Einde van het jaar: Gaat er nog iemand op statusrun?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Sanne von Kriegenbergh, 11 okt 2016.

  1. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik weet dat FB Silver niets voorstelt, maar ik zie het meer als twee leuke weekendjes in een ander land dan Nederland dan een segmentrun.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Dat is altijd leuk natuurlijk! Als je het kort wilt houden zijn er denk ik ook genoeg trips te vinden waar je in één weekend 4 segmenten kunt verzamelen. Maar twee tripjes weg zijn natuurlijk altijd leuk.
     
    Lionell en cannondalecaad vinden dit leuk.
  3. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Mijn eindejaars overzicht:
    • Ik heb me recentelijk gekwalificeerd voor Le Club Accor Platinum.
    • FlyingBlue Platinum ga ik op zowel segmenten als miles ook weer gewoon verlengen.
    • HHonors Gold heb ik vorig jaar gematcht door LCAH Gold, waar ik zeer gretig gebruik van heb gemaakt. Ik ga denk ik alleen niet herkwalificeren, en eerlijk gezegd ook geen zin om moeite voor te doen. Ik kan volgend jaar altijd proberen (met een nieuw account) LCAH Platinum naar Diamond te matchen, en zo niet kan ik voor $400 altijd een FoundersCard nemen, welke ook met HH Gold komt. Path of least resistance (en tijd!) :).
    • Heb nog steeds in m'n achterhoofd het idee om wellicht BAEC run te doen, maar vanuit AMS en voor zakelijke reizen val ik toch heel vaak terug op SkyTeam. Aan de andere kant staat Qatar in J nog wel steeds op de wishllist, waar vaak genoeg goede fares van voorbij komen.
    Ik ga/hoef me dus in ieder geval niet in gekke bochten te wringen dit jaar om een status vast te houden!
     
  4. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Begin december wordt m'n huis opgeleverd, heb wel andere dingen aan m'n hoofd dus ;)
     
    Flying doc, Itravelelite en Lionell vinden dit leuk.
  5. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Mijn overzicht:
    • Herkwalificatie KLM FB Platinum is binnen op miles ipv segmenten (vorig jaar beide gehaald).
    • FlyingBlue Petroleum ook weer herkwalificeert, ook al heb je hier geen ** aan :-D.
    • HHonors Gold kan ik waarschijnlijk door mijn goede contacten met Hilton Worldwide sales office behouden.
    • Accor van gold naar silver gevallen en dit haal ik niet om opnieuw te kwalificeren.
    • Ik ben nog aan het onderzoeken of ik door middel van een CC of andere kaart gewoon een basis elite level kan kopen zonder dat ik er veel moeite voor hoef te doen. (Vanwege mijn werk pak ik veel non-qualifying stays)
     
    Itravelelite en Lionell vinden dit leuk.
  6. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ziet er bij de meeste mensen goed uit.

    Ik ben heb het volgende bereikt / te bereiken:
    IHG --> Gold naar Spire Elite gegaan dit jaar
    Club Carlson --> Geen status, fast track naar gold en gekwalificeerd en mogelijk red ik net wel of net niet Concierge
    FB Gold --> al erg vroeg hergekwalificeerd voor Gold, met nog 11 QF te gaan en wat zakelijke reizen te gaan hoop ik platinum net te halen (vliegen via DUS i.p.v. Amsterdam)
     
    Itravelelite en Lionell vinden dit leuk.
  7. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    ben net FB Silver geworden en heb 14 QF nodig voor FB Gold....wordt lastig aangezien ik half november pas op 18QF sta. Heb er dus 12 nodig binnen 1,5 maand.
    Verder heb ik bij veel hotelketens de Silver status (Marriot, Hilton, Carlsson, Accor) en wil me gaan focussen om minimaal Accor gold te halen nog in 2016. Als het niet lukt dan zal ik begin december de IBIS kaart kopen met Gold status voor €90 zodat die in 2017 nog geldig is..

    Volgend jaar focussen om Hilton en SPG Gold (dus ook Marriott Gold) te halen.
     
  8. Pim

    Pim Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb nog 11 segmenten nodig om FB Gold te worden. Ik zou dat in de komende maanden wel willen doen maar ben te nieuw in deze wereld om daar uit te komen.
    Ga komende week met collega's praten om te zien of er een gezamenlijke run te doen is.

    Dus als mensen nog goede tips hebben hoor ik het graag
     
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    hey @Pim welkom op het forum. Heb je al gebruik gemaakt van de zoekfunctie? Er bestaat bijv. een topic die hier over gaat en waar je inspiratie kan opdoen en vragen kan stellen!
     
  10. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Volgens mij zijn er leuke fares met Alitalia van AMS naar BCN/MAD voor 89€. 4 segmenten per keer. Is eerder deze week iets over gepost.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  11. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Die zijn helaas weg...
     

Deel Deze Pagina