FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het was sarcastisch bedoeld, want het kost mij nu allemaal een stuk meer tijd. Want nu kost een trip mij 4 of 5 overnachtingen waar het vroegâh in 1 of 2 overnachtingen kon.
    De afgelopen maand april heb ik de laatste 3 weken maar 2 x 30 en 1 x 46 uur in mijn huis doorgebracht, dat is echt teveel van het goede.
     
    westi vindt dit leuk.
  2. Peterr82

    Peterr82 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Hallo,

    Zijn er nog leuke runs in Biz beschikbaar in laatste gedeelte van dit jaar?
    (SEPT t/m DEC)
    Ik kan ze zo 1,2,3 niet vinden.

    Ik hoor het graag.

    Gr
    Peter
     
  3. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Welke heb je al onderzocht? Europa of verder weg? Wat is je budget? Welke maatschappij/alliantie? Iets meer voorinformatie is voor iedereen prettig. We zijn geen reisbureau ;-)
     
    VinceG, Ready2Board, Ambtenaruh en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Peterr82

    Peterr82 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Het gaat om FB en budget is pp 400 a 500. EU lijkt mij meer kans op XP punten.
     
  5. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    Wil je vertrekken vanaf AMS, of mag bijvoorbeeld DUS ook? Gaat het puur om het vliegen of wil je ook een of meerdere overnachtingen met wellicht een voorkeur voor een bepaald land? Beetje spelen met google flights geeft al snel een paar mogelijkheden onder de 500 pp:
    upload_2022-5-12_20-35-26.png
    upload_2022-5-12_20-36-49.png
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Hier in het topic worden al vele suggesties gedaan, waaronder de bekende KRK run en AMS-CDG-BCN. Zelf doe ik binnenkort BLL-AMS-CDG-FLR vv incl. positionering AMS-BLL voor uit m'n hoofd 154XP.

    Had je die al bekeken voor jouw data? Let wel dat voor jouw periode waarschijnlijk geen XP bonus meer geldt, want de 1,5x XP actie geldt tot en met eind juni en er is vooralsnog geen bericht dat de actie verlengd wordt (en gezien de aanhoudende drukte op Schiphol lijkt dat ook niet erg waarschijnlijk)
     
  7. Peterr82

    Peterr82 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    DUS is inderdaad ook een optie.
     
  8. Peterr82

    Peterr82 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Is deze run in het weekend of doordeweeks?
    En hoe heb je deze precies samengesteld? Op de KLM site kan je niet zoveel routes (overstappen) doen.
     
  9. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Google Flights is je vriend (of als je wat meer geavanceerd wilt: de ITA Matrix, de engine achter Google Flights).
    Overigens is dit kennis die ik allemaal hier op het forum heb opgedaan. De threads zijn een goudmijn als je wat tijd wilt investeren. Zeker met jouw signature een must ;-)
     
    Ready2Board, Javadest, Ambtenaruh en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Okeww

    Okeww Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    BCN-MEX-GRU-MEX-BCN met AM in business krijg je denk ik nog het meest voor je geld maar kost je ook nog wel 4 of 5 dagen
     
  11. vlieger76

    vlieger76 Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Beetje dit forum gevolgd en ik kom ook nog 40xp te kort om gold te blijven. Normaal haal ik het wel, maar zakelijk vlieg ik (nog) niet. Maar het idee sky priority te verliezen vind ik wel erg jammer. Dus toch maar een soort Miles run. Heb vrienden in krakow en madrid en kan een paar dagen die kan op. Alleen madrid lijkt interessant voor een run. Ik kom op de volgende vluchten uit: Ams-CDG-MAD-CDG-AMS 8-12 juni. 570 euro en volgen mij 60+30 = 90 XP. Met AF-KLM. Air Europa is veel leuker met 787 voor 375€ maar dat levert maar 30 XP op.
    Blijft veel geld. Maar ik kan niets goedkopers vinden.

    https://www.google.com/travel/fligh...ZVamdjY0luUEF3PT0SBggBEAAYAA&hl=nl&authuser=1
     
  12. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    In business krijg je 15 XP + 50% bonus naar boven afgerond = 8 XP (23 XP per segment), dus totaal 92 XP.

    Toevallig voor iemand AirEuropa geboekt en de trip in de 787 levert haar door de bookingclass helemaal geen XP op (en dat zie je pas na betalen).
     
  13. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Als vertrek vanaf DUS geen probleem is kun je rond dezelfde datums voor minder naar Krakau en dit levert je DUS-CDG-AMS-KRK-CDG-DUS =5*23 met de huidige bonus =115XP
    upload_2022-5-13_22-2-43.png
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Op de flying blue site staan ook welke vluchtnummers er in aanmerking komen voor XP.
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Tot een paar maanden terug was het altijd goedkoper om via CDG te vliegen. Helaas hebben ze dit veranderd en is het tegenwoordig goedkoper om direct te vliegen. Goed voor het milieu maar niet niet voor ons, XP verzamelaars... ;)
     
  16. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Naar Madrid is het overdag meestal nog voordeliger om via CDG te vliegen in business.
     
  17. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag weer een dagrun. AMS-CDG-BER vv.
    In 5 minuten door de security via privium. Stond in mijn eentje bij een scan die net open ging voor privium klanten. Nog nooit zo snel op Schiphol door de security gegaan
     
    Ready2Board en ppt vinden dit leuk.
  18. HanH

    HanH Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik ben voornemens binnenkort een XP run (1 dag) naar Oslo te doen: DUS - > CDG -> AMS -> TRF -> AMS -> DUS in BC.

    Weet iemand of het mogelijk is om met hetzelfde vliegtuig weer terug te vliegen op TRF, KL1217 heen en KL1218 terug?

    Ik ga er vanuit dat ik de boardingpasses al wel heb bij aanvang van de run.
     
  19. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    122
    Trofeepunten:
    33
    Ik doe binnenkort haj-cdg-ams-lba en lba-ams-cdg-dus. Weet iemand of er fast track security is op haj? Of dat ook voor skypriority geldt? Kan het niet vinden.
     
  20. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Laatst bewerkt: 18 mei 2022

Deel Deze Pagina