FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Die 60XP van de Amex plat upgrade kost je €600, dan kun je “beter” een intra-europa business ticket boeken, bijv. €440 AMS-CDG-BCN v.v. Dan heb je ook nog een leuke stedentrip, als je kosten van hotel etc erbij optelt kom je wel op meer dan €600 uit, maar de ervaring is naar mijn mening ook wat waard. Zelf zit ik er wel aan te denken om volgend jaar wellicht naar Amex Plat te upgraden voor de XP’s en de 1,5mile per euro spend, aangezien ik dan (denk ik) niet genoeg tijd heb om nog veel meer runs/tripjes te doen

Abesir vindt dit leuk.
  2. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Dit jaar is de kaart toevallig makkelijk terug verdiend. Schade gehad aan een huurauto en een keer aanspraak moeten maken op de annuleringsverzekering.

Je zou het bijna als lucratief kunnen bestempelen, maar dat is een heel ander verhaal.

Abesir, Godenzoon14 en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dat is op zich wel waar, ik zal me eens verdiepen in het verschil tussen de verzekeringen, ik ga het komende jaar best vaak weg, wel lekker als alles goed verzekerd is dan.

4. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Kun je me toevallig laten zien waar de voorwaarden voor huur auto’s staan want dan wordt het zeker luceratief.

5. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Wij hebben vorig jaar de Amex plat genomen. Wist dat we een aantal x een auto zouden huren. En dan PF2 erbij en levelmiles/XP’s was het voor ons de moeite waard. Heb je meer dan 1 partnerkaart, krijgen die wel de goldcard, maar de Plat verzekering. Ook die hebben mooi kosten bespaard op de autoverzekering. Al met al goed gebruik van gemaakt.

7. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    De partnerkaarten hebben geen autoverzekering toch?

8. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Volgens de voorwaarden wel.

A9DB5098-DD98-485A-BC19-2EAEA10C94F7.png

9. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb mijn auto de deur uit gedaan en huur daarom vrij veel een auto en dan tikt het eigen risico afkopen behoorlijk aan. Ik heb overigens pas wel een aparte verzekering afgesloten om die reden. De Amex kaart verzekert alleen als het een "reis" is (daar kom je altijd achter op het moment van claimen). Ik had toevallig/gelukkig een overnachting in dezelfde periode, dus dat scheelde mij 700 euro.

Laatst bewerkt: 29 jun 2018
    lloydje33 vindt dit leuk.
  10. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Helaas wordt AmEx bij veel autoverhuurbedrijven niet geaccepteerd. Meestal alleen bij die dure zoals Hertz enzo. Dan heb je nog niets aan die huurautoverzekering.

11. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb de laatste keren vergeleken met diverse maatschappijen, maar door skippen van verzekeringen toch echt goedkoop bij Avis gehuurd.

12. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Dan vraag ik mij af welke autoverhuurbedrijven je gebruikt, want de gebruikelijke grote bedrijven als hertz, sixt, national/alamo/enterprise, avis en europcar allemaal wel. In europa zou ik eerlijk gezegd niet eens bij een andere maatschappij willen huren dan deze.

Daeni en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Juist weer eens naar auto's in Praag gekregen en zoals de afgelopen paar jaren, zijn deze alle meer dan dubbel zo duur dan lokale partijen, zoals Rentplus. Voor dat verschil Preferred of Gold Plus voordelen en FB miles. Altijd hele goede service gehad van Rentplus.

MVA20 vindt dit leuk.
  14. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Goedemorgen, het gaat hier alweer een tijdje over huurauto's en ik probeer weer even terug on topic te komen :). Heeft iemand nog een goede tip voor een XP run eind september - begin oktober voor mij en mijn zoon? We wilden graag naar FCO via CDG maar die krijg ik niet tegen een lekker tarief. Ben benieuwd!

Flying doc vindt dit leuk.
  15. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Hi,

Weekend van 6 okt van AMS via CDG naar FCO voor EUR 194 pp met 1 overnachting. Wel hele lange layovers in CDG.
    Succes!

beuse242 vindt dit leuk.
  16. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Had ook even gekeken, hoe lang wil je gaan? In Economy idd round de €200. Zie ook business return voor rond de €400. Als je XP wilt is dat misch beter?

beuse242 vindt dit leuk.
  17. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    15/17-9 heen direct en terug wel met overstap 143,-

5D50AE1C-3774-47AE-8A57-068FB7CCA028.jpeg

beuse242 vindt dit leuk.
  18. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    In principe vrijdagavond tot en met zondag einde van de middag (business ivm XP inderdaad).

19. jpfr

jpfr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    43
  20. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Goede deal idd en met leuke layovers in Rome!

Te boeken via Delta boekingsklasse D, verdient ook nog eens 200% miles als je bij Flying Blue crediteert.

Laatst bewerkt: 4 jul 2018
    beuse242, Carel1, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina