Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. Deman23

Deman23 Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik kan upgraden AMS - KUL voor 741 euro van EC naar PC met KLM. No thanks.

2. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    174
    Trofeepunten:
    43
    Optie: CUR - AMS 45K naar Pc of 806 EUR of 80K miles naar WBC. Nee bedankt, ,bizarre prijzen

3. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    163
    Trofeepunten:
    43
    TRD-AMS € 55

4. FlyerR93

FlyerR93 Newbie

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    BOM - AMS -> ECO -> WBC EUR 499

5. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    331
    Trofeepunten:
    63
    Dit weekend: Upgrade bieding gedaan met Etihad voor Abu Dhabi - Amsterdam, van economy naar business class voor vlucht van 7 uur. 570 Euro. Gedaan.

Marcob, Elgertje en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    881
    Trofeepunten:
    143
    AMS - WAW €65.

Vlucht ziet er leeg uit, dus ik denk dat het weer tientjes schrapen bij KLM ;)

7. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.297
    Trofeepunten:
    408
    €249 van cdg naar bcn, 45 min operationele upgrade.
    €115 van bcn naar ams, maar de purser gaf aan boord aan dat ik in de verkeerde rij zat dus kon alsnog naar voren.

Grappig is dat qua miles vanaf cdg het er 11.400 waren maar 16.400 vanaf bcn, dus die € prijzen vind ik bijzonder.

Javadest vindt dit leuk.
  8. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    108
    Trofeepunten:
    43
    AMS>LAX van economy naar business (Z klasse) - 80k punten
    LAX>AMS van economy naar premium comfort (A klasse) - 40k punten

Twee weken vooraf ongeveer gebeld.

Ik heb nog nooit XPs gekregen obv nieuwe klasse bij pre-check in upgrades, dus verwacht nu ook oude economy XPs. Of ik doe wat fout als ik bel?

9. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    280
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb mijn moeder een keer met Miles geüpgraded (via de plat lijn) van eco naar WBC een maand voor vertrek en ze heeft inderdaad 36 XPs ontvangen in plaats van 12.

10. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Toen ik het deed voor mijzelf en mijn medepassagier (zelfde boeking) kreeg ik de economy XP en hij de business XP. Ook bijzonder ;-)

petercs vindt dit leuk.
  11. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    304
    Trofeepunten:
    63
    Opzich interessant, als je samen vliegt elkaar upgraden en flink meer XP verdienen.

Ruut vindt dit leuk.
  12. benjamin

benjamin Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Upgrade van EC naar WBC Ams-CDG-PVG - 54k Miles of 809 euro. Maand van tevoren gebeld

petercs vindt dit leuk.
  13. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    351
    Trofeepunten:
    63
    Je ontvangt xp's op basis van je originele geboekte reservering, dat geldt ook voor de last minute upgrade en met punten betaalde upgrade.
    Dat je soms wel extra xp's krijgt, is een systeem glitch en dus een gelukje.

michiel1 vindt dit leuk.
  14. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    453
    Trofeepunten:
    63
    CDG - SIN
    Van J naar F : € 2.979 of 372.400

Iets later.. Tot mijn verrassing een upgrade aan de gate...

IMG-20260204-WA0049.jpeg

Laatst bewerkt: 4 feb 2026
    FlyRemco, Javadest, Vliegende_Keep en 20 anderen vinden dit leuk.
  15. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    331
    Trofeepunten:
    63
    Dan heb je echt geluk gehad, gratis upgrades naar La Première komen in principe niet voor.

16. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    313
    Trofeepunten:
    63
    Heel benieuwd of je wel opgehaald word in Singapore of dat het echt alleen een stoel-upgrade is.
    Geniet er van want deze op-up is heel erg zeldzaam.

17. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    453
    Trofeepunten:
    63
    Vlak voor het sluiten van de deuren kwam iemand van het La Premiere team nog even langs om mij welkom te heten en wat uitleg te geven. De upgrade was inderdaad alleen de service aan boord.

En aangezien het een reward vlucht was (PE) en daarna met Ultimate vouchers geupgrade naar BC was het helemaal top.

Ruut, Mark_85, DuckDuck en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    280
    Trofeepunten:
    63

Denk je dat het een bomvolle vlucht was, of was het een courtesy upgrade? De AF/KL ground crew in Singapore is behoorlijk proactief. Ik heb in de afgelopen drie jaar twee keer een WBC-upgrade gekregen bij de gate van SIN naar DPS, terwijl ik in economy zat. Normaal gesproken word je één klasse hoger geüpgraded en niet meteen naar business (in jouw geval van Premium naar La Première). Volgens mij kijkt de ground crew vaak naar status, travel companion, etc.

Anyways, hopelijk heb je een fijne vlucht gehad! Was het het nieuwe product?

19. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.297
    Trofeepunten:
    408
    Op Singapore zijn mijn ervaringen ook goed, die upgrades vinden eigenlijk al ver voor het daadwerkelijke boarden plaats in mijn geval, de vlucht naar Denpasar zit vaak vol, ook de premium economy klasse.
    Van de 5x kon ik 4x naar voren, en de keer dat het niet kon had ik 3 plekken in comfort op toen nog rij 10 voor mezelf.

Maar inderdaad, eigenlijk zou de premium economy naar business moeten, en de economy naar premium economy.
    Dus men zal in Singapore ook naar status kijken, waar ook wat voor te zeggen valt, of mogelijk zijn de premium economy passagiers doorverbinders uit Amsterdam en is het raar om die dan opeens een andere stoel te geven.

Wel begrijp ik soms niks van ticketcontroles aan de gate bij vertrek in Singapore naar Denpasar, soms is het heel duidelijk dat het een retour is in dezelfde boeking, moet ik van alles aantonen, en is het ticket in de KLM app eigenlijk niet voldoende en willen ze een geprint exemplaar zien, maar is het een enkele reis en terug met een andere maatschappij maakt het ze weer niets uit van nee meneer u bent al goedgekeurd we hoeven niets te zien...

20. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    453
    Trofeepunten:
    63
    Toen ik een wandelingetje maakte zag ik inderdaad dat mijn oude stoel in BC vergeven was. Ook de rest van BC leek vol te zitten dus blijkbaar hadden ze een stoel nodig...

Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina