KL ARN-AMS BC 172 pp vanuit ECcomfort. 16 plekken vrij voor mn positioneringsvlucht morgenavond Nope.
Afgelopen week AMS - YUL gevlogen met KLM. Kreeg op beide vluchten het aanbod om te upgraden naar business voor 120k miles....niet gedaan.
AMS-SIN voor 90.000 miles. Is dat hoog of medium qua aantal voor een vlucht van 12,5 uur? Ik kan ook wachten tot check-in start en de gok nemen op een beter aanbod.
Mijn ervaring op die route is dat het niet beter wordt dan dat. Eerder duurder, tenzij je wacht tot je aan boord bent. Maar dan zijn de upgrades meestal al vergeven heb ik al regelmatig mee gemaakt. Dus als je 90K hebt, dan zou ik het doen.
Dan zouden ze heel m'n heenreis moeten omboeken en calculeren. SIN is niet m'n eindstation, ik vlieg door naar SYD. Dus dat wordt heel lelijk vrees ik. Lijkt erop dat ik ga wachten op de check-in en gok op een miles/cash tarief dat beter klinkt.
Inderdaad is die 90.000 de prijs van een Reward Ticket... alleen zie die maar eens te vinden voor die prijs op dat traject. Dankzij het dynamische prijsmodel van de reward tickets kan dat soms wel oplopen tot 450.000 (!) miles voor een enkeltje in C richting Azië....
Als Platinum kan je ook bellen met de Plat Servicelijn en vragen wat een upgrade kost - dat is normaal gesproken de "goedkoopste" optie - of heb je dat al gedaan?
Diegene die vóór een upgrade van 90k zijn maken toch hopelijk een grapje? Verdiep je anders alstjeblieft meer in het programma. Dat is de prijs van een award AMS-SIN (waarvan de value opzich al matig is). Er zijn echt véle malen betere awards te boeken, ook al mogen FB miles dan niet de waarde hebben van o.a. AS, AA of AV. Laten we het advies hier zinnig houden. @Urbanjazz, ervan uitgaand dat je niet zwemt in de mijlen, laat deze upgrade lekker lopen.
Bedankt voor de feedback @danfl44. Ik leer gelukkig vrijwel elke dag nog nieuwe dingen hier, van jullie, ik waardeer dat zeer! Ik realiseer me wat je schrijft. De vraag ging over een upgrade offer en mijn persoonlijke ervaring is dat als een upgrade nu op 90K staat, dan gaat dat vaak niet naar beneden. Je kunt het risico nemen maar dan nog, dit is een premium route voor KLM, het zit vrijwel altijd vol.
Daar heb je gelijk in - lager zal het KLM kennende niet worden Dat betekent niet dat je het maar moet doen. Het is uiteraard erg verleidelijk om je eco-stoel bij check-in te wisselen met zo'n lekkere platte stoel, maar ik denk dat we het erover eens kunnen zijn dat je verstandiger met de mijlen om kunt gaan!