FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Hi guys,

    Ik wil ergens eind dit jaar nog 1 of 2 segment runs doen om m'n FB Plat te halen. Ik heb onderstaande run voor in November samen gesteld, maar ik weet niet helemaal zeker of ik dit allemaal ga halen, en ik heb ook moeite dit bij een OTA gepriced te krijgen...

    Schermafbeelding 2015-07-26 om 11.38.36.png
    Schermafbeelding 2015-07-26 om 11.38.47.png

    Totaal 447 euro voor 10 segmenten: zeg 45 euro per segment, in mijn ogen nog een redelijke pps. Ik kan vrij makkelijk goedkopere runs samenstellen die rond de 30-35 euro per segment uitvallen, maar het is me tot nu toe niet gelukt voor deze lage bedragen zoveel vluchten in 1 weekend te plannen -- en m'n tijd is me eerlijk gezegd meer waard :).

    Grootste voordeel hier is dat ik geen hotel kosten heb aangezien ik tussen AMS-CDG op de zaterdag een layover van 9h 20m op AMS heb, waardoor ik dus gewoon lekker thuis in m'n eigen bed kan slapen.

    Wat ik me wel af vraag is als ik zaterdag om 4:05pm aankom in NAP, of ik het dan wel red om binnen het uur om 5:05 weer te vetrekken naar LIN, aangezien ik nog nooit op NAP ben geweest. Terug heb ik hetzelfde, vanuit LIN om 4:20pm op NAP, en dan om 5:05pm weer terug naar LIN.

    Ik neem aan dat als ik vanuit AMS om 8:10 aankom op CDG, de vlucht vanuit CDG naar AMS om 9:05 gewoon wel red aangezien ik zelf gok dat dit hetzelfde vliegtuig zal zijn (ben benieuwd naar de gezichten van de crew :) ).

    Iemand advies of dit doable is (en eventuele suggesties natuurlijk) en wellicht hulp om dit ergens priced te krijgen...?
     
    vdb1988 en high_class vinden dit leuk.
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    @FlyRicky Als ik naar je trip kijk, vlieg je 21 november AMS-FCO-NAP-LIN-AMS-CDG en dan zondag NAP-LIN-AMS en dan maandag CDG-AMS-LIN-NAP. Ik zou er eventjes goed naar kijken.:)

    Verder heb ik ergens gelezen dat er op NAP een directe turn-around is, maar dat kunnen anderen je wel vertellen.
     
  3. Maan

    Maan Guest

    Kan je niet vanaf zyr of Zwe naar Napels? Is twee segmenten extra
     
  4. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Inderdaad. Kijk even goed naar de route want hij klopt niet helemaal.

    Persoonlijk zou ik die korte stops tussen 2 verschillende tickets niet aandurven. Ergens in je schema hoeft maar wat fout te gaan en je bent de klos. Al is het op Nap AirPort in princiepe wel mogelijk.

    Ik heb zoals Maan ook al aangaf even voor je gekeken naar een trein segment maar die zijn heel duur geworden.
     
  5. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Oei! Dit is wel even slordig inderdaad. Ik heb zoveel routes gezocht (en gevonden) dat ik inderdaad de data door elkaar heb gehaald.

    @Maan @Basjep Via ZWE en ZYR kon ik ook niets voordeligers vinden inderdaad...

    Het punt wat Bas aankaart is precies waar ik ook bang voor ben: op NAP haal ik het dénk ik wel, maar het is toch wel erg op het randje als er ook maar ergens in m'n itini een delay optreed, helemaal in November.
     
  6. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Kent iemand segment run mogelijkheden in China? ik zit daar tegen het einde van het jaar en waarsch met FB Plat in zicht. (nu kom ik uit op 35 segmenten en heb er nog rond de 10/15 in de planning). Op dit forum staan ze volgens mij niet
     
  7. vlieggraagverweg

    vlieggraagverweg Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    ik moet ook nog 9 segmenten wil ik mijn Silver status behouden dit jaar. zijn er nog andere opties dan ZWE/FCO? Daarnaast vraag ik me af of ik wel door moet gaan met FB na de devaluatie.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2015
  8. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Misschien is Oslo via CDG een idee in het najaar? Of Hamburg via CDG? Het zijn 'maar' 4 segmenten, maar redelijk in prijs.
     
    vlieggraagverweg vindt dit leuk.
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als je via CDG vliegt, let er dan wel op dat je geen AF Minifare boekt want die leveren geen miles en dus geen segmenten op.
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  10. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Idd Carel1, goed om erbij te vermelden!
     
  11. vlieggraagverweg

    vlieggraagverweg Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Amsterdam (AMS) to Oslo (OSL) — Sat, Sep 12

    [​IMG]
    Amsterdam (AMS) to Paris (CDG) — Sat, Sep 12
    Air France 1361
    Dep: 8:00 am
    Arr: 9:25 am
    1h 25m
    Airbus A320
    Economy (X)
    upload_2015-8-6_12-37-32.png
    Layover in CDG
    3h 45m
    [​IMG]
    Paris (CDG) to Oslo (OSL) — Sat, Sep 12
    Air France 1374
    Dep: 1:10 pm
    Arr: 3:30 pm
    2h 20m
    Embraer RJ-190
    Economy (X)

    OPERATED BY HOP!-REGIONAL
    Oslo (OSL) to Amsterdam (AMS) — Sun, Sep 13
    upload_2015-8-6_12-37-32.png
    [​IMG]
    Oslo (OSL) to Paris (CDG) — Sun, Sep 13
    Air France 1275
    Dep: 6:40 am
    Arr: 9:10 am
    2h 30m
    Embraer RJ-190
    Economy (X)
    upload_2015-8-6_12-37-32.png
    OPERATED BY HOP!-REGIONAL
    Layover in CDG
    5h 25m
    [​IMG]
    Paris (CDG) to Amsterdam (AMS) — Sun, Sep 13
    Air France 1260
    Dep: 2:35 pm
    Arr: 3:55 pm
    1h 20m
    Airbus A320
    Economy (X)
    upload_2015-8-6_12-37-32.png
    Mileage
    • 2,180 total miles
    CO2 Emissions
    • 441 kg (estimated by ITA).
    Airport Information
    Cost per passenger (including taxes & fees)
    €174.54
    Total cost for 1 passenger
    €174.54

    en dan kan ik nog in 4-5 uurtjes nog 2 segmenten erbij pakken op die zondag vanaf CDG.
     
  12. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    @vlieggraagverweg Ik weet bijna zeker dat deze vluchten MiNi Fares zijn. Die leveren geen segmenten en miles op.
     
  13. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Inderdaad, bij AF is X de no-go-bucket. Dit zijn de MOGELIJK gevaarlijke fare-buckets bij Air France, oftewel, Mini-tarieven komen voor in deze boekingsklassen:

    MiNi-tarieven (Europese vluchten)
    E, N, R, V, X, T, Q
    MiNi-tarieven (Binnenlandse vluchten)
    T, E, N, R, X, V, Q
     
  14. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Ik wil ergens eind dit jaar ook nog m'n FB Plat te halen. Op dit moment heb ik 58K level miles behaald in totaal 27 vluchten. Ik krijg ook nog 8 qualifying vluchten van AMEX cadeau in November. De komende maanden wil ik nog op diverse trips maken naar Portland, Toronto en Geneva. Eigen kosten, dus werk betaald niet. Wat is wijsheid: tickets vinden die vallen in goedkope fare buckets + veel stops? Of juist een goedkope business class ticket waarmee ik veel level miles behaal?
     
  15. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Level miles is denk ik (een stuk) goedkoper.
     
  16. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Sowieso voor de level miles gaan! MAD-HGH/XMN is nog steeds te boeken voor €997, die leveren al meer dan 12K level miles op! Goedkope positioning flights erbij en dan heb je je FB PLAT in the pocket:)
    (als het je ook om de bestemming gaat, zou je ook een andere deal kunnen boeken van KLM in C. Curacao/Rio zijn ook erg degelijk geprijst. Wel iets duurder dan de China fare, al heb je geen positioning flights nodig!)
     
  17. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  18. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
  19. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  20. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Laten we het op iets van een jetlag houden dan maar? :p
     
    Flying doc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina