johan10, Ozzietukker, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Iemand nog een gode XP run? Liefst 90 xp voor de gold challange.

    Ik heb op dit moment dus-cdg-ams-trf op het oog 13/14 juli ≈€520. Iemand ervaring overnachting in de buurt van Luchthaven Sandefjord Torp?
     
  4. Robbiegrunnen

    Robbiegrunnen Newbie Premium Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben ook op zoek. Wil liever niet om 6 uur smorgens vertrekken. Heb met redelijke tijden bv dus-cdg-Ams-bll gevonden op 10/11 aug. 424 euro via OTA.
    ik zoek eerst op Google flights voor gunstige dan naar Skyscanner om te filteren op min. 2 stops...
     
    Frankb vindt dit leuk.
  5. Pedro1989

    Pedro1989 Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    119
    Trofeepunten:
    33
    Zojuist DUS-CDG-AMS-TRF // TRF-AMS-CDG-DUS (90 XP) geboekt voor za 17/08 - ma 19/08 voor 418 EURO via Momondo. Dus mocht er iemand zin hebben om soortgelijk uit te voeren, zou leuk zijn. Op terugweg nog dagje in Amsterdam vertoeven. Als Limbo kom ik daar niet zo snel, haha :)

    Geboekt.PNG
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2019
    Roberto, Ties, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    344
    Trofeepunten:
    63
    Geneve (via CDG) is leuk als je op een dag heen en weer wil. Je hebt dan ook ruimte om een paar uur de stad in te gaan. Echter, maar twee segmenten dus 60 XP. Prijs circa 430 Euro.

    Een andere optie is DUS-CDG-AMS-BLL. Als je een beetje zoekt kan je om ca. 12:30 van DUS vertrekken, dat scheelt vroeg opstaan. ;)

    Tel Aviv is ook leuk. Via CDG levert dat 78 XP op.

    Ze zijn eigenlijk allemaal wel in dit topic genoemd. Even terugbladeren :)
     
    Frankb vindt dit leuk.
  7. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    122
    Trofeepunten:
    33
    Gisteravond heb ik een nieuwe trip geboekt, niet echt een FB run, maar hoofdzakelijk als vakantie. AMS-TPE-(BNE)-AKL-(BNE)-TPE-AMS. Goed voor in totaal toch wel 144XP. Deze trip kost 2666 euro, Business richting AKL vind je niet veel voor deze prijs. Heerlijk in de A350 en B77W, dus alles full service, full flat, etc, etc,. Daarbij heen en terug een hele dag in TPE, een citytrip in een wereldreis zeg maar. Daarnaast heen en terug een tankstop in BNE, waarbij we eruit moeten. Kunnen we mooi even de lounge proberen in BNE.
     
    MRB, Marcelle, Roberto en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Hoe is OSL airport, is het mogelijk om gelijk me de zelfde vlucht mee terug te gaan ?

    KL 1143 & KL 1144
    KL 1149 & KL 1150

    Kan je in OSL als je vliegtuig aankomt gelijk weer in de rij aansluiten ? of is arrival en departure gescheiden ? Voor een positioneringvlucht.
     
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Beetje tricky als je voor een ICA vlucht positioneert?

    On topic: ze hebben daar ook busgates dus als je die hebt, ben je de Sjaak.
     
    Frankb vindt dit leuk.
  10. Squul

    Squul Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    3
    Mocht je XP tekort komen dan is het handig om een AMEX kaart te nemen. De gold card levert je 30XP en die krijg je binnen een maand bijgeschreven.
    Met een referral link krijg je daarnaast ook nog 20.000 miles (goed voor een retourtje VLC)
     
  11. Squul

    Squul Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    3
    Om door te prikken naar Platinum doe ik de AMS-CDG-TLV route voor 78 XP.
    Heen op 8-apr-20 20.30 en terug op 12-apr 01.00 .
    Hopelijk lekker weer om paar daagjes op strand te hangen. Het is wel het paasweekend en dan schijnt het erg druk te zijn.
    Als iemand zin heeft om aan te haken: stuur een pm
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    www.insideflyer.nl:

    Belangrijk om te weten is dat XPs gespaard met de Flying Blue American Express kaart of via de koppeling met Accor niet meetellen voor de Challenge.
     
    DirkOnTour, Robby43 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  13. Squul

    Squul Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    3
    Ok, sorry... de kleine lettertjes niet gelezen....
     
  14. SoFly

    SoFly Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Iemand die me verder kan helpen met deze vlucht?

    Krijg ik hier nog mooi 44 XP voor? De website van KLM geeft aan dat dit nog wel het geval is, maar wil even dubbel checken:

    upload_2019-7-11_14-15-37.png

    Beter vlieg suggesties ook steeds toegestaan uiteraard :p
     
  15. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Retour? Jep - 4 x 5 + 2 x 12 = 44XP.
    Haal er 5 vanaf als je laatste vlucht AMS-BRE laat vervallen.
     
    SoFly vindt dit leuk.
  16. SoFly

    SoFly Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Thanks!

    Ik zal het laatste segment ook maar doen, naar huis lopen is niet zo fijn! :D
     
    danfl44 vindt dit leuk.
  17. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ah, je woont in de buurt - de meeste van ons gaan naar zulke omliggende steden omdat fares vaak stukken lager zijn :p
     
    Thijsk en SoFly vinden dit leuk.
  18. pieter-sa

    pieter-sa Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Net mail ontvangen dat same day return ams-cdg-gva, de terugreis eerder gaat beginnen dan dat ik aankom in gva. Dat gaat nooit lukken natuurlijk! Wat te doen, tips, advies. Heb ik recht op gratis annuleren etc, gratis andere datum. Gewoon gaan en ze zien maar hoe zij/AF mij thuis brengt....
     
  19. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Als je op een ticket rijst gaan ze wel een oplossing zoeken voor je. Maar als het twëe tickets zijn, dan is het hun problem niet, als je op Ticket1 te laat aankomt voor de rijs met ticket2.

    Ik had toen op 2 tickets en same day return geboekt BSL-AMS-GVA-AMS-BSL. Ik was toen nog zonder status. Toen ik op AMS ankwam was mijn vlucht naar GVA gecancelt (er was ineens een smaller toestel ingedeelt, dus moesten er 16 Pax op de volgende vlucht...) De latere vlucht was dan precies het zelfde toestel, dat mijn terugvlucht (op ticket2) zoude zijn.
    Uiteindelijk kwam alles goed omdat de vlucht te laat ging en ik daardoor mijn ansluiting in AMS had gemist, hebben ze mij op de laatere vlucht terug van GVA geplaatst. Maar de KLM Hotline maakte duidelijk, dat het niet hun problem was.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2019
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Uiteraard hoeft KLM geen rekening te houden met je 2 tickets. Waar KLM wel rekening mee te houden heeft is als ze een vlucht annuleren en je daardoor op een latere vlucht zetten, daarmee hoef je natuurlijk niet akkoord te gaan en daarvoor kan je een vergoeding krijgen.

    Het hangt er inderdaad vanaf of dit op 1 ticket is geboekt, wanneer dat het geval is zal KLM met een acceptabele oplossing moeten komen.
    Ik zou dit echter wel vooraf regelen, ik heb ook wel eens te maken met gecancelde vluchten. Wat wel helpt is dat je zelf ook even onderzoekt wat de opties zijn, en ook opties die je absoluut niet wilt.
    Moet worden gezegd als je platinum status hebt dan wordt je wel wat beter geholpen dan met geen status, althans, dan wordt het wat sneller geregeld. Dit jaar zijn Istanbul vluchten voor mij al 3 x gecanceleld om uiteenlopende redenen, waarmee alleen de laatste keer niet mijn gewenste oplossing kon worden bewerkstelligd (maar dat lag meer aan Turkish dan aan KLM), maar daar stond dan weer een goede vergoeding tegenover terwijl ik met Lufthansa nagenoeg dezelfde tijd in Istanboel was.

    Check daarnaast als ze je een aanbieding doen van andere vluchten of het haalbaar is, zo probeerde KLM mij met Turkish te vervoeren naar Hannover waar ik dan 45 minuten zou hebben voor de aansluitende (en laatste) vlucht naar Amsterdam. Nou dat gaan we uiteraard niet doen, want dit is dan wel de minimale connectietijd met iets vertraging zit je omdat je immigratie en beveiliging hebt, Er is niets mis met de rechtstreekse Turkish vlucht naar Amsterdam, die is uiteraard duurder maar dat is niet mijn probleem. Als jij met opties komt kan men ook met je meedenken.
     

Deel Deze Pagina