FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    yes!
    yes!
    Gecombineerd, kan soms alleen een weekendje zijn (zie handtekening, 3 voorbeelden) of zelfs een dag. Maar ook als ik langer op vakantie ga en ik kan via via 20xp extra halen (of via DUS, of BRU etc etc) zonder al te veel kosten, dan boek ik echt wel even net die extra segmenten :D
    Ik ben "pas" net begonnen (2jr). Nu Gold, en dit jaar Platinum (met alleen vakanties/tripjes etc). Als ik die status haal dan ga ik ws wel voor plat4life. Ook al reis ik niet voor werk, dan nog is dat zeker wel mogelijk.
    Vakantie begint voor mij als ik in de trein/taxi naar het vliegveld stap, laat staan het vliegen zelf. Geniet bijna evenveel van de reis, als van de vakantie. Afgelopen oktober bv. naar Australie/Nieuw-Zeeland geweest. In de top10 van die reis staat toch echt wel de BC ervaringen, zeker die van Air New Zealand...
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2019
    VinceG, mgo01, Snoepjes85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Bij mij staat de teller nu op 825 XP dus heb ze nu ook (even) niet nodig. Maar het is wel superleuk om te doen en ze in elkaar te puzzelen.

    Aan de andere kant... als ik een trip boek moeten de miles en XP wel goed in verhouding zijn met de prijs. Als ik meer miles kan verdienen door bijvoorbeeld met Delta te vliegen i.p.v. met KLM dan vlieg ik met Delta.

    Ook zal ik nooit 300+ voor een KLM retourtje in Europa betalen als ik voor 400 euro met een niet al te lange overstap met AF kan vliegen in business class. Hoewel die AF vluchtjes binnen Europa op zich niet zoveel aan zijn, zit ik voorin wel lekker rustig. :)

    Recentelijk zitten de KLM vluchten trouwens ook echt bomvol. Maar zolang de upgrade policy bij KLM hetzelfde blijft (lees: elites niet upgraden op volle vluchten), ben ik niet zo happig om zoveel te balen als ik weet dat het proppen wordt. Zet je elites gewoon voorin, desnoods zonder maaltijd :).

    Afijn, we gaan het morgen weer zien!
     
    VinceG, beuse242, Snoepjes85 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Mooi aantal xp :)
     
  4. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
  5. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Dat weet hij inderdaad niet, en dat kun je hem, als hij nieuw in "het wereldje" is niet kwalijk nemen.

    @Godenzoon14 , ik vind je reactie ongepast en onnodig. Zéker dat laatste stukje.

    Als je continuiteit wil houden als community kun je maar beter eerst een warme douche uitdelen voor je een koude geeft. Maar ja, da's mijn mening ;-)
     
    Ambtenaruh, Godenzoon14 en Raymond01 vinden dit leuk.
  6. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ah, zeer leuke reactie, thanks voor het delen. Ik vind altijd, omdat ik zelf al werk, dat mijn vakantiedagen beperkt zijn (vooral als ik meerdere stops heb). Maar ik ben met je eens, voor mij begint het avontuur ook al snel vroeg. Eigenlijk al bij het inpakken en voorbereiden van het reis: waar ga ik heen, etc :)

    Heb je nog een tip voor mij welke website jij gebruikt? Ik gebruik google flights, want je kunt hier ook skyteam selecteren namelijk en het is overzichtelijk en snel.

    Ik ga vanuit dat je XP het snelst accumuleert op basis van afstand (afgereisd) en hoe meer stops, des te beter?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Goedemorgen @Vakantieman

    Je mag natuurlijk je eigen mening hebben, en mijn reactie was ook vrij scherp, maar als je weet hoeveel tijd ik (en andere mensen) hier inste(e)k(en), dan hoop ik dat je je voor kunt stellen dat het vrij frustrerend kan zijn als iemand zich hier registreert en de eerste post meteen iets komt “halen” met een hele specifieke vraag, terwijl regel #1 van “zo goedkoop en luxueus mogelijk vliegen” flexibiliteit is... Zoals gezegd, er zijn hier meer dan genoeg mensen bereid om te helpen en mee te denken maar helaas zien we vaak “one post wonders” die één vraag stellen en we vervolgens nooit meer terug zien...
     
    VinceG, Roberto, beuse242 en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. Pedro1989

    Pedro1989 Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    119
    Trofeepunten:
    33
    Google Flights is inderdaad erg overzichtelijk en snel. Ook zou je SkyScanner kunnen gebruiken. Voordat ik iets ga boeken, controleer ik ook nog altijd de prijs bij Momondo, deze vergelijkt ook de prijzen van een heleboel boekingssites (OTA's), en gek genoeg krijg ik via hen vaak de goedkoopste optie.

    Als je deze pagina doorleest, dan snap je al een stuk beter hoe het in elkaar zit hoeveel XP's je per reis kunt verdienen:
    https://www.flyingblue.nl/nl/programme

    De afstand tussen 2 steden kun je berekenen via GC Map: http://www.gcmap.com/
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Google Flights is top, een meer gebruiksvriendelijke schil van ITA Matrix, deze is soms echter wel nodig om de wat complexere itineraries te bouwen.

    XP het snelst accumuleren doe je door zoveel mogelijk stops in te bouwen en dan in europese businessclass te vliegen. Er is een chart verdeeld in “ranges” van hoe veel mijlen je vliegt die correspondeert met het aantal XP wat je zult verdienen, alle (internationale) vluchten binnen europa in business class zijn onder de 2000 mijl (op een paar bestemmingen na) en die leveren 15XP op, truc is dus om die paar bestemmingen te vinden die vanaf CDG (of AMS) net buiten die 2000 mijl liggen, bijvoorbeeld TLV en CAI, die leveren dan 24XP op in plaats van 15.
     
  10. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    @Pedro1989 & @Godenzoon14

    Bedankt ik denk dat ik het snap. Wel leuk die ITAmatrix software en dergelijke. Het puzzelen kan best grappig zijn. Net gekeken met google fights.

    Er is een vlucht van bijvoorbeeld van AMS->CDG->TLV voor 450 Euro retour. Economy kost je 370 Euro, dus tegen een kleine meerprijs heb je business class voor 450 Euro. Middels de website van flyingblues zeggen ze dat ik een medium + long 1 vlucht heb. Krijg ik nu dan 16 XP + 24 XP totaal? Of krijg ik 2x15XP en 2x24XP? (vanwege retourtje)
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2019
    lloydje33, Ambtenaruh en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  11. SoFly

    SoFly Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Je krijgt inderdaad 78 XP vanwege retourtje
     
  12. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Ik wilde een reactie plaatsen maar gezien de antwoorden van @Godenzoon14 en @Pedro1989 is dat niet meer nodig :D. Mocht je nog willen boeken bij KLM/AF kijk dan ook eens op de .de of .fr websites. Dit ivm de boekingskosten die je dan kan besparen. Verder kan ik mij helemaal vinden in hun beantwoording :cool:. Ik boek zelf meestal pas bij een OTA als het prijsverschil navenant is, anders vind het in 3x betalen via mn AMEX FB kaart soms handig om de uitgaven te spreiden.

    Zelf bv aan het kijken voor de zomer voor deze trip
    AMS-CDG-ARN (eco)
    ARN-AMS-BOS-BUF-BOS-AMS-ARN (in business)
    ARN-AMS (eco)

    Toch weer 117xp. We gaan ws 2 weken naar familie en dan scheelt dit toch weer 300-400 euro pp en een bak meer xp's (45 extra) ipv AMS-BUF in Business. Even nog aan het twijfelen over de connectie in BOS de eerste keer. 1.38 is erg kort voor immigration en terminalwissel (eerdere ervaring) in BOS op de heenweg. Rerouten via CDG en JFK/DTW is nog een optie al wil ik liever niet AF business in de 380 of 767. Of zie ik dat verkeerd mensen? En scheelt KLM huisjes ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2019
    Pedro1989 en Thijsk vinden dit leuk.
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Op airfrance.nl heb ik ook geen boekingskosten meer :)

    Persoonlijk heb ik niet echt moeite met business op de A380, hij is nagenoeg plat en de footwell is een stuk groter dan op de 777 en je hebt gigantisch veel opbergruimte als je aan het raam zit.
     
    Thijsk en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  14. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Het is uiteindelijk rerouten via JFK op de terugweg geworden, voor de eerste keer in de KLM 747 bovendek :p OP de heenweg gedeeltelijk Delta via CDG, scheelt weer extra uur overstaptijd :)
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  15. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Enige nadeel (althans, dat heb ik dan) is dat sommige KLM vluchten niet op de Airfrance website te vinden zijn. Is er nog een KLM website die geen boekingskosten vraagt?
     
  16. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    De Duitse in ieder geval niet.
     
    Flying doc en Thijsk vinden dit leuk.
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Welke vluchten/routes kun je op de Air France site niet vinden dan?
     
  18. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    FRA-AMS-MSP-DEN

    Via airfrance kan ik alleen maar vluchten vinden met max 1 overstap.
     
  19. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Heb je itamatrix + powertools al geprobeerd?
     
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Hmmm ik zie het net ja... Ook via ITA Matrix en powertools krijg je hem niet via de AF site...

    Ander vraagje @Thijsk boek je altijd basic economy of een ander tarief? Want via DL is hij wel te boeken, misschien ivm miles-earning een goede keuze...
     

Deel Deze Pagina