FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Hou wel even de situatie met AZ in de gaten. Zolang je bij Delta boekt zou je safe moeten zitten lijkt mij.
     
    beuse242, lloydje33 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  2. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    AZ houdt het toch nog aardig lang vol moet ik zeggen. Ik zou het nog wel aandurven in 2018.
     
  3. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Goed om te horen. Eigenlijk niet eens zo bij stil gestaan. Vandeweek reward tickets geboekt. Maar ik neem aan dat ik mijn miles terug krijg mocht AZ omvallen?
     
  4. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Je bent beschermd als je met enig ander programma dan Alitalia's eigen een reward hebt gekocht.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Met flyingblue miles gekocht. Dus dat zit wel snor!
     
  6. vincentkerstholt

    vincentkerstholt Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Wat ik mij even afvroeg, ik ben nu afgelopen week silver geworden.

    Moet ik nu 80 of 180xp binnen een jaar halen om gold te worden?
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Hi @vincentkerstholt en welkom op IF! Stel je nog even voor in het daarvoor bestemde topic aub.

    Het antwoord op je vraag is 180, je XP teller is met 100 afgenomen om naar Silver te gaan en nu moet je er 180 verzamelen voor Gold, en daarna eventueel nog eens 300 voor Platinum.
     
  8. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Kleine aanvullinkje: in jouw geval 280xp om van explorer in 1 jaar gold elite te worden :D
     
  9. Abesir

    Abesir Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    18
    Je moet nog 80 XP binnen halen. Mijn situatie: Ik ben het jaar begonnen met 0 XP. Op 1 april kreeg ik 56 XP voor mijn trips t/m 1 april. Op 9 mei heb ik 100 XP bereikt en mijn zilverstatus weer verlengd. Sinds vandaag heb ik 146 XP en na 3,5 trips (ik ben nu niet in NL) zal ik 180 XP hebben bereikt. Met een business class ticket via CDG (wat ik hier dankzij dit forum heb geleerd :) + upgrade Amex FB naar Plat zal ik het jaar eindigen met meer dan 300 XP dus met Plat status.
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2018
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Dit is niet correct, hij moet nog 180XP halen doordat hij na 1 april Silver is geworden.
     
  11. Abesir

    Abesir Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    18
    Hij is zilver geworden dus hij heeft al 100 XP. dus hij moet nog 80 XP binnenhalen en geen 280. Anders klopt mijn eigen situatie wat ik hierboven heb uitgelegd ook niet, Ik kan me niet voorstellen dat de KLM app mij niet de juiste info laat zien, of mis ik hier nog iets?
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Hij is Silver geworden door 100XP te halen, op dat moment reset de teller naar 0 en moet je 180XP halen om Gold te halen.

    Wat hierboven over 280XP wordt gezegd, heeft te maken dat als hij 280XP in 1 jaar haalt, hij in 1 jaar van Explorer>Silver>Gold gaat (100XP voor Silver + 180XP voor Gold).

    Wat betreft jouw eigen situatie, jij was waarschijnlijk voor 1 april al Silver dan, aangezien je aangeeft op 9 mei 100XP gehaald te hebben en daarmee je Silver status verlengd te hebben...

    Hier kun je exact lezen hoe het werkt:
    https://www.flyingblue.nl/nl/programme#level-up
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  13. Abesir

    Abesir Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    18
    Dank voor je reactie. Ik ben vroeger in een jaar met 30 boardings, van ivory naar zilver (toen 15 boardings) en vervolgens goud geworden. Het logica van resetten enz snap ik niet. Als ik de oude situatie vergelijk met nu: vroeger met 30 boardings haalde je goud, nu zijn er 36 geworden. (Alleen europese vluchten)
    Op deze manier als ik straks goud wordt, moet ik dan niet 120 xp erbij te harken om plat te worden?
    Dank alvast voor je reactie.
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Even om alles om een rijtje te hebben:

    Je bent nu Zilver? Als je dan Goud wordt op moment dat je 180XP (idd 36 segmenten die 5XP waard zijn ipv 30 segmenten voor 1 april), dan moet je niet 120XP halen, maar 300XP om naar Platinum te gaan, nog eens 60 segmenten/boardings (intra-europa).

    Om van geen status naar Platinum te gaan, is 580XP nodig (Zilver 100XP + Gold 180XP + Platinum 300XP).

    Ben je straks Goud, hoef je "slechts" 180XP te halen om het te vernieuwen, haal je er bijvoorbeeld 240XP dan heb je voor het volgende jaar Goud binnen, maar begin je op 60XP (het surplus boven de 180XP die wordt "afgeschreven" voor het volgende jaar Goud).
     
    Abesir vindt dit leuk.
  15. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Als je goud wordt worden er 180XP weg gehald. Dan begin je weer met XP spaaren tot 300XP en dan ben je Platinum en woorden weer 300XP van je account weg gehalt.

    Dus, als je in januari begint bij FB en tot december Platium wilt berijken, moet je dus in total 580! XPs sparen. Dat is een hoop XPs. Maar je moet dat niet binnen een jaar doen. Je heb altijd weer 12 maanden tijd voor de herkwalifikatie.
     
    Abesir vindt dit leuk.
  16. Abesir

    Abesir Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    18
    Dank voor jullie reacties, ik zal in augustus, zodra ik goud ben geworden, een screenshot laten zien van mijn level progress.. Ik ben echt benieuwd of ik dan 300 XP moet binnenhalen om Plat te worden. (Resume: ik geloof jullie wel maar ik wil het ook met mn eigen ogen zien :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • XP.png
      XP.png
      Bestandsgrootte:
      50,4 KB
      Weergaven:
      34
    Daeni en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Als je je er maar vast op instelt, dat je straks niet teleurgesteld bent ;)
     
    Daeni vindt dit leuk.
  18. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb het zo begrepen: Je krijgt bij de level upgrade een aftrek van 180 xp. Ik was op 1 januari Gold en inmiddels 263 XP, dus bij verlengen van je status gelukkig geen aftrek.
     
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Ook jij zal op 31-12 180XP aftrek krijgen voor gold in 2019, alleen jij zult (mits je dit jaar niet meer vliegt) starten met 263-180=83XP

    Mocht je dit jaar nog 300XP halen zal de teller naar 0 gereset worden en heb je vanaf dat moment 1 jaar om weer 300XP te halen en te herkwalificeren, haal je dit niet, zul je terug gezet worden naar Gold.

    Trouwens; welkom op IF @dvanurk , stel jezelf nog even voor in het daarvoor bestemde topic aub
     
  20. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    @Godenzoon14 Maar even voorgesteld inderdaad.

    Ik heb mijn XP van Amex nog tegoed dus Platinum zal ik wel halen. Stel 1 Augustus Platinum dan heb ik dus van 1-8 tot 31-7-2019 de tijd heb om 300 XP punten te halen? Ik vrees dat ik dat niet ga redden, dus dan zou ik 1-8-2019 terug ga naar Gold en van 1-8-2019 tot 31-7-2020 de tijd heb om 180 XP te halen?

    Ik ga veranderen van werkkring, dus vandaar minder vluchten. In dat kader is het wellicht leuk om in 2019 een Mileage run te doen.. Vooral in BC tikt dat hard aan.
     
    Daeni en Godenzoon14 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina