Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Je kan zelfs aan de gate nog om een upgrade vragen en mocht je echt last-minute bedenken kun je ook nog in het toestel een verzoek doen.

Flying doc vindt dit leuk.
  2. Woody

Woody Newbie

Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Ams-lcy met BA 79 EUR

Erg korte vlucht, ik kan me niet voorstellen dat iemand dit echt in business class boekt, lcy wordt normaal gesproken niet echt gebruikt als internationale overstap. De upgrade fee is het by far niet waard. Ik zat uiteindelijk op rij 3 achter het gordijn en was verbaasd dat ze voorin even goed een volledig Engels warm ontbijt serveerden tijdens de 40 minuten in de lucht.

3. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Bij een upgrade offer kan ik me inderdaad voorstellen dat je twee keer nadenkt voordat je boekt, maar een business class ticket boek je natuurlijk om veel meer redenen dan alleen de stoel en het eten:
    * lounge toegang
    * extra bagage
    * flexibel ticket
    * allerlei priority services
    * omdat het kan

FlyRicky vindt dit leuk.
  4. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    En de belangrijkste driver: als je niet zelf voor je ticket betaald :).

5. TMW89

TMW89 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb destijds (2014) naar Montréal een upgrade offer gehad van 199 euro. Direct gedaan natuurlijk (MD-11!) en lekker de hele vlucht onder een hoek van 145 gelegen ;)

FlyRicky, Krabnov en JPvdM vinden dit leuk.
  6. Bart_FF

Bart_FF Guest

500 EUR voor een upgrade naar Business op het traject GIG-FCO bij Alitalia. Bezweken voor de verleiding, prima ervaring, mede vanwege hun nieuwe Business Class. Op m'n ticket stond met grote letters NO VIP LOUNGE. Toch geprobeerd, we mochten er in :) Had voor m'n ticket AMS-GIG (met overstap in FCO) 600 EUR betaald, dus kon er wel een keer een upgrade vanaf.

7. rezag

rezag Newbie

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    AUH-AMS vorige week dinsdag een aanbod gehad voor E621, vrij veel voor zo een korte vlucht maar toch gedaan omdat mijn nieuwsgierigheid naar de WBC op de 787 te groot was. Super ervaring (nog fijner dan op de andere wbc) en zou het zo weer doen.

8. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Niet bepaald een check in upgrade, maar wel een upgrade offer bij het boeken en kiezen van stoel die natuurlijk helemaal nergens op slaat.
    Bijna 2200 euro extra voor BC in een vlucht van een uur in een Embrear :')

Bijgevoegde bestanden:

9. DutchFrequentFlyer

DutchFrequentFlyer Silver Member

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Hahaha. Error fare I guess...

10. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik zeg doen!

Carel1 vindt dit leuk.
  11. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    BHX - AMS voor €119.

Het grote verschil in BC prijzen naar de UK blijven mij verbazen bij KLM. Ik vlieg zakelijk regelmatig naar LHR of BHX.

Als ik een single day return EC naar LHR boek zit ik snel aan de 350-400 euro retour omdat ik de eerste vlucht heen en vaak de laatste terug pak. Als een BC ticket op tijd geboekt word kost hij 454 euro.

Vluchten naar BHX in EC kosten op zakelijke tijden tussen de 250-350 euro, maar de BC tickets beginnen hier op 989 euro retour. Het is toch 20 minuten langer vliegen dan naar LHR, dus is de prijs dubbel en dwars waard.

Dit komt denk ik voornamelijk door het overschot aan vluchten op LHR door KLM en BA. BA is overigens nog iets goedkoper op deze route. Daar starten de BC prijzen op 377 euro.

12. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    KLM AMS-CGK 759,-. Net iets te prijzig.

13. HaikoW

HaikoW Silver Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Bij BA krijg je bij een betaalde check-in upgrade ook Business class Tier punten. Een goedkope manier dus om 40 ipv 5/10 Tier punten te krijgen. Kan handig zijn als je nog wat tier punten tekort komt om je (volgende) Elite level te halen.

Woody vindt dit leuk.
  14. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    ICN-AMS KL met een 747: 369 euro. Gedaan!

Edit: en tot mijn verbazing ook de J Miles gekregen! Denk dat groundstaff iets verkeerds heeft gedaan tijdens het inchecken, ze waren al een beetje aan het pielen om mijn upgrade goed te krijgen :).

15. DutchFrequentFlyer

DutchFrequentFlyer Silver Member

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik krijg overigens echt zelden een upgrade-offer. Vragen jullie er actief naar?

16. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik krijg hem vaak bij het online inchecken op de KLM site. Bij de stoel selectie kan je dan zien wat een BC stoel kost. Heb ze ook bij de zelf service check-in palen gezien als "meer beenruimte, upgrade nu" bij de laatste stap voor het printen van de boarding pass.

17. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Klopt - dat zie ik nu ook steeds, maar niet de moeite waard voor Europese vluchten. Kennelijk maken er toch mensen gebruik van....

18. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    SIN-DPS met KLM, €100,- voor de vlucht van morgen. Zal ik het doen? 772 met nieuwe WBC voor twee uurtjes... Iemand enig idee of we een volledige maaltijd kunnen verwachten?

19. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    123
    Gratis upgrade van AF tussen CDG-HND. Ik was verrast, eerste keer dat ik het meemaakte. Ze gaven aan dat er veel lege plekken waren en ik had een w-ticket, Economy Premium :):):)

Flying doc, Denzi en RobertFB vinden dit leuk.
  20. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Heb ik laatst ook met AF HKK-CDG, prima business class stoelen, een vlucht van 13 uur.
    Ik heb sowieso positief ervaringen met AF, niet alleen maar met gratis upgrades maar ook; koffer te laat aankomen hangt er een €50 EMD aan mijn koffer, een vlucht omgeboekt naar rechtstreeks vlucht naar AMS €150 EMD direct ontvangen etc. Ik vind AF goed doen voor hun Leden, een wereld van verschil met KLM.

Deel Deze Pagina