HAM-AMS Ik als Platinum member €119 Familie zonder status €60 Zelfde ticket klasse, ik heb retour HAM-AMS en familie als retour AMS-HAM. Bijzonder prijs verschil...
Dit is juist heel logisch, ik neem aan dat jij als Platinum al vaker dure/duurdere tickets koopt, KLM heeft jouw loyaliteit dus al te pakken, vandaar dat ze familielid zonder status een kans om te upgraden geven die iemand bijna niet kan laten schieten, in de hoop dat ze vervolgens van huis uit business class boeken.
Om iemand te overtuigen EBC te boeken moeten ze toch betere stoelen en betere experience aanbieden. Aan de andere kant, wat verwachten we nou helemaal van een vlucht van max 2,5 uur..?
Ik kreeg vandaag de aanbieding WAW-AMS voor 510 PLN = 125 EUR. De afgelopen 3 maanden was het elke keer maar 79 EUR. Vandaag 4 rijen BC, 2 stoelen bezet, dus 14 plaatsen om te verkopen. Blijkt dat er niet 1 verkocht is. En economy 99% vol. Ik snap niet dat ze dat gordijntje dan niet 3 rijen naar voren plaatsen.
99%, niet 100% vol. Als ze nog meer eco seats hadden kunnen verkopen was dat gordijntje echt wel naar voren gegaan, maar waarom zouden ze zolang het niet nodig is..
Dacht ik een leuke upgrade te krijgen voor 0,00: Kwam de verrassing op de volgende pagina: Helaas kon ik voor dochterlief geen EC gratis selecteren. Dat vind ik dan wel weer een gemiste kans van KLM. Want die stoelen worden straks bij inchecken natuurlijk weer aan nonstatushouders weggegeven
Aan de incheckbalie van Air China in Frankfurt Economy --> Premium economy 150 euro Economy --> Business 300 euro (aantrekkelijk) Business --> First 500 euro Ik zit al business...dus niet gedaan. Vind het verschil business --> first ook moeilijker te verklaren dan eco --> business. Laten we eerlijk zijn; het verschil tussen ec en business is veel groter dan van business naar first, toch?
Hangt van de maatschappij af. Normaal is een upgrade van business naar first ruimschoots € 500,00 waard. Vooral als er een goede "grond service" bij zit. Zou het bijvoorbeeld SQ, LH, AF, EY, CX of QR zijn dan zou ik heel verleidelijk vinden. Groot verschil met business class. Bij Air China zou ik het risico te groot vinden dat het tegenvalt. Aan de andere kant: je gaat wel van een 2-2-2 business class naar een suite.
Sinds 3 weken de a350 met reverse herringbone! Heeeel fijn product, goede service, redelijk eten en prima IFE...!
Dan het is vreemd dat ze een upgrade naar First aanbieden. Dat product bestaat namelijk niet op de A350 van Air China. Mooi dat het zo goed bevallen is
Naar Peking gaan inderdaad de 777s en de 747s (waarschijnlijk wel met first), naar Shanghai alleen nog de 350 sinds 1/12. Daar zit idd geen first op .
Vlieg met KLMnaar NYC als FB silver begin januari. Er zijn geen upgrade mogelijkheden op de heen weg. Wat kan ik normaal gesproken verwachten? Op de terugweg heb ik ge-upgradet voor 15k naar PE van Air France op de nachtvlucht naar CDG. Is dat goede deal? Denk het wel. Kan ik daar nog upgraden naar BC straks? Zo Ja wat kan ik verwachten aan eventuele meerprijs in miles en of euros?
Over het algemeen zijn goede upgrademogelijkheden tegenwoordig vrij zeldzaam - lager dan 399,- voor JFK wordt het hem niet vaak meer. 15K naar PE is niet slecht, ik weet zelf niet hoe goed die stoel zit.
Dat ben ik wel met je eens, maar aan de andere kant; als je kijkt naar wat de verschillen zijn in miles tussen Economy en Premium met award tickets lijkt me 15.000 wel o.k. Pemium zit dichter bij business dan bij economy lijkt het wat betreft miles bij award tickets.
Die 15k is inderdaad om ook dichterbij BC te komen en om er voor te zorgen dat ik enigszins iets comfortabeler de nacht in kan. Vliegtuig is 777 van AF.