FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    577
    Trofeepunten:
    123
    Ik probeer eind dit jaar naar kaapstad te gaan. Bijna niks te vinden onder de 1000 euro, economy!!
     
    deniaL vindt dit leuk.
  2. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Als mijn geplande reizen doorgaan dan kom ik dit jaar in de buurt van ultimate, dit is de laatste kans om dan direct 2 jaar ulti te zijn dus zeker interessant om een KRK run te doen. Dat is toch leuker dan SAF bijkopen om UXP’s te sprokkelen.
     
    Ruut en Mark020 vinden dit leuk.
  3. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Die run wordt toch meestal in buisness gedaan en daarmee zelfs explorers die beginnen ook in de lounge kunnen komen?
     
    Mark020, Just_In_Time en Elgertje vinden dit leuk.
  4. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
  5. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb even gekeken t/m maart 2024 voor een DUS-KRK run. Normaal voor ongeveer 500 euro (EBC), heen en weer met 90 XP als resultaat. Inmiddels ruim over de 700 euro...
     
    michiel1, Ready2Board en Ali vinden dit leuk.
  6. Ali

    Ali Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Denk je dat de baseline prijzen omhoog zijn gegaan?
    Ik weet niet zo goed hoe ik kan tracken waar de prijsverhoging in zit: fare of belastingen?
     
  7. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Geen idee. Ik weet wel dat het bijna een verhoging van 50 % is... Je kunt de oude prijzen wel vinden, maar dan heb je maar 2 transfers in plaats van 4. Dat scheelt je dus 30 XP, dus daar schiet je dan niets mee op.
     
  8. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Dat denk ik wel. Ticketprijzen zijn gemiddeld 25% gestegen.
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Zeker ticketprijzen met een directe vlucht uit Amsterdam zijn gestegen in prijs. Aan de andere kant zie je dat in bijvoorbeeld de wintermaanden vluchten met een tussenstop in Parijs wel interessant geprijsd zijn en dat de extra milieubelasting ten koste gaat van de kale ticketprijs.

    Maar aan prijstelling is geen pijl te trekken, nu weet ik dat ik in de wintermaanden elke maand 1 of 2 keer naar Istanbul moet, en waar ik al 3 vluchten ongeveer 4 weken heb vastgelegd, zijn er nu opeens tarieven van 800-900 euro, oftewel men wil ze niet verkopen wat mij verteld dat ik nog wel eens wat 'schema aanpassingen' kan verwachten. Maar ik zorg altijd wel dat dat in mijn voordeel uitpakt.
     
  10. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik zie de laatste tijd uberhaupt niet meer de waarde van de runs. Vroeger kon je nog wel is routes met 5-6 euro per xp vinden, op het moment is alles duurder dan 10 per xp. En om dat te doen is me het niet waard, ik kan makkelijker SAF kopen.
     
  11. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ben je ook netto minder geld en tijd aan kwijt, want

    - geen reiskosten naar schiphol
    - geen reiskosten naar huis vanaf schiphol
    - soms heb je overnachtingskosten
    - van en naar hotel-vliegveld transfers
    - kosten voor eten en drinken
    - niet te vergeten je tijd, dat kost ook wat. Dat vergeten hier een aantal soms...

    Ben het eens dat als het duurder is dan €6/xp, liever gewoon de xp's kan kopen in plaats van vliegen.

    Als je alles incalculeert is saf niet een slechte optie als je toch xp runs zou doen die even veel kosten of zelfs duurder kunnen zijn dan saf.
     
  12. Ali

    Ali Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Snap ik. Is er tegenwoordig een tool te vinden waarin de kosten en de opbrengsten van SAF te berekenen zijn? Of hanteert iedereen de "1xp per 10 euro" regel?
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Dat is idd de tool, waarbij de laatste 10 euro naar boven wordt afgerond. Probleem is alleen als je en herbebossing en SAF aanschaft, dan weet je nl niet welk deel voor wat is en kan je dus ook niet berekenen hoeveel XP je krijgt.
     
    Ali vindt dit leuk.
  14. EDUARDUS

    EDUARDUS Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hi JvD! Ik zoek deze run, maar zie het niet! Kan je me helpen?
     
  15. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Deze vlucht heb ik ook gemaakt in het verleden, meestal pak ik dezelfde vlucht terug als dat ik aankom. Vanwege de korte overstaptijd laat KLM/AF deze vlucht niet zien, maar dan moet je bellen voor deze vluchten als je ze wil boeken. Kijk maar een week later dan zie je een retourvlucht 45 minuten later dan je aankomt in BCN met overstap CDG naar AMS.

    Je blijft aan de airside kant dus geen security checks meer.

    Succes!
     
  16. Ali

    Ali Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Een quick check op ita matrix laat zien dat de same-day business class AMS-CDG-BCN-CDG-AMS vluchten 808 piek kosten. Vrijwel allemaal met departure op zaterdag.
    route: AMS-BCN
    met routingcode: CDG
    met extention: alliance skyteam
     
  17. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Ja het is echt hopeloos de laatste tijd bij de vluchten in EBC. KLM gebruikt prijs om de vraag te drukken aangezien ze capaciteitsproblemen hebben. Nog even en wbc is net zo duur als ebc.
     
  18. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Met beetje zoeken kan je nog best een milage run vinden.

    Bijv: VLC - AMS - BOD - AMS - VLC (60XP) voor ~460 euro via OTA / Google Flights. Volledig met KLM.
     
    lloydje33, Amsterdam, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Prijs is goed. Maar:
    - komt nog retour ams-vlc bij.
    - komt nog overnachting bij
    - geen same day return zoals ams-cdg-bcn.
     
  20. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb 2 jaar geleden 3x die KRK-run gedaan, sowieso omdat ik KRK leuk vind om te vertoeven. Als ik in NL ben doe ik graag met die run mee ( heb zelf toegang tot de lounges).
     
    Mark020 en beuse242 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina