FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb vorige week een run geannuleerd en het betaalde bedrag terug gevraagd, tot nu toe niks ontvangen, een paar maanden geleden had ik het binnen een dag terug. Na een telefoontje met de PSL helpdesk werd ik ervan op de hoogte gesteld dat het 4 weken kan duren. Ervaren jullie dit ook?

2. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Het lijkt erop dat de strategie anders is geworden (iig in BC)... waar je voorheen met een directe vlucht altijd duurder uit was en minder XP verdiende (bv directe vlucht € 800,- +, en via CDG €500 of minder), KLM nu de directe vluchten flink verlaagd heeft in prijs, terwijl de "run" duurder is geworden...

Al met al een logische stap denk ik.... ben nu blij dat ik m'n XP's binnen heb :p

WHM en Urbanjazz vinden dit leuk.
  3. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Zaterdag nog ff AMS-CDG-Milaan retour in BC voor 90 xp.

4. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Wacht al zo’n 2 tot 3 weken op een voucher van KLM. Bij Air France had ik ‘m pas geleden binnen 3 dagen binnen. Kan me voorstellen dat wanneer er bij vouchers vertraging is dat het dan bij restitutie ook wat langer duurt allemaal.

5. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ligt er denk ik ook aan hoe ermee betaald is.

Ik heb 3 vluchten naar Kyiv moeten annuleren, of eigenlijk, dat heeft KLM al voor mij gedaan. Voor de vlucht van 18 maart wacht ik nog steeds op een voucher, die is namelijk betaald met een Air France voucher.
    De andere vluchten heb ik afgelopen donderdag geannuleerd, en 15 minuten later had ik de 2 vouchers binnen, 30 minuten later waren er al vervangende vluchten geboekt met die vouchers. Die waren met KLM vouchers en Euro's betaald.

Dan kan de PA lijn dus echt direct schakelen, zodra Air France dat moet doen zijn ze kennelijk ook overgeleverd aan een wachtrij.

Voor mij op zich niet zo'n probleem, die voucher komt wel, en ik vlieg genoeg, maar om het overzichtelijk te houden had ik de vervangende trip naar Budapest toch graag met die voucher geboekt in plaats van weer een nieuwe 'investering' te moeten doen.

6. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Bij mij was het juist net andersom. Die met de Air France voucher en euro’s betaald was had ik snel weer een nieuwe voucher van binnen (van Air France). Het KLM ticket was met een KLM voucher en euro’s betaald en KLM heeft daarvan nog geen nieuwe voucher uitgegeven tot op heden.

EDIT: 4 uur na deze post de voucher ontvangen :)

Laatst bewerkt: 17 mrt 2022
    Ozzietukker vindt dit leuk.
  7. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Wil je graag naar ARN of maakt het niet uit? Ik vind dit soort fares nog wel naar andere steden bijv. CPH op 23 April.

Kijk verder graag met je mee, stuur vooral PM als je wat tips wilt.

upload_2022-3-17_10-34-13.png

Pedro1989, WHM, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Vind dit tarief netjes. In juni 2021 kocht ik eenzelfde constructie (AFKL AMS > CDG > CPH) voor augustus 2021 voor € 474.

9. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Het grappige is, ik ook.. Straks lezen ze mee..

Ruut, Carel1 en BartF vinden dit leuk.
  10. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik moet naar Milaan en had al een terugvlucht staan. Nu enkeltje geboekt voor 290,- over Parijs in Business. Tot voor kort waren enkeltjes in economy al onbetaalbaar bij KLM/AF, maar dat lijkt veranderd.

Overigens niet om de XP (heb er nog 1000+ staan), maar meer om de A220 :)

Javadest, lloydje33, Ambtenaruh en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Weet iemand nog een leuke same-day return vanuit AMS via CDG voor later dit jaar. Ik vlieg wel eens same-day via parijs naar Barcelona of Milaan maar wellicht zijn er nog andere opties om in BC 60xp te pakken voor mibder dan 500 euro?
    Barcelona en Milaan heb ik nu wel gezien (de luchthavens dan)

12. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Als je dit vaker doet, zou mijn voorkeur uitgaan naar een trip buiten de EU, ipv 2 of 3x per jaar heen en weer op een dag. Kost 1x een paar dagen, maar is zoveel meer waarde ook wat je ervoor terugkrijgt vwb de J ervaring.

Ruut, Daeni en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  13. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Same day is toch zonde :) Je kan voor 500,- over CDG wel op meer plekken komen als je 1 nachtje blijft. Dat is dit half jaar nog 90XP. Heb je er nog wat aan.

Same Day Londen lukt nog wel voor ~520,-

14. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Dan gaat het die worden. 45 xp is ook mooi.

15. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb 7 mei en geheel juni als zaterdagen beschikbaar. Bestemming maakt niet zoveel uit als het maar een gunstige €/xp verhouding heeft, jouw voorbeelden zijn prima!

ik moet gewoon meer bestemmingen proberen qua prijs uitvogelen dan moet het lukken en anders kom ik weer in de lucht voor de nodige tips & tricks. Dank voor je aanbod!

Miya vindt dit leuk.
  16. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    W-tje toch :p

gewoon even google.nl/flights, AMS als vertrekpunt, Carrier Skyteam en specifieke data invullen, klik op het kaartje en voila, je ziet de verschillende bestemmingen en prijzen

Bijgevoegde bestanden:

theflyingrobman en WHM vinden dit leuk.
  17. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Ik was toen bezig met KLM/AF website maar de prijzen hoger dan normaal, het was meer een check of ik de goede stap had genomen in de boekingen opzoeken.
    Maar deze kende ik nog niet, thanks!

18. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Door wat onverwachte trips kom ik toch dichter bij FB Gold verlengen dan ik dacht. Ik ga 40 punten tekort komen op 30 juni en daar wil ik best wel een run voor doen. Heb al goed op Google gezocht maar vind het nogal een prijzige grap, KKR en CPH zie ik voor rond de 500-600 Euro vanuit DUS dus dat lukt wel. Ik heb enkel een business class retour nodig maar zelfs voor AMS-DUS zie ik weekend prijzen >700 Euro, dat gaat nergens meer over.

Iemand nog een leuke tip voor 40 XP's? Alvast bedankt!

19. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Air France kortings pas. 40 XP.

Escape en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  20. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Dank je, interessant!

Ik zie daar zo geen Xp's bij, heb je misschien een linkje?

Deel Deze Pagina