FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. joke_name

joke_name Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Wie gaat er eigenlijk wanneer de Billund run doen?

2. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Ik met @TimKL_90 14 september heen, en 16 september terug :)

Misschien wil ik die naar Kosice wel mee, alhoewel een dag of twee daar, mijn voorkeur heeft. Eens even rekenen straks :)

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  3. joke_name

joke_name Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    @Godenzoon14 Helaas ben ik helaas op vakantie.

Ik heb ook al aan een vriend van mij de Billund voorgelegd.

de Kosice kan alleen als ik daarnaast ook nog een andere vlucht maak.

Laten we even contact houden over de kosice run. Misschien inderdaad wel leuk om een dag over te doen

4. Trippel

Trippel Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Ik zal wellicht wat hoon over me heen krijgen, omdat dit wellicht een dommige vraag is... maar ik neem het risico toch.
    Zelf vond ik het ook fijn om Gold te zijn, en ik weet nog dat we ooit met collega's keken of we niet op het einde van het jaar nog een vluchtje moesten maken wat a. niet te veel geld kostte, b. veel take off's opleverde, en c. naar een leuke bestemming ging zodat we ook nog veel fun hadden.

Maar wat maakt Gold zo belangrijk dat je een vlucht gaat maken voor € 557, veel wachten op vliegvelden, met eventueel een tripje naar Kosice?
    Waartegen kun je die € 557 wegstrepen?

Ik ben oprecht benieuwd, en het is geenszins een kritiek in welke vorm dan ook.
    Want dit forum heeft me al een aantal zaken geleerd, waar ik - die toch heel wat gereisd heeft - nooit zo tegen aan gekeken had.

5. joke_name

joke_name Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    @Trippel

Voor mij is het heel simpel.
    1. Het is voor mij een overbruggingsjaar, ik ga volgend jaar weer veel vliegen (zoals het er nu naar uitziet). Dit jaar wat minder.
    2. Zo'n trip is natuurlijk ook fun.

Trippel vindt dit leuk.
  6. Trippel

Trippel Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Ik begrijp wat het resultaat is... dat je Gold wordt of blijft.
    Maar je betaalt ook flink voor dat resultaat, dus waar zit de 'grote' winst?

Los van dat het fun is (alhoewel ik wachten op een vliegveld zelden onder de categorie fun heb geschaard, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Zo struin ik in elk land WO2 locaties af)

7. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63

Moet ook nog 63 xp voor eind 2018, dus ik kijk wat er mogelijk is.

Zag net vanaf ams naar dub via cdg in business class voor € 427 voor 60 xp. Alles op 1 dag. Niet slecht voor een eerste poging, hoor graag betere deals natuurlijk...

Thanks alvast

8. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Gold heeft heel wat voordelen tov Silver. Het belangrijkste voordeel vind ik de wereldwijde loungetoegang. Zoals je zei, wachten op een vliegveld is niet leuk. Als je toegang tot de lounge hebt, is dat een stuk aangenamer. Zeker bij vertragingen denk ik altijd maar, dan neem ik nog een drankje.
    Priority bij security en boarding zijn ook aardige voordelen.
    Of de voordelen opwegen tegen de kosten is een persoonlijke afweging.

9. Trippel

Trippel Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Dat zijn natuurlijk zaken die reizen een stuk aangenamer maken en daar zal eenieder een keuze moeten maken wat je dat waard is.

Zijn er ook aanwijsbare financiële voordelen?
    Bijvoorbeeld dat je het geïnvesteerde geld in een run terugverdient doordat je door je status dusdanig veel extra miles spaart, dat een reward ticket van gelijke waarde of misschien zelfs hogere waarde tegen elkaar kunt wegstrepen?
    Lange niet al te duidelijke zin, maar ik bedoel dus dat als ik met een run € 500 uitgeef en ik kan hierdoor later € 500 besparen op een reward ticket, kan ik de kosten tegen elkaar wegstrepen. En zit ik bovendien met mijn luie reet in de lounge aan de jus d'orange.

10. Trippel

Trippel Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Welke bedoel je met 'deze' ?

11. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Zie hier de illustere prikkelende comments van @WorldTraveller ;). Je bent een aanwinst!

beuse242, Godenzoon14, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Eigenlijk alle europese tripjes met tussenstop in oa Parijs (400-500 euro, 60xp, nauwelijks mijlen).

Er zijn af en toe 'runs' waarbij je bijna betaald wordt om te vliegen, alhoewel minder dan vroeger. Ik heb het tripje richting Irkutsk ed gedaan. 55k FB mijlen verdient op een ticket van nog geen 700 piek. Daarbij nog eens 400 euro aan BB punten gekregen. Oh, en een hele goede paar weken met toffe bestemmingen.

Godenzoon14 en Carel1 vinden dit leuk.
  13. Trippel

Trippel Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    De runs kosten aardig wat geld.
    Dan is het goedkoper om van iemand die al FB Platinum is een status-deling te kopen.
    Waarschijnlijk krijg ik nu een nominatie in de categorie Open Deuren Intrappen.

Ik weet dat dit niet mag van AMEX en dat je het niet mag verhandelen op dit forum. Maar de runners (is dit een benaming in deze context?) zouden zichzelf heel wat wachten, geld en moeite besparen om een status te krijgen die ze met runs met veel heeeeeeeeel veel moeite zouden kunnen halen.

Of mis ik iets? (komt wel vaker voor)

14. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Zijn ook aantal nadelen aan zoals:
    -Als men het ontdekt zijn alle bij de partijen hun FB account kwijt.
    -Platinum verkregen via Amex telt niet voor P4L
    -Je moet je persoonlijke gegevens delen met de kaart houden (bijv. paspoort nummer of BSN). Moet je ook maar een wild vreemde mee willen vertrouwen.
    -Je bent ten alle tijden afhankelijk van de kaarthouder, dat deze de kaart niet opzegt etc.

Ambtenaruh en Carel1 vinden dit leuk.
  15. Trippel

Trippel Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Sommige zaken zijn te tackelen.
    - Je mag het delen met vrienden, dus dan moet FB aantonen dat je geen vrienden bent. Anders wordt het natuurlijk als je het van de daken schreeuwt.
    - Dat het niet voor Platinum for life telt, is niet zo belangrijk. Want als je Gold bent, telt het ook niet als Platinum for life.
    - Gegevens delen en ook nog vertrouwen dat iemand niet met een AMEX kaart als een wilde gaat shoppen, zijn inderdaad zeer grote nadelen. Het shoppen misschien nog wel meer. Al wil ik niet lullig doen over privacy en identiteitsfraude.
    - Je bent inderdaad afhankelijk van de grillen van de kaarthouder, maar als je maar een jaartje Platinum bent - wat je anders misschien nooit zal halen - is het al leuk.
    - Wat bedoel je met 'etc.'?

16. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Naast dat het vinden van iemand die even platinum aanbiedt niet heel simpel is, vergeet je even dat sommige mensen het ook gewoon heel leuk vinden om te doen. Een direct turn op bestemming vind ik ook wat dubieus, maar het kan hartstikke tof zijn via CDG naar een leuke bestemming te vliegen voor een weekendje. Veel mensen redden het misschien niet met normale/werk-vliegpatroon, en redden het op deze manier op een prima manier wel. Een belangrijke is inderdaad PFL, vgm zijn er ook niet bijzonder veel mensen die intensief runnen voor gold.

Ambtenaruh, Godenzoon14 en Carel1 vinden dit leuk.
  17. SjoerdDXB

SjoerdDXB Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Hi iedereen, ik heb me eindelijk maar eens officieel geregistreerd als member. Af en toe kijk ik naar de leuke XP-Runs die mensen hebben gevonden en hier droppen.
    Ik heb nog 48 XP's nodig voor Silver voor 31 dec. > wou kijken of ik dit met een run kon behalen en als ik het goed begrijp kan ik in 2019 dan 180 XP's behalen om te upgraden naar Gold dan :D

Los van dit forum, is er bijvoord een whatsapp (of telegram) groep waarin mensen XP-runs droppen? Of is dit iets om op te richten?
    Telegram is misschien preferred voor veel mensen omdat dit niet gelijk met nummer hoeft? Of killen we dan deze treat/dit forum, dat lijkt me ook niet de bedoeling natuurlijk ;)

Roberto en beuse242 vinden dit leuk.
  18. SjoerdDXB

SjoerdDXB Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3

Welke data/en luchthavens heb je gekozen dan? Ik heb 48 XP nodig voor eind v/h jaar.

19. SjoerdDXB

SjoerdDXB Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3

Even een misschien "domme" vraag maar ben nieuw met dit. Via de KLM site kan ik dit niet boeken. Dus ik neem aan dat ik, via die Google link, naar de Duitse Air France site moet om te boeken. Als ik dan mijn FB AMEX kaart gebruik, kan ik dan wel v/d Amex voordelen gebruik maken (zoals in 3 termijnen betalen van KLM tickets, extra miles etc)?

+ toevallig iemand een data tip om deze run nog voor het einde van 2018 te doen?

Thanks!

P.S. URL's moest ik verwijderen omdat ik die nog niet in berichten mag plaatsen.

Bijgevoegde bestanden:

• image.png
      image.png
      Bestandsgrootte:
      83 bytes
      Weergaven:
      31
  20. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Hm is die actief en wie is daarvan de beheerder?

Deel Deze Pagina