Hi guys, Ik wil ergens eind dit jaar nog 1 of 2 segment runs doen om m'n FB Plat te halen. Ik heb onderstaande run voor in November samen gesteld, maar ik weet niet helemaal zeker of ik dit allemaal ga halen, en ik heb ook moeite dit bij een OTA gepriced te krijgen... Totaal 447 euro voor 10 segmenten: zeg 45 euro per segment, in mijn ogen nog een redelijke pps. Ik kan vrij makkelijk goedkopere runs samenstellen die rond de 30-35 euro per segment uitvallen, maar het is me tot nu toe niet gelukt voor deze lage bedragen zoveel vluchten in 1 weekend te plannen -- en m'n tijd is me eerlijk gezegd meer waard . Grootste voordeel hier is dat ik geen hotel kosten heb aangezien ik tussen AMS-CDG op de zaterdag een layover van 9h 20m op AMS heb, waardoor ik dus gewoon lekker thuis in m'n eigen bed kan slapen. Wat ik me wel af vraag is als ik zaterdag om 4:05pm aankom in NAP, of ik het dan wel red om binnen het uur om 5:05 weer te vetrekken naar LIN, aangezien ik nog nooit op NAP ben geweest. Terug heb ik hetzelfde, vanuit LIN om 4:20pm op NAP, en dan om 5:05pm weer terug naar LIN. Ik neem aan dat als ik vanuit AMS om 8:10 aankom op CDG, de vlucht vanuit CDG naar AMS om 9:05 gewoon wel red aangezien ik zelf gok dat dit hetzelfde vliegtuig zal zijn (ben benieuwd naar de gezichten van de crew ). Iemand advies of dit doable is (en eventuele suggesties natuurlijk) en wellicht hulp om dit ergens priced te krijgen...?
@FlyRicky Als ik naar je trip kijk, vlieg je 21 november AMS-FCO-NAP-LIN-AMS-CDG en dan zondag NAP-LIN-AMS en dan maandag CDG-AMS-LIN-NAP. Ik zou er eventjes goed naar kijken. Verder heb ik ergens gelezen dat er op NAP een directe turn-around is, maar dat kunnen anderen je wel vertellen.
Inderdaad. Kijk even goed naar de route want hij klopt niet helemaal. Persoonlijk zou ik die korte stops tussen 2 verschillende tickets niet aandurven. Ergens in je schema hoeft maar wat fout te gaan en je bent de klos. Al is het op Nap AirPort in princiepe wel mogelijk. Ik heb zoals Maan ook al aangaf even voor je gekeken naar een trein segment maar die zijn heel duur geworden.
Oei! Dit is wel even slordig inderdaad. Ik heb zoveel routes gezocht (en gevonden) dat ik inderdaad de data door elkaar heb gehaald. @Maan @Basjep Via ZWE en ZYR kon ik ook niets voordeligers vinden inderdaad... Het punt wat Bas aankaart is precies waar ik ook bang voor ben: op NAP haal ik het dénk ik wel, maar het is toch wel erg op het randje als er ook maar ergens in m'n itini een delay optreed, helemaal in November.
Kent iemand segment run mogelijkheden in China? ik zit daar tegen het einde van het jaar en waarsch met FB Plat in zicht. (nu kom ik uit op 35 segmenten en heb er nog rond de 10/15 in de planning). Op dit forum staan ze volgens mij niet
ik moet ook nog 9 segmenten wil ik mijn Silver status behouden dit jaar. zijn er nog andere opties dan ZWE/FCO? Daarnaast vraag ik me af of ik wel door moet gaan met FB na de devaluatie.
Misschien is Oslo via CDG een idee in het najaar? Of Hamburg via CDG? Het zijn 'maar' 4 segmenten, maar redelijk in prijs.
Als je via CDG vliegt, let er dan wel op dat je geen AF Minifare boekt want die leveren geen miles en dus geen segmenten op.
Amsterdam (AMS) to Oslo (OSL) — Sat, Sep 12 Amsterdam (AMS) to Paris (CDG) — Sat, Sep 12 Air France 1361 Dep: 8:00 am Arr: 9:25 am 1h 25m Airbus A320 Economy (X) Layover in CDG 3h 45m Paris (CDG) to Oslo (OSL) — Sat, Sep 12 Air France 1374 Dep: 1:10 pm Arr: 3:30 pm 2h 20m Embraer RJ-190 Economy (X) OPERATED BY HOP!-REGIONAL Oslo (OSL) to Amsterdam (AMS) — Sun, Sep 13 Oslo (OSL) to Paris (CDG) — Sun, Sep 13 Air France 1275 Dep: 6:40 am Arr: 9:10 am 2h 30m Embraer RJ-190 Economy (X) OPERATED BY HOP!-REGIONAL Layover in CDG 5h 25m Paris (CDG) to Amsterdam (AMS) — Sun, Sep 13 Air France 1260 Dep: 2:35 pm Arr: 3:55 pm 1h 20m Airbus A320 Economy (X) Mileage 2,180 total miles CO2 Emissions 441 kg (estimated by ITA). Airport Information Amsterdam Schiphol Airport (AMS) Oslo Gardermoen (OSL) Paris Charles de Gaulle (CDG) Cost per passenger (including taxes & fees) €174.54 Total cost for 1 passenger €174.54 en dan kan ik nog in 4-5 uurtjes nog 2 segmenten erbij pakken op die zondag vanaf CDG.
@vlieggraagverweg Ik weet bijna zeker dat deze vluchten MiNi Fares zijn. Die leveren geen segmenten en miles op.
Inderdaad, bij AF is X de no-go-bucket. Dit zijn de MOGELIJK gevaarlijke fare-buckets bij Air France, oftewel, Mini-tarieven komen voor in deze boekingsklassen: MiNi-tarieven (Europese vluchten) E, N, R, V, X, T, Q MiNi-tarieven (Binnenlandse vluchten) T, E, N, R, X, V, Q
Ik wil ergens eind dit jaar ook nog m'n FB Plat te halen. Op dit moment heb ik 58K level miles behaald in totaal 27 vluchten. Ik krijg ook nog 8 qualifying vluchten van AMEX cadeau in November. De komende maanden wil ik nog op diverse trips maken naar Portland, Toronto en Geneva. Eigen kosten, dus werk betaald niet. Wat is wijsheid: tickets vinden die vallen in goedkope fare buckets + veel stops? Of juist een goedkope business class ticket waarmee ik veel level miles behaal?
Sowieso voor de level miles gaan! MAD-HGH/XMN is nog steeds te boeken voor €997, die leveren al meer dan 12K level miles op! Goedkope positioning flights erbij en dan heb je je FB PLAT in the pocket (als het je ook om de bestemming gaat, zou je ook een andere deal kunnen boeken van KLM in C. Curacao/Rio zijn ook erg degelijk geprijst. Wel iets duurder dan de China fare, al heb je geen positioning flights nodig!)
Is 12K voldoende voor FB Plat? Ik geloof dat er 70 K voor nodig is toch als ik https://www.flyingblue.com/about-flyingblue/all-about-levels-and-benefits/platinum.html#platinum lees