FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    7 runs zullen minimaal 3500 euro gekost hebben. Dat moet je wegschrijven als kosten voor je hobby, het woord investering is niet echt van toepassing, meer een spaarrekening. En dan heb je "geluk" als die 3500 op je spaarrekening euro's waren 6 jaar geleden en minder geluk als het liras waren, want Turkije heeft z'n spaarprogramma iets aangepast in de tussentijd.
     
    MRB, Roberto, Timo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Ja ik snap het, het is een afweging omdat je nu bij Finnair Platinum (en Oneworld Emerald met 1st class lounge access) kunt kopen voor €2500 voor 2 jaar. Daarna softlanding naar Gold (Oneworld Sapphire) Dus 3 jaar elite status met 1st class lounge/business lounge access.
    Tevens krijg je ook gratis upgrades short haul en long haul met die status. En je houdt nog flink aantal punten over om vluchten te boeken...
    We hebben allemaal dezelfde hobby maar kosten/baten analyse maken om iedereen verder te helpen helpt op zijn tijd !
     
  3. Pim

    Pim Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    ongeveer 3500 euro inderdaad en ja het is hobby, ik vond het heerlijk om midden in deze pandemie ellende in het vliegtuig te zitten en te vliegen.

    2500 euro uitgeven voor een status vindt ik dan weer duur als je niet naar platinum for life toewerkt
     
    theflyingrobman en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  4. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Wat is op dit moment de beste one-day XP-run? Is dat nog altijd op zaterdag een AMS-CDG-BCN-CDG-AMS in Business (voor 473 Euro) met 92 XP? Of zijn er nog betere opties?

    Voor 2 dagen zie ik de DUS-CDG-AMS-KRK v.v. route ook nog onder de 500 Euro. 138 XP.

    Dank!
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2022
  5. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    He? Heb ik goed begrepen dat de verdubbelaar weg is gehaald en we nu 4XP krijgen per eco segment ipv 5? En voor BC 12 ipv 15? R.I.P. platinum for life…

    update: hm volgens de XP Calculator is een segment AMS OSL nog steeds 5XP. Misschien is de KLM app gewoon niet akkuraat. In ieder geval jammer van het wegvallen van de verdubbelaar want juist nu is het moeilijk om te reizen
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2022
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Het is in H1 2022 1,5X, afgerond naar boven.

    eco is 8, business is 23 (binnen europa)
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  7. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Ben ook benieuwd naar ideeën om in H1 2022 nog een run te doen, dus feedback is appreciated :)
     
  8. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    DUS CDG AMS KRK voor onder de 500 euro lijkt me nog steeds een goede deal, zo als al eens hierboven gezegd
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  9. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Yes, zo heb ik hem ook geboekt. 138 XP. Nog 60 XP van van de plat kaart, 2 tripjes USA, 1 x Dubai en vast wel weer zakelijk vliegen vanaf de lente. Volgend jaar dus sws weer Plat.
     
  10. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Net via skyscanner gezocht maar van mrt-mei is er op zaterdag geen trip mogelijk. En op vrijdagen komt ik uit op 784 euro als de min. Kijk ik verkeerd of is er een andere run aan te raden? Ik start bij voorkeur vanuit AMS.
    Untitled.png
     
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Het beste is de data in Google Flights in te voeren en dan als bestemming Europa kiezen. Dan zie je meteen alle mogelijkheden voor die dagen.
     
    beuse242 en SanderDekker vinden dit leuk.
  12. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Sta op het punt de KRK trip te boeken. Of heeft er iemand nog iets beters gevonden?
     
  13. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Vind gek dat er niet veel mensen iets meer uit de comfort zone gaan en massa's mijlen sprokkelen bij het spenderen aan geld voor mileage runs. Ik begrijp dat er restricties zijn vanwege covid maar zelfs daarvoor zie je vaak mensen wat runs doen waar je vanwege spend-based mileage earnings amper mijlen aan overhoudt.

    Zo is er bijvoorbeeld BCN-MAD-MEX-GRU die je 144 XP geeft met AM aan €1100 en dan hebben we het nog niet gehad over de ruwe schatting van 30k mijlen die je erbij verdient.

    Andere voorbeelden zijn
    ATH-JED-KUL/CGK/MNL aan €700 met SV geeft je dan 90 XP of zelfs 102 XP voor MNL (als die route nog is) en ook boven de 30k mijlen.

    We hebben hier status dus krijg je nog eens pak extra mijlen. Plats krijgen 250% voor SV business class vluchten en 225% voor AM business class vluchten. Je totale earnings voor één van deze bovengenoemde vluchten kan tot 60K mijlen oplopen. PS: Filipijnen gaat binnenkort terug open.
     
    Pedro1989, TimKL_90, MRB en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. kprr

    kprr Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Zelf vlieg ik naar Tbilisi via CDG voor 118XP en plak er meteen een vakantie in Georgië aan vast. Ticket is zo'n €570.
     
    Carel1, stefan_vdb, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Netjes, die ga ik ook eens bekijken!

    Heb nu zelf de KRK trip geboekt, 138 XP voor €502. Ben er nog nooit geweest dus blijf gelijk weekendje hangen.
     
    theflyingrobman, beuse242, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Ben deze dagen aan het kijken voor een dagretour bestemming binnen Europa voor de maand mei en juni.

    Het lijkt erop dat KLM deze dagretour flink qua prijs hebben opgevoerd of betere bezetting door boekingen. Retour AMS-CDG-ARN zelfs oplopend tot € 3,600. 3 legs waren o-klasse en bij betaling schoot de boeking naar een hogere klasse.

    Lopen jullie hier ook tegen aan? Of hebben jullie nog tips? Dank
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Boek twee overlappende reizen.
    AMS-CDG-ARN (boeking 1) ARN-CDG-AMS (boeking 2)
    AMS-CDG-ARN (boeking 2) ARN-CDG-AMS (boeking 1)

    Snap je 'm?
     
    coenvh vindt dit leuk.
  18. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Valt mij vooral op dat die vluchten naar Parijs vanuit Amsterdam zo achterlijk duur zijn. Ook naar Nice en Marseille trouwens. Soms 800 tot 1000 Euro. Als je ze dan met punten boekt gaat het om 12.000 Miles (retour) + 70 Euro. Dit ligt toch totaal uit verhouding?
     
  19. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63

    Ook in dat geval zijn de tickets niet goedkoop
     
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Zijn idd wat duurder dan dat je normaal gesproken ziet. Wat me opvalt is dat direct met KLM goedkoper is dan met overstap via CDG, wat normaal gesproken altijd goedkoper is dan direct.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina