Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    De crewleden zijn inmiddels kleine ondernemertjes die binnen halen wat ze kunnen. Misschien dat KLM het daarom financieel zo goed doet. KLM valt en staat bij haar personeel.
     
    beuse242 en Jack of all trades vinden dit leuk.
  2. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    En ik vind het wel mooi dat ze zich ondernemer voelen en zo betrokken bij het bedrijf. Een goed HR beleid van KLM management. En met betrekking tot economy maaltijd bij C upgrade. Ik zou alleen maar blij zijn als ze het aanbieden. Liever aanbieden en evt nee zeggen dan niet aanbieden. Zeker bij nachtvlucht maakt mij de maaltijd niks uit. Bed is belangrijkste
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  3. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    En vervolgens gaan ze zich als ondernemer verontschuldigen voor de absurd hoge prijs die ze moeten vragen van de KLM. Op mijn laatste vlucht waren er nog 2 BC plaatsen over, voor maar liefst 899€. Onderhandelingsruimte was 0 (er waren er genoeg aan boord die alles met miles wilden betalen). Resultaat: een boel ontevreden klanten, zich schamende FA's en 2 leeg blijvende stoelen.
     
    lloydje33, Daan3 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  4. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Zojuist bij bagage drop-off BOS-AMS €1199 of 77.000. Ze gaf aan dat er nog 4 stoelen over zijn.
    :confused:
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Voor het eerst sinds lange tijd weer überhaupt mogelijk om AMS-CUR op de 747 te upgraden. EUR799 of 66k miles. Overgeslagen.
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
  7. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    afgelopen week intra-europees, zelf FB platinum, reisgenootje niet eens FB lid. Ik had beide tickets via KLM app geboekt... zij kreeg gratis upgrade naar J ik bleef Y+

    Gunde het haar van harte, maar beetje raar dat ze FB platinum leden niet eerst upgraden?

    Overigens was de cabin crew echt top!
     
  8. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Die 4 zullen wel open zijn gebleven....
     
  9. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Of vergeven aan IPB-ers... Een van mijn grote frustraties als de crew met hun halve gevolg aan partners en familie bij de gate aankomen en deze daarna allemaal voor het gordijntje verdwijnen. Vaak krijg je dan ook als Platinum member de kans nog niet eens meer om te upgraden.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  10. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    euuh :confused:?? Gate, da's rond T-60, meestal hebben pax dan dagen, weken of zelfs maanden de tijd/kans gehad om een upgrade te scoren.
     
    Ready2Board en DirkOnTour vinden dit leuk.
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Vandaag AMS - VLC, €179 om van 2A naar 1A te gaan op een KL E190... Nee bedankt...
     
    Frankb, lloydje33, Arjan69 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Kan upgraden op mijn EY vluchten, aan de hand van biedingen.

    BRU - AUH (787) - minimale bod 550 euro of 80.000 miles (6,5 uur)
    AUH - NRT (787) - minimale bod 400 euro of 60.000 miles (10 uur)
    NRT - AUH (787) - minimale bod 400 euro of 60.000 miles (12 uur, goede deal)
    AUH - NRT (787) - minimale bod 600 euro of 80.000 miles (7 uur)

    Ik ga denken over NRT - AUH. 12 uur voor 400 zou mooi zijn, is de vlucht van 17.55 lokale tijd. Erg lang en waarschijnlijk erg goed eten...heb goedkoop economy ticket van 600 euro gekocht, dus dit valt me erg mee. ;)

    Wel de twijfel om het te doen! Ik heb de nacht er voor namelijk een paar shows, dus zal toch wel kapot zijn. Heb echter ook nog 300 euro travel rewards van EY, die ik eventueel ook kan gebruiken als ik doe upgraden op het vliegveld...plus krijg 50% korting op upgrades omdat ik gold member ben op het vliegveld...hmmmm...wat zouden jullie doen?
     
  13. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    No brainer, doen!
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Wat je zelf zegt: 400 euro voor 12 uur is prima deal. Vergelijk het eens met 179 AMS-VLC boven je :p
     
    Godenzoon14, Thijsk en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  15. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Agree agree, alleen bekijk ik het zo...400 euro...is toch weer een mooie extra reis...maar...12 uur in wat luxe is ook heerlijk denk ik....plus ik heb het idee wanneer je het zo doet, dat de kans nog wel groter is dat je de 'extra' miles gaat krijgen...

    Ik overweeg het nog, maar neig naar wel ;)
     
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Het zal je verbazen hoe vaak ik in economy comfort zit bij KLM en iemand naast me heb zitten, volledig geïnstalleerd, trolley opgeborgen, die na een tijdje bezoek krijgt van cabinepersoneel en al z'n spullen weer oppakt en nergens meer te bekennen is, maar 9,5u later wel de trap van de 747 af loopt.

    Daar kun je overigens twee reacties op hebben:
    1. Jaloers zijn op de IPB'er die naar de business class mag
    2. Blij zijn dat ze naast je zat, zodat je de stoel naast je lekker vrij blijft.

    Ik heb het al vele malen herhaald hier: als je upgrades wil vlieg Delta met je KLM status of trouw een KLM'er. :)

    PS ik vernam dat Platinum Ultimate twee upgrade vouchers heeft om long haul vluchten gratis te upgraden.. weet iemand daar meer vanaf? Beetje zoals de Delta hogere statussen.
     
    FlyingFonz, Thijsk, Grouchy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Wat je zegt over Ultimate en 2 upgradevouchers is waar, je hebt er echter één per leg nodig dus je kunt 1 retour of 2 enkeltjes upgraden.
     
    FlyingFonz en arjen05 vinden dit leuk.
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    IPB gaat gelijk naar BC. Maar je hebt gelijk qua beleid voor upgrades. Geen touw aan vast te knopen. Ook niet voor IPB’er, hele rangorde bij KLM wie mee kan, als er meer zijn.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  19. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Nope. Hoorde later dat BC alsnog vol zat
     
  20. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Ooh heb dat in het verleden ook enkele keren meegemaakt, zat je in WBC en nadat de deuren dicht zijn gebeurt het.

    Nog beter; vlieg Delta met je Delta status en/of wordt een partner van een Delta employee.
    Beschermen hun premium cabines beter en hebben soepeler/betere regels voor hun personeel/familie/vrienden om in die premium cabines terecht te komen. Laatst vlogen er dacht ik 12-13 mee in Delta One LAX-AMS
    Dat wordt normaal gesproken volgens de regels gedaan, d.w.z. het is goedgekeurd door het grondpersoneel / systeem. Is ook goed te volgen op Delta Travelnet of je app.
    Wil je echt voorin dan zet je een S2 in. Al dat gedoe wat je zag op KLM vluchten is niet nodig.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2019
    FlyingFonz, lloydje33 en Thijsk vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina